Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-04-2014, 13:49   #1
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,644
Default Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

Det begynte med en SMS fra forummedlem BSSW forrige fredag. Den lød:

Quote:
Bli med på MR til TXL 5/4?
Rett over 2K for deg. Wrap
Jeg falt ikke helt umiddelbart for forslaget, men så kom jeg meg hjem fra jobb, søkte litt selv, og fant faktisk en routing til rett under 2000 kroner. Planleggingen fortsatte via Skype, og litt utpå lørdagsnatten var billetten booket

Det skal sies at jeg ikke hadde noe mål om noen status hos EB, og "trengte" således ikke en MR. Jeg sparer allikevel hos Eurobonus via Trumf og tanking hos Shell, og tenkte at det var et greit påfyll på kontoen, og om ikke annet, så var det gøy å fly litt

Olav skulle fly fra Stavanger via København, men selv fristet ikke CRJ-900 for en mann av min størrelse, så jeg booket heller en routing via Stockholm med Boeing 717-200 på begge legs, og en Boeing 737-600 direkte tilbake til Oslo, forøvrig samme flight som Olav hadde booket.

Jeg fant midlertid ut hvor håpløst kollektivtilbudet fra Neskollen kunne være, og siden både taxi og parkering på OSL er dyrt, betalte jeg heller 156 kroner ekstra til SAS og booket om til en senere avgang fra OSL, og reduserte connectiontiden på ARN ned til 50 minutter. Booker normalt helst ikke connections på under timen, men på Arlanda innen Schengen er det strengt tatt ikke noe problem.

Dette blir ikke en vanlig Martin-TR, med "gjett-hvor-jeg-skal" (siden turen gikk så kjapt at jeg ikke rakk å skrive underveis ), men mer en slags betraktning om SAS sitt Pluss-produkt, og muligens en liten sammenligning mellom SAS Plus og BA sitt Club Europe-produkt (siden det på en måte er min favoiritt).

Et par observasjoner underveis i bookingprosessen, var at Plus-kabinen ble utvidet da jeg booket. Den bestod av DEF-setene på rad 1 (siden det ikke finnes noen ABC på den raden på 737-600), og da jeg booket det siste setet (Olav booket først), utvidet de med en rad til.

Oppdaget også at midtseter vistes som blokkert på Expertflyer, så det her lovet jo bra

Derimot ble Plus-kabinen på Blue1-flighten redusert til bare rad 1, noe jeg var mer skeptisk til. Mer om det senere.

Siden jeg underveis ikke var helt innstilt på å skrive om turen, ble det lite bilder, så denne TR'en blir helt uten bilder (nesten, da..)

Jeg klarte også å glemme velferdsoffiser Lillebjørn. og det har jo vist seg at å reise uten velfferdsoffiser kan straffe seg. Bare spør Fnate.

Last edited by Martin; 07-04-2014 at 00:55.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 14:11   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,644
Default Re: Baby we we're born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus



05. april 2014
Oslo Lufthavn Gardermoen (OSL) – Stockholm Arlanda (ARN)
Scandinavian Airlines 490
Boeing 737-700
LN-RNW
Sete 3F
SAS Plus


Første flight gikk altså til Stockholm. Jeg ankom lufthavnen et par snaue timer før avgang. Bagasje hadde jeg ikke, og boardingkort lå i både SAS-appen og Passbook på iPhone'n, men for sikkerhets skyld hentet jeg ut et boardingkort på en automat, før jeg fant vegen mot fasttracken. Her slapp jeg inn uten noen problemer overhodet, og det var ikke et menneske hverken foran eller bak meg i den køen som ikke var der. Ganske digg å kunne stå å legge fra seg tingene uten å måtte stresse fordi det er kø bak deg. Det kom riktignok noen i det jeg var ferdig.

