![]() |
|
![]() |
#1 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Det som skulle skje i Roma gikk stort sett etter planen. Det ble tid til en espresso på en fortauskafe før vi drosjet ut til flyplassen.
Det var planlagt helg i København med samboer og naboer, det var fredag ettermiddag, jeg hadde godt med tid, økonomi ekstra-billett (som jeg hadde tenkt å spørre om kunne oppgraderes) så humøret var ok ja, og jeg så frem til en ganske så slapp tur, med loungebesøk og kanskje en champagne for en gangs skyld? Jeg hadde billett til SK 682 kl 1450. Foran innsjekkingsskrankene til SAS var det kø, skikkelig kø. Den rørte seg ikke, og den første anelsen av ugler i mosen kom snikende. Det var mye folk bak skrankene også, med mange ark, og som satt mye i telefonene sine. Uglefølelsen vokste litt. Jeg stilte meg som nr to i businessinnsjekk, og så tok uglene helt av, alt av datasystem hadde ramlet ut! De som jobbet i innsjekken hadde fått utdelt passasjerlister på dårlig kopi, som de strevde med å tolke. Og de strevde ja! Da det ble min tur klarte den stressa jenta ikke å finne meg i kopiene sine. Hun leste, ringte, og til slutt kom en eller annen sjef, Han var ikke så stresset, og fant navnet mitt med en gang. Han kikket på henne, strengt, og på meg, brydd; "Sorry for the inconvenience, we will of course give you a business seat". Føltes ok det! Fikk så ombordstigningskort, i 2011: ![]() Så ventet sikkerhetskontrollen! Det tok femti minutter å komme seg gjennom, da på Fast Track! Den planlagte tiden i loungen hadde krympet en god del ja, men det var fredag, så en øl skulle jeg ha, synd italienerne ikke kan være litt mer lokalt trofaste: ![]() SK 682 var satt opp med OY-KBH, en Airbus 321 som ble levert SAS for nokså nøyaktig ni år siden, og som bærer navnet Sulke Viking. Jeg hadde sete 2C, som raskt ble til 1F siden hele første raden var ledig, der er det god plass: ![]() Vi ble dyttet ut ca kvart over tre, litt forsinket altså, men det overrasket meg ikke, det ble litt venting på bakken, men klokka 1535 tok vi av fra rullebane 25. Vel oppe i lufta fikk jeg en liten pose snacks, og spørsmål om hva jeg ville drikke, og da var det ingen vei utenom champagnen - bare ikke spør om merket. Det ble servert middag, "Italian Style", som smakte bra. De som satt på øknomi ble nok litt skuffet, pga datatrøbbel hadde ikke cateringsselskapet fått ombord all maten til salgs heller, med helt fullt fly var det sikkert ikke noe særlig ok for SAS heller, de kunne nok ha fått solgt mye på den turen, men drikke solgte de... jeg fikk drikke, rødvin til maten, SAS sin nåværende franske er den beste, så da ble det en slik flaske: ![]() Vi fløy, jeg koste meg, Spotify Offline duger bra der oppe over de vakre fjellene: ![]() Etter stund på senfredagsettermiddagen ble det litt påfyll til musikken, som melkemannen sier, "Smaker godt": ![]() Vi landet en liten halvtime senere enn vi skulle, samboer og naboer kom også fra Trd etterhvert - og det ble flytog inn til København for ei hyggelig novemberhelg. Hadde bonusrom på Scandic ved SAS-hotellet, 13. etasje med flott utsikt. Vi hadde billett hjem med SK 2882 søndag kl 12:20. Da var jeg trøtt og klar, men vi tok av på rutetid, i en CRJ900, og jeg fløy sovende hjem - var godt å finne sofa´n da ja! Ny tur i slutten av måneden, rapport følger! |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DHL starter CPH-BGO-SVG, CPH-KRS/AES og OSL-TRD | storg | Flyforum | 42 | 26-01-2023 10:55 |
SK ARN-FCO 11.10 og CPH-OSL 13.10 | raider66 | Register- og ATC-Forum | 2 | 14-10-2017 15:44 |
BGO-OSL-MAN-CPH-BGO-TRD-AES-BGO-OSL-CPH-IAD-BWI-ATL-LAS-LAS-PHX-BWI-DCA-ORD-CPH-BGO | 737-405 | TripReports | 28 | 27-08-2014 04:15 |
Lokaltur Trd-Cph, Cph-Osl-Trd nov 2011 | hanswest | TripReports | 9 | 04-11-2011 19:47 |
SVG - CPH - BCN - FCO - SVG | FlyboyKarsten | TripReports | 19 | 19-08-2011 15:51 |