![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Jeg har jo skjønt at endel av dere er ganske så ramme til å samle poeng på mer eller mindre kreative måter, for å ha adgang til diverse gullstuer og andre frills.
Jeg for min del reiser så lite utabygds at det ikke er noe stort poeng, men jeg har en anna drøm for 2012 som jeg kunne trengt litt gode tips til. Jeg har en plan om å få flydd 767, A340-600 og 747 i løpet av 2012. Har dere noen gode tips på en tur der man kan slå tre slike fluer i en smekk?? Altså en slags flysort-run?? Skjønner at det blir litt enklere om man starter et anna sted enn OSL, men AMS, CPH, LON, CDG, FRA med flere er jo ikke så langt unna..
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det første som "detter" i hodet mitt, er om du tar en tur til USA og booker via enten Lufthansa eller CO/UA, så bør du få minst to av disse tre på de transatlantiske leg'ene.
LH flyr 346 og 747, mens CO/UA flyr 747 og 767. 767 Kan man også fly mange steder innenriks i USA når du først er der borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Ja, man velger jo noen ganger flyreiser etter flyplasser og flytyper også, selv om selskap og mil teller inn.
Quote:
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis du vil på en litt kortere tur kan en tur til Tel Aviv via Frankfurt være tingen. Lufthansa flyr en avgang med B744 og en med A340-300/600 (varierer) om dagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lufthansa til Øst-Asia, B747 en vei og A346 den andre. Ta så en inter-Øst-Asia tur. Det går en del wide-bodies i hvertfall mellom PEK, SEL og TYO, samt innenriks. Aller best er vel innenriks i Japan med tanke på wide-bodies. Både ANA og Japan Airlines har en del 767.
Noen bonustips: Du kan prøve å få med deg ANA 747-400D innenriks i Japan før de fases ut. 787 er også mulig. Det er gode muligheter for KE A300 innenriks i Sør-Korea til svært hyggelig pris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg holder meg til flyplasser på de britiske øyer som jeg ikke har vært på. Neste år er to turer planlag: OSL-HAM-MAN-IOM-GLO, MAN-OSL, og OSL-AMS-EXT, LEQ-ISC-LEQ, PZE-TSO-PZE, BOH-JER-SOU-MAN-OSL. Og da skulle de fleste flyplassene i England, Wales og Crown Dependencies være dekket, mener jeg. Vi flyr kun med rutefly så Oxford og en del andre havner utenfor lista - inntil det dukker opp et rutefly da.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Milage run i Oneworld / BA Executive Club? | robertaas | Reiseforum | 18 | 13-11-2016 15:58 |
Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus | Martin | TripReports | 17 | 09-04-2014 00:28 |
Milage Run fra KRS uten Milage | Bizflyer | Reiseforum | 4 | 20-04-2013 22:03 |
Milage run OSL-ARN-OSL | Someone | TripReports | 9 | 04-07-2012 10:26 |
Milage run for Milage Plus | robertaas | Småprat | 7 | 14-12-2011 09:36 |