Vel gjennom der, uten videre pipelyder og beføling, var det å raske med seg sakene og finne loungen. Gav først boardingkort til dra.. eh, damen i inngangen, og holdt samtidig opp Miles & Smiles Ellite-kortet mitt, og sa noe som "..også har jeg det her. Jeg kan gå innerst da, ikke sant?". Damen ser på kortet, så på boardingkortet, og konstaterer at "jada, det ligger inne det".

Det står "EBB SK*B" på boardingkortet, så jeg vet ikke hvordan hun kunne mene det, men pytt sann. Da slapp de det styret med å sende en regning til Istanbul .

Fant en sitteplass, og koste meg med litt salat, noen lakseskiver og en cola. Nesten fullt i begge loungene, litt fullere i den ytterste.

Ellers oberverte man en mann som lurte på om det "fantes noen kaker eller noe?", hvorpå en av betjeningen måtte beklage at "de hadde hatt noen vannnbakkels, men de gikk akkurat tomt. Men vent litt, så skal jeg se på andre siden", og så gikk hun over i businessloungen og hentet vannbakkels. Ta den, dere statusløse! Vannbakkels for the Gold Card holders!

Det nærmet seg etterhvert tid for boarding. Jeg har det med å begynne å stresse altfor tidlig, og ender som regel opp med å stå alt for lenge ved gaten, og denne gangen var intet unntak. Uansett ble det etterhvert boarding, etter "røkla-metoden". Ingen opprop om at f.eks. Plus kunne gå først eller noe.

Jeg kom meg ombord, og ble ønsket ombord av et svensk crew som så ut som de hadde en god dag, og likte jobben sin. Jeg fant sete 3F, og 3E forble veldig tomt under resten av turen. Intet nevneverdig eller, annet enn at det ble et lite Wasa-knekkebrød og en cola på undertegnede, og vi landet på - om ikke litt før - rute på Arlanda, og parkerte på gate 3A.

Siden det var under en times connection gadd jeg ikke stresse med lounge. Hadde sikkert rukket det, men ikke mye mer enn å styrte en cola og så gå ut igjen, så jeg bestemte meg for å finne neste gate (som allerede ombord i flyet fra Oslo var blitt opplyst til å være 10A, men jeg valgte å dobbelsjekke).

Fant en tavle, og begyne å lete. Tanken jeg hadde io hodet var at jeg skulle fly Blue1, så av en eller annen grunn lette jeg etter Helsinki på skjermen, men da fant jeg kun en AY-flight. Så kom jeg på at det var Berlin jeg skullle til

10A stemte fortsatt, så jeg gikk dit og blomstret litt.

Last edited by Martin; 07-04-2014 at 00:57.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 15:06   #3
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,644
Default Re: Baby we we're born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus



05. april 2014
Stockholm Arlanda (ARN) – Flughafen Berlin Tegel (TXL)
Scandinavian Airlines 2679 (Operated by Blue1)
Boeing 717-200
OH-BLH
Sete 1D
SAS Plus


Boarding begynte etterhvert, og Plus-passasjerer og de med gulkort fikk gå first. Jeg fant 1D, som strengt tatt ikke var så vanskelig å finne. Jeg hadde i utganspunktet valgt 2F, men på et tidspunkt hadde SAS redusert Plus-kabinen til en rad. Jeg er ikke spesielt begeistret for sånne førsterader, og det av en grunn. Setene er hakket smalere (men det var egentlig ikke noe voldsomt problem her), og matbrettet er av typen som kommer opp av armlenet, og det kan derfor være mindre plass mellom brettet og setet. Jeg unngår som regel førsterader som pesten, men her var det ikke noe valg.

Flighten var visstnok helt full, og det var Plus-kabinen også. Her møtte jeg forørig på Fbu76, som hadde hevet seg med på galskapen.

Vi kom oss avgårde omtrent når vi skulle, og opp og avgårde i retning Berlin. Denne flighten hadde jeg på en måte gledet meg litt til. Her skullle jeg teste Plus-produket på "ordentlig", siden det var litt mer mat her enn på den forrige flighten. Så var det å forsøke å få opp brettet:

"..så jeg grua meg til at denna maten kom, spisebrettet passer itte til ei stor vom"

..som Ole Ivars så fint synger det. (Jada, jeg hører på mye rar musikk).

