![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da er det tid for å reise litt igjen. En aldri så liten ferietur til California. Reiseruten blir OSL-FRA-LAX med Lufthansa den ene veien, SFO-CPH-OSL med SAS den andre veien. Begge veier er i business, så da blir det interessant å sammenlikne businessproduktet til henholdsvis LH og SK.
![]() Reiseruta er... 6.9.2013: LH865 OSL-FRA - Airbus A319 - 3A LH456 FRA-LAX - Boeing 747-8 - 85A 14.9.2013: SK936 SFO-CPH - Airbus A340-313x - 7D 15.9.2013: SK1458 CPH-OSL - Boeing 737-800 - 2B |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
EuroBonus Gold
|
![]()
Ser frem til TR etter turen!
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Denne gleder jeg meg til :-) Håper du får en finfin tur frem og tilbake til USA. Anbefaler for øvrig den fremre Business-kabinen hos SAS, da støyen fra galley her er lavere enn i den bakerste Business-kabinen.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Skal være med på denne turen selv, så vi får satse på live "live update" underveis!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Herlig! Fløy LH456 i first tidligere i sommer. Opereres av det nydelige 747-8 som har det nye flate C produktet (og ny F).
God tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det hele begynte veldig tidlig, overnattet på Radisson Blu oppe på Gardermoen. LH hadde avgang kl 06:10, det betød opp kl 04:30... Etter å ha sjekket inn og kommet meg gjennom sikkerhetskontrollen var det en tur opp på loungen, der var det ikke akkurat mye folk...
![]() ![]() ![]() "Frokost..." :P ![]() LH A319 til FRA ![]() Setene var greie nok, seteputa var ok, men ryggen var nesten like hard som i de nye setene til DY, dvs som en kirkebenk trukket i skinn... ![]() Benplassen får godkjent under tvil, måtte tvinge på plass knyttneven ![]() Tysk punktlighet, pushback kl 06:10, akkurat som etter ruta... ![]() ![]() Fikk litt mat ombord, en helt grei frokost dette ![]() Beistet som tok oss til LAX, B74H "Sachsen Anhalt" ![]() Det ble et aldri så lite setebytte, så jeg ble sittende på 84A. Veldig gode og behagelige seter, herlig med lie-flat. Også veldig praktisk med mange oppbevaringsrom, spesielt det mellom setet og flykroppen. ![]() Ser slik ut når det er lagt ned: ![]() Absolutt godkjent beinplass: ![]() Så til maten, først forreten. Denne var helt ok, ikke noe spesielt, men en god forret. Til hovedrett valgte jeg biff, angrer litt på det for den var ikke mye å skrive hjem om, biff type ihjelkokt... ![]() Litt ost til dessert: ![]() Sørget for å få meg ca 4 timer med søvn: ![]() Før ankomst fikk vi servert middag, denne var ikke noen høydare. En salat med noe sopp i, og lapskaus til. Forventet vel noe bedre på business classi et fullservice-selskap ![]() Fortsatt, totalt sett ganske fornøyd med turen på business class hos LH ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen bilder fra ellers rundt omkring på LH456, først kabinen i 2.etg
![]() Minikabinen nede på hoveddekket: ![]() Trappa fra oversiden: ![]() Sett nedenfra: ![]() Trangt på coach? ![]() Det klassiske flyvingebildet: ![]() Leiebilen: ![]() Det var det for den ene veien, da blir det spennende å sammenlikne med SK på vei hjem fra SFO... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Flott hyggelig å se at enkelte viser fjes på bilder enn så mange retusjers bort. Hadde jeg greid å poste mitt fjes, hadde jeg gjort det til skemsel og advarsel
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Fantastiske bilder, kall'. Fytti katta.
Veldig bra rapport!
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Gleder meg til resten, ja. På bildene ser det ut som det er hakket mer plass mellom setene nede enn oppe? Stemmer det? Det ser litt trangt ut i fotenden av setene. Hvordan opplevde dere setene ifht. fot-flirting med sidemannen?
![]() |
#11 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det skal vel være nøyaktig den samme setepitchen både oppe og nede... Jeg kunne ikke se noen forskjell. I fotenden var det heller ikke spesielt trangt, dog noe trangere der vi satt, på grunn av at skjermen var festet annerledes, siden det ikke var noe sete foran oss. Det ble heller dårlig med beinflørting, det er en vegg som skiller føttene mine fra sidemannens...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Peter Fox
|
![]()
Hei Eirik,
Hvordan har du fått laget det første bilde i TR ?
![]() |
#14 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
www.gcmap.com velg blue marble tema på kartet.
Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser braut så langt. Ser dere skal fly sas tilbake. Er det noen som vet om det er strømuttak ved setene til sas 340 og 330? Skal snart fly economy plus og busines med de selv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Super rapport, gleder meg til BA 777&747 i business om et par uker
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bilderapport fra MD-11 tur/retur Toronto i business class | oskarflekkefjord | TripReports | 23 | 09-11-2014 15:37 |
KLM tur/retur Korea i ny Business class | 88charlie | TripReports | 6 | 14-09-2014 09:12 |
Spekulere i no-show retur med tur-retur billett | RJon | Reiseforum | 9 | 21-06-2014 13:40 |
Tur/Retur | Basse-HAU | Småprat | 10 | 30-10-2011 16:10 |
Orlando og California på en tur | panerai | Reiseforum | 2 | 22-08-2011 20:20 |