Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-01-2012, 23:32   #1
orhel
ScanFlyer Blue

orhel's Avatar

United United Premier Access (EWR)

Når det gjelder Premier Access Travel Services, har man kommet i gang med dette på EWR? Når man ser på listen over hvor mange som får denne servicen vil jeg tro at det på noen områder som check-in og security nesten ikke er noe poeng?

Star Alliance Gold and Silver members

Vil jeg da som EBS kunne forvente meg følgende fordeler på EWR? Noen med erfaring?
  • Premier Access Check-in: Designated ticket counter check-in lines
  • Premier Access Security Screening: Navigate through the wait with exclusive priority security lines (when available)
  • Premier Access Priority Boarding: Be one of the first customers to board or take your time and use the reserved blue carpet line at any time
  • Premier Access Baggage Handling: Your bags will always be among the first delivered at baggage claim ensuring a quicker departure
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2012, 23:37   #2
JoeW
ScanFlyer Rusty

Default Re: United Premier Access (EWR)

Quote:
Vil jeg da som EBS kunne forvente meg følgende fordeler på EWR?
Ja.
Ti tegn
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2012, 04:59   #3
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Vel, saa enkelt er det vel ikke.

Check in for Silver skjer paa business skrankene, det er 3 tier paa premier innsjekk
Security er likt for alle tiers
Du faar boarde sammen med Group 1 (etter First/1K/GS deretter Gold og Star Gold)
Du faar ikke priority tag som Silver
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2012, 12:44   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Du faar ikke priority tag som Silver
Mulig det er annerledes nå, men jeg fikk denne som EBS hos CO for ca. to år siden (Julebordsflighten SEA-IAH)

Martin is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2012, 14:23   #5
JoeW
ScanFlyer Rusty

Priority-tagen er ikke et publisert Star Silver-gode, men i praksis får du det som regel i USA er min erfaring.

Men i forhold til spørsmålet, så ble det jo ihvertfall tidligere printet "Elite Access" hos CO på bp med EBS, og vil vel tro det samme gjelder med Premier Access. Men for all del, Tommy har rett i spesifiseringen.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2012, 01:19   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

CO gjorde det, men nye United skal ikke gi *S priority tag
Old 26-01-2012, 15:08   #7
orhel
ScanFlyer Blue

orhel's Avatar

Sikker?

http://www.united.com/page/article/1,,53754,00.html
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2013, 12:07   #8
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

Tar opp denne. Sjekket inn OSL-EWR (i morgen, tirsdag), og som EBS står det Premier Access på Boardingpasset. Hvordan er det på OSL? Hva vil det bety for meg der?

Fikk forøvrig bare sjekket inn reisefølget, og ikke meg selv, men regner med at jeg får beholde setet mitt. Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne sjekke meg inn, men siden de ikke hadde passinformasjon i bookingen før jeg sjekket inn online (selv om jeg hadde lagt det inn for lengst), så regner jeg med at de må gjøre det manuelt, og at det ikke byr på noen problemer (?)
Old 28-01-2013, 12:30   #9
Islending
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by SeatBelt View Post
Tar opp denne. Sjekket inn OSL-EWR (i morgen, tirsdag), og som EBS står det Premier Access på Boardingpasset. Hvordan er det på OSL? Hva vil det bety for meg der?

Fikk forøvrig bare sjekket inn reisefølget, og ikke meg selv, men regner med at jeg får beholde setet mitt. Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne sjekke meg inn, men siden de ikke hadde passinformasjon i bookingen før jeg sjekket inn online (selv om jeg hadde lagt det inn for lengst), så regner jeg med at de må gjøre det manuelt, og at det ikke byr på noen problemer (?)
Op-up? De gangene jeg ikke har fått sjekke in online (SAS og UA), så har der vært pga at jeg har blitt oppgradert. Det har da skjedd som EBG. Du får håpe oppgraderingsgudene er med deg!