Operasjon aktiver spisebrett var passe mislykket, så jeg endte med å plassere det tilbake, og takke pent nei til all form for servering. Jeg er sikker på at dette skyldtes mangel på velferdsoffiser. Her savnet jeg også det blokkerte midsetet og minst to rader til som BA har (mener de ikke kan flytte gardinen lenger fram enn bak rad 3)

Etterhvert landet vi på rute, og ble busset hele 100 meter bort til terminalen. Der hadde Fbu76 et ærend i byen, så han stakk dit, mens jeg møtte Olav, og endte opp med en lunsj hos Den Røde Baron, før vi slappet av i Senatorloungen fram mot avgang.

Last edited by Martin; 07-04-2014 at 00:59.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 15:19   #4
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,930
Default Re: Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

Se der ja... Hva var det jeg sa?

etc etc også videre.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 15:51   #5
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,644
Default Re: Baby we we're born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus



05. april 2014
Flughafen Berlin Tegel (TXL) - Oslo Lufthavn Gardermoen (OSL)
Scandinavian Airlines 4724
Boeing 737-600
LN-RPA
Sete 2F
SAS Plus


Så var det klart for siste flight. Selve "kose-seg-flighten" hjem igjen, med enda "mer" servering enn på den forrige (om jeg hadde spist noe på den forrige, altså, og ledige midseter og greier. Jada, nå var det bare sjarmøretappen igjen.

Olav og jeg fant vegen ut av lounggen, ut av bygget, og inn i et annet bygg (fryktelig praktisk flyplass, altså), forbi en drøss med innsjekkingsskranker med masse kø, og bort til sikkerhetskontroillen. Den gikk forsåvidt kjapt nok, helt til en mann litt foran oss i køen måtte undersøkes litt vel grundig. Det må nok være første gang at jeg har hørt boarding blitt annonsert mens jeg fortsatt står i sikkerhetskontrollkø.

Vi kom oss gjennom til slutt, hilste igjen på Fbu76, og stilte oss i det som var igjen av boardingkøen. Fikk boarde, og fant vegen ned til en buss, som stod og ventet vel og lenge før den begynte å bevege seg. Deretter litt mer venting, da den tydeligvis hadde vikeplikt for en A321 og en A319. Altså, vi kom fra høyre. Har de ikke høyreregel i Tyskland?

Vi kom oss fram til LN-RPA som stod så fint på fjernparkeringen, og opp trappen. Jeg fant sete 2F, som i dette tilfellet var utstyrt med en dresskledd herremann som så sånn passe viktig ut.

"Eh, unnskyld? Jeg har visst 2F"
"Ja vel? Hva har jeg da?"

Jeg var fristet til å si "19B", men så fant han visst selv ut at han hadde 2E. Jeg fikk sitte innerst, og han rigget seg til med Der Spiegel, DN, og resten av bladhyllla på en veldig liten Narvesenkiosk i midsetet. Siden setet var ledig allerede kvelden før, vil jeg tippe at han hadde betalt ganske mye for billetten, og endre opp i et midsete. Ikkje bra.

Vi kom oss litt sent avgårde, og av de tre crewene jeg hadde den dagen, var det disse som så minst entusiastiske ut. De kom seg etterhvert, men de bar kanskje litt preg av at det var siste flight, og var klare for å komme seg hjem (noe jeg strengt tatt bare tipper var tilfellet).

Her ble vi et par minutter sene, men det gjorde ikke så voldsomt mye. Jeg hadde god tid i andre enden.

Serveringen kom i gang, og her var valget "svin eller kylling?". Jeg gikk for kylling, og fikk denne lillle "tre-rettersen" med tunfisksalat, kylling med et fancy navn jeg ikke husker, og en liten pærekake. Det smakte slettes ikke ille.
Ellers var crewet flinke til å tilby mer til de som ville ha noe.

