![]() |
|
![]() |
#1 | |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Kanskje litt på siden, men dette står skrevet i en kronikk i Dagbladet, før i pennen av pensjonert flyver Haakon Enoksen.
Hele kronikken bygger på den pågående disputten mellom Trine Skei Grande (V) og Rygge/Ryanair/ansatte på RYG. Her kommer Enoksen med følgende, etter min mening, friske utsagn: Quote:
Men uansett, det er en ganske frisk uttalelse fra Enoksen, selv om FR har en plettfri ulykkesstatistikk å vise til.
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Satt på fremste rad mellom STN-RYG noen uker før Germanwings ulykken. Da registrererte jeg at pilotene ringte ut til kabinpersonalet, før en av de skulle på toalettet. Slik at en flyvertinne kunne låse seg inn i cockpit sammen med den gjenværende piloten. Stusset litt, da jeg aldri hadde registrert denne "rutinen" noen andre steder. Et par uker seinere smalt det i Alpene, og årsaken vet vi alle. Kort tid etterpå innførte Lufthansa, SAS med flere nettopp denne rutinen for å bedre sikkerheten. En rutine Ryanair allerede praktiserte. Jeg har andre eksempler også. Faktum er at FR er et ekstremt veldrevet flyselskap. Med førsteklasses punktlighet og selvfølgelig sikkerhet også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ang sikkerhet og Ryanair og deres plettfrie historik. Hadde de ikke en maskin som måtte kondemneres i italia for noen år tilbake? kan de ha hatt fler som jeg ikke husker?
Uten samenlikning så har vel ikke Lion air i Indonesia noe fly som har styrtet, så den statistikken ser pen ut, men de må vel kondemnere et par fly i året. P.S. av mine siste 7 utenriksflyvninger er 1 med DY, 2 med Wizz og 4 med Ryanair. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg har også jobbet i dette selskapet, og kan ikke stille meg bak hva denne kapteinen sier i Dagbladet. Ja, utrolig gode prosedyrer og mange flinke folk. Veldig bra treningsavdeling. Men selskapet har mange svakheter hva gjelder sykdom på jobb, management by fear, osv. Om det påvirker sikkerheten får andre avgjøre. Jeg har min mening. (Og alt dette er selvfølgelig bare min humble opinion). Mon tro hvorfor jeg må skrive det... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyselskap og sikkerhet | apeks | Småprat | 9 | 24-11-2012 20:44 |
Ryanair og sikkerhet | Ontime | Flyforum | 39 | 15-09-2010 17:08 |
Minima og sikkerhet ! | ENTO | Flyforum | 14 | 25-01-2007 10:15 |