Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 02-02-2012, 17:07   #1
hanswest
SAS Customer

SAS TRD-BRU (ikke helt etter planen)

Da har det gått nesten 14 dager av desember, hele januar (!) og jammen et par dager inn i februar, og flyabstinensensen sitter i kroppen. Uroen skal kureres av dr. SAS.

Hadde egentlig bestilt TRD-OSL-ARN-BRU. Var flink pappalogistikksjef og leverte alle unger og ungdommer på respektive skoler, og skulle fly SK347 kl 0920 TRD-OSL, men mens jeg sto på torget på Stjørdal og frøs og ventet på taxi så tikket det inn melding fra SAS om at at SK1589 fra ARN til BRU var kansellert. SAS sender to fly fra Sveriges hovedstad til Brussel hver ettermiddag, og mine svenske kolleger har forsket seg frem til det faktum at hvis begge er sånn passe halvfulle, også fra Brussel tilbake til Sverige, ja, så får man "tekniske problem". Hmm. I alle fall, jeg kunne fly som planlagt TRD-OSL-ARN og vente leeeenge på ARN, men så kan man samle litt mer bonuspoeng og fly litt, så jeg endret til TRD-CPH-ARN-BRU.

Etter endringen på nett gikk innsjekk og sikkerhetskontroll helt greit. For ordens skyld, datoen er 2. februar 2012. Det var stille på Værnes når klokka tikket mot halv ti, jeg kikket litt på WF på vei over til det store utland:

Jeg fikk også sett på LN-RCY opp også, den jeg egentlig skulle vært med (var litt nederlag, det er jo en 737-800 med "Europa-konfigurasjon og jeg hadde egentlig plass 2C):

Da jeg kom ned i terminal B ble det mer folk, Norwegian hadde en tur til London Gatwick, en lønnsom en sådan tror jeg, masse folk som ventet på den i alle fall:

http://i1135.photobucket.com/albums/...g?t=1328185559

Det var LN-NOS som var satt opp til London i dag:

Vel, jeg flyr SAS...

Kom meg vel ombord i SK 2881, som var satt opp med SE-DIL, en MD82 som SAS fikk levert i desember 1989. Jeg hadde egentlig sete 1D, med god plass:

Siden jeg hadde hele raden for meg selv, så valgte jeg vindusplassen, ok plass til beina der også:

Vi tok av østover, R09 på TRD det, like etter rutetida. Det var 47 passasjerer ombord, fem rader Økonomi Ekstra, med to personer der, så det var godt med plass!
Vel oppe i lufta fikk vil mellomtingen mellom frokost og lunsj, klokka var jo ca 11 på formoiddagen, det var kylling med salat og pasta, med varme rundstykker, smakte helt ok det:

Det var tre hyggelige dansker i kabinen, eller, purseren var nok islandsk. Han spurte om jeg var den jeg var, og joda, det var jeg. Han ønsket meg spesielt velkommen tilbake til SAS, hyggelig!

Turen til København gikk helt greit over et flott vinterlandskap, tok noen bilder på turen:

http://s1135.photobucket.com/albums/...tHommelvik.jpg

Her kan man skimte TRD.

Etterhvert kom vi "inn over Øreosound" og Danmark i litt vinterskrud:

Vi landet på 22L, og takset til utgang A19 hvor vi parkerte 1219. Det glemte jeg å nevne, de hadde ikke varmt vann ombord, så ikke noe kaffe eller te, økonomipassasjerene fikk vann eller juice. Så er det nevnt.

Tok noen bilder på CPH, men IPhone og motlys var ikke helt suksess, fikk et bilde av SAS´ lillejet da:

Tuslet bort til lounget, og arbeidet frem til avgang SK1422 til Arlanda:

Resten av turen følger!

Største utfordring: Å få min bedre halvdel til å skjønne reiseruta.
Beste med turen så langt: Å få stilt abstinensen!
hanswest is offline   Reply With Quote

Posting Rules