![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jag tycker att CPH är en jättebra flygplats, modern, snygg, fräsh och bra upplägg med allt under ett och samma tak. Att slippa springa 1km mellan terminalerna som man kan behöva göra på ARN ibland (T2 -> T5 PirF). Det tar enligt LFV nästan 20 minuter (19min) http://www.lfv.se/templates/LFV_InfoSida_Bred____2133.aspx
Arlanda behöver fräshas upp! Speciellt T4 och T3. Dom ser ju ut som gamla ruckel man förväntar sig hitta i nåt avlägset hörn i norra Ryssland. Den nybyggda delen, de omgjorda A och B pirerna i T5 och framför allt PirF är ett riktigt lyft! Pir F är helt underbar, där kan man gå runt och bara njuta över hur luftigt och snyggt allting är. Jag har mail-växlat en hel del med en viss Karin M Magnusson på LFV angående färdigbyggandet av Pir F och hela den tänkta strukturen på ARN. Pir F kommer att byggas helt klart och det gamla tornet kommer att rivas nu när dom har (uppgraderat) flygledarsystemet. Det där med att dom skulle namnge terminalerna till Nord och Syd, och att det skulle bli separat incheckning för Nord respektive Syd. Det kommer, kommer bara att ta lite mer tid tydligen.. har förövrigt fullkommligt bombat den stackars damen med en massa frågor..och fått en hel del givande svar..=) Som många här vet så har jag varit väldigt mycket PRO ARN den senaste tiden, speciellt angående SAS nav i CPH. Mina åsikter står jag fortfarande fast vid. Jag gillar CPH som flygplats, där jag för övrigt har varit en hel del, men jag tycker ändå att ARN förtjänar mer trafik än vad dom egentligen får. Jag får ursäkta om jag klivit på några ömma tår (PP), hoppas ni danskar har överseende med det..=) :smokin Jag tror att SAS hub fortfarande kommer bli kvar i CPH, men man kan ju alltid hoppas.. ![]() mvh alf |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
T4 är väl rätt så fräsch tycker jag.
Den har ju "uppdaterats" en del på sistone med det nya Gate Direct konceptet, och kiosken, restauranten och baren har fräschats upp. Nej, tycker det finns bra mycket värre. Och även om jag aldrig varit där, men så tror jag väl att Norra Ryssland hade varit nöjda med T4! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Qwerty
|
![]()
Det finns nog inte så mycket mer att ta upp vad det gäller ämnet för stunden. Tröttsamt att i längden slänga argument i ansiktet på varandra utan att för den sakens skull uppnå något.
Nästa tillfälle att framhäva "sin" flygplats suveränitet (och slå sig för bröstet?) ges när månadsstatistiken för vederbörande flygplatser presenteras. Heja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=4015
![]() |
![]() |
#5 |
Qwerty
|
![]()
Vilken besvikelse! Rena antiklimax. Det där är inga siffror för någon sida att jubla över. ARN och CPH verkar lite trötta.
![]() Jag spar min svulstiga urladdning till nästa tillfälle... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja det var ikke de helt store stigninger nogen af to lufthavne kunne præstere - påske har helt sikkert stor betydning i forhold til dette, ligesom CPH i starten af marts var ramt af et stort antal aflysninger fra SAS' side.
Men dog rart at notere at CPH havde en vækst fra Marts der lå over ARN ![]()
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvorfor? Er ikke all økt trafikk i skandinavia velkommen? Betyr det så mye om ARN eller CPH er størst - kan man ikke uansett ha sin favoritt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Kamp mellom de skandinaviske landene har det alltid vært...om enn vennskapelig i noen perioder. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja ja... Jeg er selv en stor fan av CPH og det er IKKE på grunn av størrelsen men tilbudet/stemningen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Da har du funnet den flyplassen som du liker best pga stemningen.
Men å se på hva som kan skje med antall passasjerer på de ulike flyplassene er det ingenting galt med. Ikke så lenge jeg tror OSL får den største %økningen dette året også. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hur länge har SAS opererat ARN-BLQ | Savipix | Flyforum | 3 | 27-09-2010 22:09 |
Eurobonus, hur funkar det? | percar | Reiseforum | 11 | 08-12-2009 15:42 |
En illustration av hur det är att vara passagerare | Savipix | Flyforum | 3 | 10-10-2007 19:26 |
Hur går det med lönsamheten på SAS fra CPH - BKK? | ARN | Flyforum | 5 | 11-02-2006 00:38 |
Servering på Jetstream 32! Hur är det möjligt? | airfreak | Flyforum | 7 | 09-01-2006 06:41 |