Sånn etterhvert landet vi på OSL, der det putselig hadde blittt vinter mens jeg var i Tyskland. Antageligvis veferdsoffiserskarmaen det også.

Fikk en gate nesten helt ytterst, og vi kom oss av og fant vegen retning ankomsthallen. Oberverte at de drev og bygget på nordsiden, men en dame like ved meg i rulletrappen ned, utbrøt plutselig: "Hva skjer her da?", før hun fikk forklart av reisefølget sitt at de bygger ut flyplassen. De hadde også tydeligvis bygget om nederst i trappen, for der ble man sluset rett inn i tax-freebutikken, og havnet bak klyngen med folk som stoppet og og begynte å lure på hva de skulle ha for noe.

Vi kom oss uansett ut, og gjennom tollen, og sa først farvel til Fbu76. Jeg hadde ikke mindre enn to timer til neste buss, så jeg holdt Olav med selskap opp til sikkerhetskontrollen, der det var null kø. Skjønner ikke hvorfor alle klager på at det er så kronglete å bytte fly fra utenriks til innenriks på OSL? Olav kunne jo vært gjennom security er kvarter etter at vi gikk av flyet om det ikke var for at han ble stående å prate med meg

Med Olav vel gjennom, hadde jeg enda halvannen time å vente, så jeg fant Narvesen. Jeg var tørst, og hadde av alle mulige ting, rett og slett lyst på vann. Jeg fant en passe stor flaske som det stod Imsdal på, ba samtidig om tre rosinboller, og gikk for å finne sitteplass. Fant en, og satte meg. Åpnet flaske, og var klar for en god slurk med helt vanlig vann. Jeg er sikker på at det var et siste lite spark av velferdsoffiserkarma som beit meg i rompa da jeg kjente at det smakte rart av vannet, så på flaska, og oppdaget at jeg hadde tatt "med smak av blåbær"

Nuvel. Ble kvitt både vannet og bollene, og satt og blomstret i godt over en time før det endelig kom en buss som skulle i retning Neskollen...

Last edited by Martin; 07-04-2014 at 01:02.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 15:57   #6
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,644
Default Re: Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

En kjapp oppsummering:

SAS Plus er et greit produkt til rett pris. For under en tusenlapp hver veg mellom Oslo og Berlin er det slettes ikke så ille. For han som evt. betalte en 4-5000 for full flex og havvnet i midtsete mellom meg og Olav, var det kanskje litt verre. Får man et ledig sete ved siden av seg, er det riktig så bra.

Det jeg savnet fra BA sin Club Europe var altså det ledige midsetet, og at det er minst tre rader, så en kan slippe å sitte foran (selv om jeg aldri har hatt same problem i BA sine Airbuser). SAS slår derimot BA langt ned i støvlene på å faktisk tilby fast track på OSL.

Neste tur i SAS Plus er om under to uker. Da skal Velfersdsoffiser Lillebjørn få være med.

Last edited by Martin; 07-04-2014 at 01:03.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 19:58   #7
Fbu76
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
Default Re: Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

Alltid hyggelig å lese TR fra en tur en har vært med på selv. Har lest alle TR-ene du har skrevet her på forumet og har hatt stor glede av det. Jeg har også lest BSSW sin rapport sammen med Polaris om sommeren med Widerøes "Norge Rundt". Jeg er imponert over begge!!!! Fortsett med skrivingen.

Er stort sett enig i det du skriver. Min beste flight var den som bare jeg tok. SK484 fra OSL til ARN. Blue1 med 1 d-f for meg selv. Sas fra TXL til OSL var tragisk, selv om jeg var den eneste som fikk ledig midtsete. (Security, terminal uten lounge, overfylt buss som aldri kom seg avgårde.....)

Mitt forsøk på å holde forelesning om den kalde krigen da kun BEA, Pan Am og Air France hadde lov å fly på Berlin, var på grunn av den 707 retromaskinen fra LH som stod ved enden av rullebanen da vi landet mot øst. Her er linken:

http://yearinberlin.com/2012/03/27/t...ls-boeing-707/

PS. Enig i at vi måtte vike for en A321, men tar et veddemål på at nr 2 var en A320.
__________________
EBG
Upcoming:
Sept 17-27 OSL-NCE-OSL
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 20:02   #8
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
Default Re: Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

Godt du kom deg i lufta igjen, Martin. Viktig å ikke miste grepet på TRene
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 20:11   #9
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,800
Default Re: Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

Takker for fin rapport og dine betraktninger rundt SAS Plus!
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2014, 20:54   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,930
Default Re: Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

Tusen takk for fin rapport, som vanlig!!
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2014, 01:09   #11
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,644
Default Re: Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Fbu76 View Post
Alltid hyggelig å lese TR fra en tur en har vært med på selv. Har lest alle TR-ene du har skrevet her på forumet og har hatt stor glede av det.
Takk for det. Hyggelig å høre

Quote:
Originally Posted by Fbu76 View Post
Er stort sett enig i det du skriver. Min beste flight var den som bare jeg tok. SK484 fra OSL til ARN. Blue1 med 1 d-f for meg selv. Sas fra TXL til OSL var tragisk, selv om jeg var den eneste som fikk ledig midtsete. (Security, terminal uten lounge, overfylt buss som aldri kom seg avgårde.....)
Vel, angående det med lounge så opplevde jeg det ikke noe lengre å gå fra loungen som lå landside i den andre teminalen til gaten her, enn man f.eks. må på CPH om man er "uheldig# med gaten. Kanskje litt "uvant" med lounge landside, men sånn er det jo også om man flyr fra resten av flyplassen også.

Quote:
Originally Posted by Fbu76 View Post
PS. Enig i at vi måtte vike for en A321, men tar et veddemål på at nr 2 var en A320.
Ok, jeg skal ikke være for påståelig på at om det var en 319 eller 320.

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Godt du kom deg i lufta igjen, Martin. Viktig å ikke miste grepet på TRene
Jeg vet. Over et halvt år siden sist nå. Heldigvis under to uker til neste.

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Takker for fin rapport og dine betraktninger rundt SAS Plus!
Takker

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Tusen takk for fin rapport, som vanlig!!
Takker . Offiseren blir forørvrig med på neste tur. Den med de GT'ene, vet du.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2014, 08:49   #12
andyp
Homebrewer
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 128
Default Re: Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

Takk for hyggelig lesing! Artig å lese om en tur man egentlig skulle på selv
Et spørsmål angående serveringen fra TXL-OSL, fikk dere de ordentlige Orrefors-glassene eller var det plastkrus som tidligere?
Ellers vil jeg si at PLUS ikke kan sammenliknes med BA på opplevelsen ombord. I mine øyne har BA bedre mat,drikke,service og seteblokkering. Men nå er det jo to forskjellige produkter også da i og med at PLUS er ca. økonomi ekstra.
andyp is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2014, 08:54   #13
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,929
Default Re: Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

Quote:
Originally Posted by andyp View Post
Et spørsmål angående serveringen fra TXL-OSL, fikk dere de ordentlige Orrefors-glassene eller var det plastkrus som tidligere?
Med fare for å kapre tråden men erfaringen fra en nylig tur til BRU var at det i vanlig SAS stil varierte veldig

OSL-BRU: Alle i plus fikk Orrefors glass enten man bestile Musserende, øl eller vann
BRU-OSL: Musserende fikk glass, alt annet plast
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2014, 10:00   #14
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

Quote:
Originally Posted by andyp View Post
Et spørsmål angående serveringen fra TXL-OSL, fikk dere de ordentlige Orrefors-glassene eller var det plastkrus som tidligere?
Jeg fikk plastkrus til colaen og juicen min, men naboen fikk glass til rødvinen sin.

