Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-11-2011, 20:40   #1
kekker
Onkel reisende kekker

kekker's Avatar

Default Milage run, ellerkanskje flytype run.

Jeg har jo skjønt at endel av dere er ganske så ramme til å samle poeng på mer eller mindre kreative måter, for å ha adgang til diverse gullstuer og andre frills.

Jeg for min del reiser så lite utabygds at det ikke er noe stort poeng, men jeg har en anna drøm for 2012 som jeg kunne trengt litt gode tips til.

Jeg har en plan om å få flydd 767, A340-600 og 747 i løpet av 2012.
Har dere noen gode tips på en tur der man kan slå tre slike fluer i en smekk?? Altså en slags flysort-run?? Skjønner at det blir litt enklere om man starter et anna sted enn OSL, men AMS, CPH, LON, CDG, FRA med flere er jo ikke så langt unna..
Old 29-11-2011, 20:48   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Milage run, ellerkanskje flytype run.

Det første som "detter" i hodet mitt, er om du tar en tur til USA og booker via enten Lufthansa eller CO/UA, så bør du få minst to av disse tre på de transatlantiske leg'ene.
LH flyr 346 og 747, mens CO/UA flyr 747 og 767.
767 Kan man også fly mange steder innenriks i USA når du først er der borte.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2011, 20:52   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Ja, man velger jo noen ganger flyreiser etter flyplasser og flytyper også, selv om selskap og mil teller inn.

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Jeg har en plan om å få flydd 767, A340-600 og 747 i løpet av 2012.
Har dere noen gode tips på en tur der man kan slå tre slike fluer i en smekk?? Altså en slags flysort-run?? Skjønner at det blir litt enklere om man starter et anna sted enn OSL, men AMS, CPH, LON, CDG, FRA med flere er jo ikke så langt unna..
Kikk litt på LH hvor de bruker -600 og 747 så burde du kanskje få til en tur vestover over dammen med en LH/UA-kombo der du tar UA domestic med 767. Ser ut som LH kan være en inngang både øst og vest da de har både 747 og 346. Virgin flyr vel også 346/747, og så legge inn 767 i en OpenJaw en plass.

Old 29-11-2011, 20:52   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Hvis du vil på en litt kortere tur kan en tur til Tel Aviv via Frankfurt være tingen. Lufthansa flyr en avgang med B744 og en med A340-300/600 (varierer) om dagen.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2011, 22:41   #5
Mjolnir
ScanFlyer Gold

Mjolnir's Avatar

Lufthansa til Øst-Asia, B747 en vei og A346 den andre. Ta så en inter-Øst-Asia tur. Det går en del wide-bodies i hvertfall mellom PEK, SEL og TYO, samt innenriks. Aller best er vel innenriks i Japan med tanke på wide-bodies. Både ANA og Japan Airlines har en del 767.
Noen bonustips: Du kan prøve å få med deg ANA 747-400D innenriks i Japan før de fases ut. 787 er også mulig. Det er gode muligheter for KE A300 innenriks i Sør-Korea til svært hyggelig pris.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2011, 09:08   #6
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Jeg holder meg til flyplasser på de britiske øyer som jeg ikke har vært på. Neste år er to turer planlag: OSL-HAM-MAN-IOM-GLO, MAN-OSL, og OSL-AMS-EXT, LEQ-ISC-LEQ, PZE-TSO-PZE, BOH-JER-SOU-MAN-OSL. Og da skulle de fleste flyplassene i England, Wales og Crown Dependencies være dekket, mener jeg. Vi flyr kun med rutefly så Oxford og en del andre havner utenfor lista - inntil det dukker opp et rutefly da.

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules