Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-01-2006, 18:08   #1
airfreak
Newcomer

Default Servering på Jetstream 32! Hur är det möjligt?

http://www.airliners.net/discussions/trip_reports/read.main/57211/6/#ID57211

Jag läste den trip reporten och jag förstår inte hur det finns en värdinna på Jetstream 32 som dessutom serverar en full måltid. Galley finns väl inte ombord? Är det någon mer som har erfarenheter om detta som kan berätta lite mer.

Tack!
airfreak is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2006, 18:11   #2
ENKB
ScanFlyer Gold

Default Replying to Topic 'Servering på Jetstream 32! Hur är det möjligt?'

På min eneste flight med J-32 så langt så sendte copiloten bakover en kanne med kaffe og en stabel med engangskopper Nix flyvertinne.
ENKB is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2006, 23:47   #3
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

Joda har selv flydd med J32 med servering, trangt men hyggelig, da vertinne var vakker :smokin

Husker noen av dere "campingvogna" som fløy på GM noen år og på FBU før det?

Shorts 330/360 fra Muk-Air?

De hadde til og med kaffeservering i porselenskrus! En herlig opplevelse i dagens jetalder!

Old 08-01-2006, 00:39   #4
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally posted by ENGM RAMP

Husker noen av dere "campingvogna" som fløy på GM noen år og på FBU før det?

Shorts 330/360 fra Muk-Air?

De hadde til og med kaffeservering i porselenskrus! En herlig opplevelse i dagens jetalder!

Moderen og faderen prøvde dem en gang til Ålborg. De trodde de skulle med SAS via CPH (De bor i Bergen), men overraskende for dem var det med via OSL og videre med Muk-air. Husker de trakk frem at maten på Muk-Air hadde vært meget bra, reisetiden tatt i betraktning.
Old 08-01-2006, 08:01   #5
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Også fått servering i "gode gamle dager" på United Express (ACA nå konk) mellom JFK og Dulles...
EB is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2006, 10:55   #6
airfreak
Newcomer

Quote:
Originally posted by tripple-seven

Hvis jeg kan tillate meg å si at samme problemstilling også gjelder for Jetstream J31 (J32 er vel egentlig bare en J31 som er sertifisert med andre motorer og høyere vekt) så føler jeg meg godt kvalifisert til å svare

Jeg har flydd ganske mye Sun-Air J31 til Billund det siste året og matserveringen ombord er faktisk akkurat det samme man får hos de fleste andre selskap for tiden.. Sandwich! Flyvertinnen bærer først rundt et brett hvor man tar til seg en sandwich, deretter deler hun ut kaffe-/tekopper, deretter tar hun en ny runde med kaffe/te på brettet. Og til slutt grunnen til at jeg flyr Sun-Air og ikke Cimber Air til Billund: Sun-Air har is til dessert Så svaret må bli at hun bærer et brett rundt istedet for å trille ei vogn. Er jo også bare max 18 pax iflyet da.

Edit: Det er sant det som står i trip reporten, jeg har også fått pasta et par ganger. Men dette er jo en kald pasta som ikke trenger noe galley å varmes opp i..
Men var förvaras maten då?? Det blir ju ändå rätt mycket mat om det är för 18 personer. Och en toalett finns ju också så det är ju inte ett galley där istället. Och om dom serveras glass (is) till dessert så måste det ju finnas galley, annars hade den ju smält.

airfreak is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2006, 20:06   #7
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Jeg er imponert over Sun-Air. Fløy med Sun-Air OSL-BLL nå før jul (328) og da var det en stor sandwich, full bar, og is til dessert. Isen ble oppbevart i en kjøebag bak i det lille gallet (der flyvertinnen også kokte kaffen). Fløy samme rute med J31 (eller var det J32) i fjor før jul, og da var opplevde jeg kanskje den mest imponerende service noen gang. Én flyvertinne som fløy opp og ned den lille midtgangen i Jetstreamen, først med drikke (øl, vin, brus, cognac til kaffen), så med en stor pastasalat til alle mann, ny runde med drikke, inn med de tomme eskene, så rundt med isen (da også), og så kaffe og en ny runde med cognac etc - mens hun hele tiden ryddet opp! Imponerende!!

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2006, 06:41   #8
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Noe for Widerøe?
EB is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules