![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
"Omkring 66.000 SAS-guldkortkunder har netop fået adgang til en prioriteret 24/7 service hos SAS Customer Contact Center. I dagtimerne betjenes kunderne fra Skandinavien, mens et call-center i Estland tager over i aften- og nattetimerne.
SAS har i dag ca. 2,8 millioner medlemmer af SAS EuroBonus-programmet. Heraf alene omkring 550.000 i Danmark. Af det samlede antal EuroBonus-kunder er omkring 66.000 indehavere af et EuroBonus Gold eller EuroBonus Pandion kort. Det svarer til lidt under 2,5 procent af samtlige medlemmer af det populære loyalitetsprogram." http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=53115 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]()
Det var jo også en måte å bedrive "enhancement" på.
Det man sier er altså: det faste nummeret man kunne ringe SAS i Køben 24/7 på er det slutt på, nå får du snakke med noen outsourcede folk som ikke kan løse mer enn trivielle problem. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Om man slipper telefonkø - det gjenstår jo å se - og får en "egen" linje med en gang man taster inn EuroBonus-nummeret, er jo dette bra. Noen ganger må jo selv gullkunder vente lenge før de kommer gjennom.
Gullkunder har 24-timers service allerede i dag. Så ikke helt lett å skjønne hva dette går ut på ut over at jeg må snakke med en ester i stedet for en skandinav om jeg må ringe utenfor vanlig åpningstid. Tolker også dette som er sparetiltak som SAS har pakket inn ... Last edited by FlightDeck; 14-10-2011 at 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Dette er også kalt politikk. Man kutter og legger det frem som en forbedring. Det høres bra ut for alle som ikke vet om dette, mens for de "Omkring 66.000 SAS-guldkortkunder" så er det stikk motsatt.
Feil ende å spare i for SAS. Dette var en av de virkelige fordelene ved nettopp dette kortet. Nå gjenstår det å se hvor mye hjelp det er å få utenfor vanlig arbeidstid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ubetydelig endring for min del. Snakker engelsk med alle ikke-norske kundebehandlere uansett, og har sjelden bruk for 24t-service.
SAS kunne dog ha spart seg for å markedsføre dette som en forbedring, særlig overfor sine beste kunder som kjenner selskapet godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Kan de ikke i stedet la lage ordentlige it-løsninger. Jeg hadde fikset det meste selv jeg dersom jeg hadde fått lov. Folk på kundeservice i dag er stort sett folk som ikke kan og ikke bryr seg om jobben sin (snakker nå kunde service generelt, ikke bare SAS, en kan jo bare lese tråden om EB Amex...).
La oss nå få ordentlige selvbetjeningsløsninger med mulighet for å booke Star Award online og velge bookingklasser når vi booker billettene samt mulighet til å endre disse online og med mobil! Sånn dagens utblåsning, nå kan jeg ta helg. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Utvidede selvbetjeningsløsninger er helt klart veien å gå, da de aller fleste vil jo løse sakene selv online. Vi ser på wideroe.no at vi har en sterkt økende andel EBG/EBP kunder som velger å booke det meste av ordinære reiser hos oss, og de får jo selvsagt ta del av vår 24/7 service som i all hovedsak går via online chat og epost som har meget korte svarfrister. Telefon er jo uansett bare såå 90-talls ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kan bare gi en tommel opp for den. Synes ikke det var for galt å kunne sende en epost i halv tolv-tiden en søndagskveld, og få svar innen en time - på norsk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
Problemet med KS ligger sjeldent i medarbeideren, men en organisasjon som ikke evner å tilby informasjon, rutiner og systemer for agenten. Last edited by Commuter; 14-10-2011 at 19:31. Reason: Leif |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hur är fördelningen EBG/EBP kunder mellan Sverige, Norge & Danmark nuförtiden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnair statusmatchar EBS/EBG/EBP | L-1011 | Reiseforum | 7 | 18-11-2012 21:02 |
Hva er EBG? | netRud | Reiseforum | 35 | 11-10-2011 20:39 |
EBG i UK | doffer | Reiseforum | 1 | 15-08-2011 00:21 |
Livsvarig om EBG i 10 og over 60? | Chriscross | Reiseforum | 1 | 10-05-2011 18:56 |
EBG op-ups | SASFan | Reiseforum | 25 | 15-09-2010 16:41 |