![]() |
|
![]() |
#1 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
|
![]()
http://seattlepi.nwsource.com/business/252708_airtraffic20.html
Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Synd Reagen er død da...
![]()
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]()
Til sammenlikning har norske flygelederlønninger sunket med 15% i forhold til generell lønnsvekst i den samme perioden.
Kyrre Back in Avinor-biz. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Noe som sikkert ikke vil gå upåaktet hen til våren. En ny langvarig "fredsavtale" ang lønnsjusteringer kommer neppe på tale vil jeg tro. Men en såpass stor nedgang som 15% hørtes litt merkelig ut.
Kanskje det var noe sant i det Randi Flesland sa ang posisjonering i forhold til vårens lønnsoppgjør likevel. Vi får vente og se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]() Quote:
Forøvrig får du tro hva du vil om posisjonering i forhold til lønn. Hver og en i bransjen har vært oppriktig bekymret for å være den som til slutt sitter og skriver en rapport etter en luftfartshendelse forårsaket av Avinors feildisponeringer. Forøvrig er det litt interessant at du fremdeles referer til flygeledere når man også endelig fra Avinorhold har innrømmet at det var mangel på LTT-fullmektiger samt mangel på operative flygeledere som har forårsaket forsinkelsene i høst. Joda, vi skal ha penger. Som alle andre i samfunnet. Men denslags har vi latt ligge i denne avgjørende samfunndebatten som har pågått det siste halve året. Siden du begynner så arrogant kan du jo videre fortelle hva det er flygeledere har gjort som posisjonering i forhold til lønnsoppgjøret. Det er en utfordring. Kyrre Jeg må visst inn med en edit her: Grunnen til at jeg faktisk gidder å være med på flere Avinor-debatter er at det er så utrolig provoserende å lese når den ene know-it-all'en etter den andre uttaler seg om ting de har ABSOLUTT null og nix peiling på, og når det de klarer å lire av seg er basert på det avisene skriver samt hva en av norges verste ledere på 2000-tallet har uttalt. Erkjennelsen av at Randi Flesland på vegne av den norske stat har satt norsk flysikring mer enn et tiår tilbake i utvikling har etter hvert også dukket opp hos Storting og regjering, noe som kommer ETTER at HST og LT har gjentatt dette en god stund. Når et samlet luftfartsnorge, storting og regjering endelig har klart å se hvor skoen trykker må det da for svarte være mulig at også folket på norges største luftfartsdiskusjonsgruppe klarer å absorbere dette? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ikke bare i Norge det er Agurktid | Bizflyer | Flyforum | 0 | 24-07-2009 10:41 |
Ikke bare i Norge en må ha god tid | krølle | Flyforum | 3 | 31-10-2006 20:19 |
Ikke bare i Norge at man er redd for å miste flytilbudet sitt! | Farmer | Flyforum | 0 | 29-04-2005 08:17 |
Nå er det ikke bare trøndere Spanair er lei... | tosfreight | Flyforum | 7 | 26-01-2005 18:14 |
Ikke bare i Norge | Superhai | Flyforum | 0 | 07-12-2004 17:17 |