Det var en fin tur, men kjente at jeg ble sliten på slutten, men det kan ha noe med en påtvungen skogstur kvelden før.

Litt kjedelig at på alle 4 flightene mine så hadde jeg nabo. OSL-SVG så ut til å gå tidlig da vi begynte boarding 20-25 min før oppsatt push, men "boarding completed" kom ikke før ca da vi skulle pushe.

Testet både business- og SEN-kantina og merket ikke stor forskjell. Bedre stoler og bedre/større utvalg i mat og drikke er vel hovedforskjellen jeg merket. Det med at kantina ligger landside er litt kjedelig, for da må man stikke til gate tidligere enn man ellers hadde trengt, men det var ikke noe lange avstander da.

Det største "problemet" med TXL, etter min mening, er det at man må gjennom sikkerhetskontrollen ved gate. Ellers så er det en ok flyplass med korte avstander internt.

Takk for turen Martin og Fbu76
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2014, 18:51   #15
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

På innland er det kun papp og plast. Ingen glass.
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2014, 23:32   #16
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,644
Default Re: Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

Quote:
Originally Posted by andyp View Post
Takk for hyggelig lesing! Artig å lese om en tur man egentlig skulle på selv
Hyggelig å høre . Hadde du ikke kansellert, hadde kanskje ikke kabinen på ARN-TXL blitt redusert

Quote:
Originally Posted by andyp View Post
Ellers vil jeg si at PLUS ikke kan sammenliknes med BA på opplevelsen ombord. I mine øyne har BA bedre mat,drikke,service og seteblokkering. Men nå er det jo to forskjellige produkter også da i og med at PLUS er ca. økonomi ekstra.
Nei, det kan det nok ikke, men for prisen (under 1000 kroner en veg) syntes jeg ikke PLUS var så ille, hadde det ikke vært for passasjeren i midtsetet og relativt beskjeden servering innen Norden.

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Jeg fikk plastkrus til colaen og juicen min, men naboen fikk glass til rødvinen sin.
Skulle jo bare mangle. Han hadde dress, og sikkert betalt mer for billetten sin enn oss
Martin is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2014, 00:21   #17
Fbu76
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
OBB 5 Re: Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hyggelig å høre . Hadde du ikke kansellert, hadde kanskje ikke kabinen på ARN-TXL blitt redusert
Og jeg hadde ikke fått ledig midtsete TXL-OSL
__________________
EBG
Upcoming:
Sept 17-27 OSL-NCE-OSL
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2014, 00:28   #18
HS-TLD
ScanFlyer Silver
 
HS-TLD's Avatar
 
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
Default Re: Baby we were born to (milage)run... - Noen betraktninger om SAS Plus

Takker og bukker for nok en fin reiserapport Martin...

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
En kjapp oppsummering:

SAS Plus er et greit produkt til rett pris. For under en tusenlapp hver veg mellom Oslo og Berlin er det slettes ikke så ille. For han som evt. betalte en 4-5000 for full flex og havvnet i midtsete mellom meg og Olav, var det kanskje litt verre. Får man et ledig sete ved siden av seg, er det riktig så bra....
Enig i oppsummeringen....riktig så bra produkt med ledig midtsete...
__________________


Upcoming: OSL-FRA, LH C FRA-DEL, LH F DEL-BKK, TG C BKK-HND, TG F HND-FRA, LH F FRA-OSL, LH C
HS-TLD is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Milage run i Oneworld / BA Executive Club? robertaas Reiseforum 18 13-11-2016 15:58
Milage Run fra KRS uten Milage Bizflyer Reiseforum 4 20-04-2013 22:03
Milage run for Milage Plus robertaas Småprat 7 14-12-2011 09:36
Milage run, ellerkanskje flytype run. kekker Småprat 5 30-11-2011 09:08
LH 464 - Air Born Baby sirpjalle Småprat 0 05-07-2011 14:47


All times are GMT +2. The time now is 22:23.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.