![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Etter tretten fantastiske dager i Florida var det tid for turen til Jersey City. Innsjekken på MCO var meget profesjonell curbside og de til og med tok bagasjen ut av bilen for oss, priority tags ble satt på uten spørsmål og vips så var vi på Red Carpet loungen. Lokalene var en del bedre en loungen på MCO men ”maten” var ikke noe å skryte av. Greit å slappe av litt der med Wifi og litt titting på flyene.
Vi hadde forhåndsbooket og betalt (elite?) for 7ABC som hadde svært god benplass. Turen var en busstur med facinerende meggete flyvertinner og kaffe/mineralvann. En grei tur som forcentet og ganske fult fly. På EWR ble vi hentet av hotellet i en Mercedes R350 4 Matic som jeg med min rare bilsmak liker og kona syntes ligner på en grusom likbil med panoramatak så ”klientene” kan kikke ut. I Jersey City bodde vi på en såkalt Presidental Suite på NYC-JC som var rett og slett genialtfor New York besøk. Jersey City har fått mye pepper her på forumet, men da foreslår jeg at man hører på de med peiliing ![]() New York er en by vi bare liker mer og mer og det ble noen gode måltider der og svært aggressiv shopping på 5th avenue. Toalt ble vi der i seks dager. Vi fikk en mail to dager før avreise hvor Otiontown gratulerte oss med oppgradering til Business på veien hjem noe som vi (les jeg) satte stor pris på. Dette gikk greit på insjekk selv om de skjønte ikke helt hva dette var og det bar videre på loungen som er helt grei (ble litt skuffet da jeg så Singapore Airlines også på døren og så for meg et gilde. Turen skal jeg være litt forsiktig med å kommentere for mye da jeg får litt pepper her inne for et jeg ikke er helt oppslukt i SK, men det jeg kan si av positive ting at crewet var svært hyggelige og behandlet datteren vår som en virkelig VIP gjest. Det er også god plass. Jeg tror jeg har litt uflaks da de fleste business flightene jeg har hatt på SAS har vært ”natt” så da er det meget begrenset kvalitet og presentasjon av maten og jeg har fått ganske slitte fly. Poengene for C/F har ikke kommet ennå (bare economy poeng) men venter på svaer fra gullmailen til SAS som jeg sendte for 6 dager siden. Last edited by SudCaravelle; 02-08-2011 at 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flere bilder..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her har vi en kanon rapport
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Flotters rapport. Utsikt til Iron Monkey fra suiten ser det ut som, og en tur innom Hyatt også?! Støtter deg i at Jersey City kan være et godt alternativ til et tidvis støyende Manhattan.
![]() |
#5 |
Front section flyer
|
![]()
Når man leser sånne fine rapporter så frister det veldig med en tur over dammen ja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Flott rapport. Ser de ikke fjernet alu-folien fra maten på SAS-flighten din. Det gjorde de for oss
Venter også fortsatt på riktig antall poeng. Gullmailen har sagt jeg skal få det, men venter fortsatt på at de skal rette opp i det Last edited by Someone; 02-08-2011 at 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott rapport
![]()
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takker for hyggelige tilbakemeldinger - trodde det var en litt slureverapport
![]() Quote:
Someone: Som nevnt og ut i fra din fine rapport så virker det som kveldsflighten (dog 1900) er på et helt annert nivå med alt på ett brett pakket inn, samt at frokosten som ble servert var kaldmat og ganske trist. Uten å fornærme noen så var faktisk frokosten på TUI flynordic (mot forhåndsbestilling) lang bedre og varm. Kona tok grab and go varianten og var veldig fornøyd med det tilbudet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Var kveldsflighten jeg mente....rapporten kommer, må bare få den ferdig. Og slapp alu-folien der og.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har hatt mange turer med SK biz longhaul de siste årene, både til/fra USA, Tokyo og Dubai. Enig at det er synd med redusert service på sene kveldsfly (type BKK og tidligere CPH-DXB) der forrett og hovedrett kommer samtidig på brettet og ingen drikkeservice med snack før maten kommer. På returflighter fra USA tilbyr man i det minste drinks/snacks før matbrettet kommer.
Men frokosten før landing i Skandinavia har jeg bare gode erfaringer med og leste mange positive tilbakemeldinger om her inne tidligere. Sammenlignet med mange andre carriers tilbyr SK en rikholdig og bra frokost. Legger ved et bilde under fra tidligere tur ORD-ARN. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Amatør
|
![]()
Stort takk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bra jobbet.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
New York neste uke (22 januar)? Selger SAS Go - OSL - EWR og EWR - CPH - OSL | lutt | Reiseforum | 1 | 19-01-2016 21:56 |
Continental OSL-EWR-FLL-EWR-OSL "live".. | Thomas | TripReports | 29 | 27-06-2011 16:20 |
TRD-OSL-EWR-MCO | VirreVapp | TripReports | 4 | 04-06-2011 14:40 |
Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL | WF-380 | TripReports | 16 | 02-05-2011 14:18 |
Velge Continental eller SAS tur/retur OSL - EWR ? | charter | Reiseforum | 40 | 07-09-2010 12:59 |