Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-12-2005, 16:12   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,594
Default Ikke bare i Norge det er flyvelederproblemer

http://seattlepi.nwsource.com/business/252708_airtraffic20.html

Quote:
As U.S. airlines cheer him on, President Bush is heading toward a confrontation with air traffic controllers over wages, the same issue that triggered a 1981 strike in which thousands were fired.
Quote:
While the airlines have been forced to cut jobs and negotiate pay reductions, air controller wages have risen 74 percent since 1998 under a contract negotiated with the Clinton administration, the FAA says.
Kun bransjens styremedlemmer som gjoer det bedre ......

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2005, 16:22   #2
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Replying to Topic 'Ikke bare i Norge det er flyvelederproblemer'

Synd Reagen er død da... :

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2005, 16:37   #3
atck
ScanFlyer Gold
 
atck's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
Default Replying to Topic 'Ikke bare i Norge det er flyvelederproblemer'

Til sammenlikning har norske flygelederlønninger sunket med 15% i forhold til generell lønnsvekst i den samme perioden.

Kyrre
Back in Avinor-biz.
atck is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2005, 16:59   #4
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'Ikke bare i Norge det er flyvelederproblemer'

Noe som sikkert ikke vil gå upåaktet hen til våren. En ny langvarig "fredsavtale" ang lønnsjusteringer kommer neppe på tale vil jeg tro. Men en såpass stor nedgang som 15% hørtes litt merkelig ut.

Kanskje det var noe sant i det Randi Flesland sa ang posisjonering i forhold til vårens lønnsoppgjør likevel. Vi får vente og se.

Hurum is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2005, 17:43   #5
atck
ScanFlyer Gold
 
atck's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
Default Replying to Topic 'Ikke bare i Norge det er flyvelederproblemer'

Quote:
Originally posted by Hurum


Noe som sikkert ikke vil gå upåaktet hen til våren. En ny langvarig "fredsavtale" ang lønnsjusteringer kommer neppe på tale vil jeg tro. Men en såpass stor nedgang som 15% hørtes litt merkelig ut.

Kanskje det var noe sant i det Randi Flesland sa ang posisjonering i forhold til vårens lønnsoppgjør likevel. Vi får vente og se.
Det er en cirkautregning gjort av de som har snøring på denslags. Det har ikke jeg og kan ikke verifisere tallene. Det jeg vet, og det kona mi vet, er at jeg ikke har steget noe særlig i lønn siden vi kom sammen for 5 år siden. Men det har utgiftene våre...

Forøvrig får du tro hva du vil om posisjonering i forhold til lønn. Hver og en i bransjen har vært oppriktig bekymret for å være den som til slutt sitter og skriver en rapport etter en luftfartshendelse forårsaket av Avinors feildisponeringer.

Forøvrig er det litt interessant at du fremdeles referer til flygeledere når man også endelig fra Avinorhold har innrømmet at det var mangel på LTT-fullmektiger samt mangel på operative flygeledere som har forårsaket forsinkelsene i høst.

Joda, vi skal ha penger. Som alle andre i samfunnet. Men denslags har vi latt ligge i denne avgjørende samfunndebatten som har pågått det siste halve året.

Siden du begynner så arrogant kan du jo videre fortelle hva det er flygeledere har gjort som posisjonering i forhold til lønnsoppgjøret.

Det er en utfordring.

Kyrre

Jeg må visst inn med en edit her:
Grunnen til at jeg faktisk gidder å være med på flere Avinor-debatter er at det er så utrolig provoserende å lese når den ene know-it-all'en etter den andre uttaler seg om ting de har ABSOLUTT null og nix peiling på, og når det de klarer å lire av seg er basert på det avisene skriver samt hva en av norges verste ledere på 2000-tallet har uttalt. Erkjennelsen av at Randi Flesland på vegne av den norske stat har satt norsk flysikring mer enn et tiår tilbake i utvikling har etter hvert også dukket opp hos Storting og regjering, noe som kommer ETTER at HST og LT har gjentatt dette en god stund. Når et samlet luftfartsnorge, storting og regjering endelig har klart å se hvor skoen trykker må det da for svarte være mulig at også folket på norges største luftfartsdiskusjonsgruppe klarer å absorbere dette?
atck is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ikke bare i Norge det er Agurktid Bizflyer Flyforum 0 24-07-2009 10:41
Ikke bare i Norge en må ha god tid krølle Flyforum 3 31-10-2006 20:19
Ikke bare i Norge at man er redd for å miste flytilbudet sitt! Farmer Flyforum 0 29-04-2005 08:17
Nå er det ikke bare trøndere Spanair er lei... tosfreight Flyforum 7 26-01-2005 18:14
Ikke bare i Norge Superhai Flyforum 0 07-12-2004 17:17


All times are GMT +2. The time now is 07:58.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.