Last edited by Islending; 28-01-2013 at 12:30. Reason: skriveleif
Islending is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2013, 12:51   #10
Thomas
ScanFlyer Rusty

Det er ihvertfall plenty med space i BusinessFirst på #39 imorgen. De kan ha tatt en god slump EB* opp - lykke til og god tur
Old 28-01-2013, 13:40   #11
LN-JAV
ScanFlyer Blue

United Re: United Premier Access (EWR)

Hvis UA ikke har passinfoen fra før så får du ikke ut boardingcard på nett, da må det sjekkes manuelt og skrives ut på flyplassen. UA har ingen Premier Access i Oslo, desverre. Bare fasttrack for BusinessFirst og GS kunder.
LN-JAV is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2013, 14:00   #12
SeatBelt
ScanFlyer Gold

SeatBelt's Avatar

United Re: United Premier Access (EWR)

Quote:
Originally Posted by LN-JAV View Post
Hvis UA ikke har passinfoen fra før så får du ikke ut boardingcard på nett, da må det sjekkes manuelt og skrives ut på flyplassen. UA har ingen Premier Access i Oslo, desverre. Bare fasttrack for BusinessFirst og GS kunder.
Jeg tror det har med det å gjøre. Selv om jeg la det inn da jeg bestilte (Lufthansa), så var det ikke der ved innsjekk. Så jeg tipper det er det, men kan jo håpe på ug...
Old 28-01-2013, 14:25   #13
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Jeg fikk heller ikke sjekket inn online da jeg fløy med UA39 tidligere denne måneden. Det var tydeligvis noe trøbbel med APIS (selv om jeg la inn den infoen lenge før jul) og ved innsjekk ble jeg bare spurt om adresse for første natt i USA.

Som EBG ble jeg ikke oppgradert, selv med nesten helt full økonomikabin og noen ledige BizFirst og Economy Plus seter. Fikk ledig midtsete. Så vidt jeg kunne skimte var det kun på min rad det var tilfelle.
Old 28-01-2013, 21:31   #14
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Jeg fikk heller ikke sjekket inn online da jeg fløy med UA39 tidligere denne måneden. Det var tydeligvis noe trøbbel med APIS (selv om jeg la inn den infoen lenge før jul) og ved innsjekk ble jeg bare spurt om adresse for første natt i USA.

Som EBG ble jeg ikke oppgradert, selv med nesten helt full økonomikabin og noen ledige BizFirst og Economy Plus seter. Fikk ledig midtsete. Så vidt jeg kunne skimte var det kun på min rad det var tilfelle.
Online check in internasjonalt fungerer ikke i det nye United. Du kan starte innsjekk, men faar beskjed om at du maa utstede boardingkort paa flyplassen og faar kun midlertidig boardingkort.

I realiteten er du ikke sjekket inn og er du paa venteliste for oppgradering med diverse instrumenter (der det er i Southweststil viktig aa sjekke inn saa naert 24 timers merket som mulig da ventelisten nullstilles ved innsjekk). Saa er du ikke amerikansk statsborger, whaa whaa..

Enda en Continental gammelt Shares drittsystemperle
Old 28-01-2013, 22:54   #15
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Fungerer perfekt for meg til EWR sist torsdag og hjem i dag. Fikk boarding pass hjemme og her ...

Samme til HNL før jul, også selv om vi fløy OSL FRA SFO HNL . Printet ut hjemme. Tilbake sjekket vi inn på HNL .
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2013, 00:11   #16
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Fungerer perfekt for meg til EWR sist torsdag og hjem i dag. Fikk boarding pass hjemme og her ...

Samme til HNL før jul, også selv om vi fløy OSL FRA SFO HNL . Printet ut hjemme. Tilbake sjekket vi inn på HNL .
Maa vaere fra USA da.. Det har aldri fungert fra USA. Det er lange traader paa milepoint om dette

Printer du da ut boardingkort eller kun ett ark som staar "this is not your boarding card, please stop by a United counter eller no saant.
Old 29-01-2013, 00:31   #17
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Stemmer det med "this is not etc" inntil i fjor. Husker ikke når det var slutt. Forut HNL var det OSL EWR SEA september 2012. Husker ikke hvordan det var da.

Men OSL FRA SFO HNL var på "SK papir" som funket helt bra. Selvfølgelig til FRA med LH. 18.12.12

Flirte da de hos SK så SFO HNL i F . Lusket inn med min printout hele veien...

Edit: EWR OSL med email i går kveld, uten restriksjoner. Bestilt automatisk sjekk inn 24 t før. Men fikk identisk papirkopi her på EWR hvr jeg nå er.

Jeg brukte min printout sist torsdag. Fikk ny på OSL som vi stappa i lomma. Vår funka..

Har forresten samme fly til OSL som kom derfrai dag..

Last edited by SQ 777; 29-01-2013 at 00:47.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules