![]() |
|
![]() |
#1 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Nok en møtedag gikk mot slutten, skulle prøve meg på buss nr. 12 fra Brussel sentrum til flyplassen denne gangen. Har hørt om rykter om denne bussen, og når man var i den delen av Brussel i alle fall så passet det bra. Jeg gikk på ved første stopp, like ved Gare de Luxenbourg. Bussen stoppet så ved stjernebygningen, og ute ved NATO-hovedkvarteret før vi ankom flyplassen. Jeg gikk bort til SAS´ innsjekk, viste passet, og spurte om muligheten for oppgradering til buiness fra Brussel til Oslo. Ingen problem det, ledige plasser, og ombordstigningskort med sete 1D. Hyggelig! Det gikk greit å komme seg ut til tunellen under til sikkerhetskontrollen, på veien så jeg to kjente fly stå parkert:
![]() MD80en skulle til København, og 737en til Stockholm. De har jo to turer dit på ettermiddag/kveld SAS. Tunnelen er lang og fin, kke for folk med tunnelskrekk kanskje: ![]() Ble litt flykikk utover: ![]() ![]() Jeg tuslet opp i SAS sin lounge, og spiste bittelitt loungemat, og tok en brun Leffe – det er godt: ![]() Ute ved utgang A43 sto LN-RPF, en 737-683 som SAS fikk levert i juli-99. ![]() Den skulle da fly SK4746. Vi kom greit om bord, tre personer helt fremme på tre rader, det var fem rader med økonomi ekstra hvor det satt ca 15 stk, pg så var det heller glissent der bak, så ikke den helt store turen for SAS sin del. Jeg hadde som skrevet 1D, glemte å ta bilde av beinplassen, men har postet noen bilder fra denne plassen før da… Avgang fra rullebane 25R som vanlig, med den vanlige krappe svingen til høyre, Brussel vil jo ikke ha noe flystøy fra Flandern inn over seg! Det var en skikkelig trivelig kabinbesetning, og vi fikk litt snacks til å begynne med, jeg tok litt eplejuice til den. Det var litt under tvil at jeg fikk juicen i ordentlig glass, siden disse rommer mindre enn plassglassene, men den hyggelige kabinverten lovte å holde glasset sånn passe fullt, så vi ble enige om at dette kunne fungere: ![]() Det var fisk å få til mat, dette smakte skikkelig godt! Med litt rødvin til: ![]() Turen tok nesten to timer, det ble et par runder for å vente på landingstid på OSL, der landet vi 2055 på rullebane 19L, etter å ha fløyet på vestsiden av flyplassen, og så tok en høyresving sørover, ikke ofte jeg lander slik på OSL. Jeg fikk plukket opp kofferten, sprunget ut gjennom toll, opp trappa, levert koffert til SAS, og inn gjennom sikkerhetskontroll. Jeg ser frem til den dagen noen klarer å gjøre noe med dette idiotiet! Ungene skulle være med SK382 opp til TRD de også, de var ferdige innsjekket og ventet ved utgang 19. Flyet var LN-RCW, som SAS har gitt navnet Yngvar Viking, den var først svensk, fra aug99 til des2000, da den ble norsk. Vi hadde seter på rad 15 og 16, ble ikke noe bilder denne gangen. Jeg tok en kopp kaffe, og ungene fikk drikke og snacks fra salgsvogna, SAS spanderte. Det ble en ok hjemtur, trivelig å reise sammen med de noen ganger også! Vi landet på tidtabell, og parkerte på utgang 32. Neste tur er i neste uke, til Brussel igjen, rapport følger! |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-BGO-OSL-TRD/OSL-TRD-OSL (2012) | SeatBelt | TripReports | 17 | 09-07-2012 11:28 |
TRD-OSL-RIX-BRU ... masse hopp til Brussel! | hanswest | TripReports | 10 | 11-06-2012 13:10 |
TRD og OSL i mars 2012 | TKDahl | Bilder & foto | 15 | 23-03-2012 08:12 |
BRU-OSL-TRD på skuddårsdagen | hanswest | TripReports | 6 | 13-03-2012 10:26 |
TRD-CPH-ZRH-BRU februar 2012 | hanswest | TripReports | 11 | 04-03-2012 18:04 |