Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-10-2011, 00:19   #1
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
SAS Ny dedikeret hotline for EBG/EBP

"Omkring 66.000 SAS-guldkortkunder har netop fået adgang til en prioriteret 24/7 service hos SAS Customer Contact Center. I dagtimerne betjenes kunderne fra Skandinavien, mens et call-center i Estland tager over i aften- og nattetimerne.
SAS har i dag ca. 2,8 millioner medlemmer af SAS EuroBonus-programmet. Heraf alene omkring 550.000 i Danmark.

Af det samlede antal EuroBonus-kunder er omkring 66.000 indehavere af et EuroBonus Gold eller EuroBonus Pandion kort. Det svarer til lidt under 2,5 procent af samtlige medlemmer af det populære loyalitetsprogram."

http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=53115
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 08:02   #2
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Ny dedikeret hotline for EBG7EBP

Det var jo også en måte å bedrive "enhancement" på.

Det man sier er altså: det faste nummeret man kunne ringe SAS i Køben 24/7 på er det slutt på, nå får du snakke med noen outsourcede folk som ikke kan løse mer enn trivielle problem.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 08:24   #3
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: Ny dedikeret hotline for EBG7EBP

Quote:
Originally Posted by Utflyttet View Post
Det var jo også en måte å bedrive "enhancement" på.

Det man sier er altså: det faste nummeret man kunne ringe SAS i Køben 24/7 på er det slutt på, nå får du snakke med noen outsourcede folk som ikke kan løse mer enn trivielle problem.

-A
Ja verden går jo stadig framover
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 10:34   #4
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Ny dedikeret hotline for EBG/EBP

Om man slipper telefonkø - det gjenstår jo å se - og får en "egen" linje med en gang man taster inn EuroBonus-nummeret, er jo dette bra. Noen ganger må jo selv gullkunder vente lenge før de kommer gjennom.

Gullkunder har 24-timers service allerede i dag. Så ikke helt lett å skjønne hva dette går ut på ut over at jeg må snakke med en ester i stedet for en skandinav om jeg må ringe utenfor vanlig åpningstid.

Tolker også dette som er sparetiltak som SAS har pakket inn ...
__________________

Last edited by FlightDeck; 14-10-2011 at 10:37.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 10:44   #5
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Ny dedikeret hotline for EBG/EBP

Dette er også kalt politikk. Man kutter og legger det frem som en forbedring. Det høres bra ut for alle som ikke vet om dette, mens for de "Omkring 66.000 SAS-guldkortkunder" så er det stikk motsatt.

Feil ende å spare i for SAS. Dette var en av de virkelige fordelene ved nettopp dette kortet. Nå gjenstår det å se hvor mye hjelp det er å få utenfor vanlig arbeidstid.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 11:08   #6
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Ny dedikeret hotline for EBG/EBP

Ubetydelig endring for min del. Snakker engelsk med alle ikke-norske kundebehandlere uansett, og har sjelden bruk for 24t-service.

SAS kunne dog ha spart seg for å markedsføre dette som en forbedring, særlig overfor sine beste kunder som kjenner selskapet godt.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 12:58   #7
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 6,087
Default Re: Ny dedikeret hotline for EBG/EBP

Kan de ikke i stedet la lage ordentlige it-løsninger. Jeg hadde fikset det meste selv jeg dersom jeg hadde fått lov. Folk på kundeservice i dag er stort sett folk som ikke kan og ikke bryr seg om jobben sin (snakker nå kunde service generelt, ikke bare SAS, en kan jo bare lese tråden om EB Amex...).

La oss nå få ordentlige selvbetjeningsløsninger med mulighet for å booke Star Award online og velge bookingklasser når vi booker billettene samt mulighet til å endre disse online og med mobil!

Sånn dagens utblåsning, nå kan jeg ta helg.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 18:27   #8
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: Ny dedikeret hotline for EBG/EBP

Utvidede selvbetjeningsløsninger er helt klart veien å gå, da de aller fleste vil jo løse sakene selv online. Vi ser på wideroe.no at vi har en sterkt økende andel EBG/EBP kunder som velger å booke det meste av ordinære reiser hos oss, og de får jo selvsagt ta del av vår 24/7 service som i all hovedsak går via online chat og epost som har meget korte svarfrister. Telefon er jo uansett bare såå 90-talls ;-)
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 18:32   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
Default Re: Ny dedikeret hotline for EBG/EBP

Quote:
Originally Posted by Farmer View Post
...vår 24/7 service som i all hovedsak går via online chat og epost som har meget korte svarfrister. Telefon er jo uansett bare såå 90-talls ;-)
Kan bare gi en tommel opp for den. Synes ikke det var for galt å kunne sende en epost i halv tolv-tiden en søndagskveld, og få svar innen en time - på norsk.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2011, 19:27   #10
Commuter
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2007
Location: Bergen
Posts: 703
Default Re: Ny dedikeret hotline for EBG/EBP

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Kan de ikke i stedet la lage ordentlige it-løsninger. Jeg hadde fikset det meste selv jeg dersom jeg hadde fått lov.
Vel, de gangene jeg har hatt behov for hotlinen har det ikke vært særlig aktuelt å åpne PC'en uansett. Det er faktisk tider hvor det er praktisk med en 24/7 KS

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Folk på kundeservice i dag er stort sett folk som ikke kan og ikke bryr seg om jobben sin (snakker nå kunde service generelt, ikke bare SAS, en kan jo bare lese tråden om EB Amex...).
Tror ikke du skal nevne dette til en kundeservice-medarbeider... Jeg har selv jobbet mye med KS i min tid, og jeg skal love deg at de fleste er dedikerte og kompetente folk.

Problemet med KS ligger sjeldent i medarbeideren, men en organisasjon som ikke evner å tilby informasjon, rutiner og systemer for agenten.

Last edited by Commuter; 14-10-2011 at 19:31. Reason: Leif
Commuter is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2011, 14:54   #11
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,020
Default Re: Ny dedikeret hotline for EBG/EBP

Quote:
Originally Posted by Farmer View Post
Utvidede selvbetjeningsløsninger er helt klart veien å gå, da de aller fleste vil jo løse sakene selv online. Vi ser på wideroe.no at vi har en sterkt økende andel EBG/EBP kunder som velger å booke det meste av ordinære reiser hos oss, og de får jo selvsagt ta del av vår 24/7 service som i all hovedsak går via online chat og epost som har meget korte svarfrister. Telefon er jo uansett bare såå 90-talls ;-)
Dette var et punkt vi tok opp med SAS sist uke. Vi vil ha mere selvbetjeningsløsninger. Enklere for oss og billigere for SAS!
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2011, 20:32   #12
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
Default Re: Ny dedikeret hotline for EBG/EBP

Hur är fördelningen EBG/EBP kunder mellan Sverige, Norge & Danmark nuförtiden?
L-1011 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Finnair statusmatchar EBS/EBG/EBP L-1011 Reiseforum 7 18-11-2012 21:02
Hva er EBG? netRud Reiseforum 35 11-10-2011 20:39
EBG i UK doffer Reiseforum 1 15-08-2011 00:21
Livsvarig om EBG i 10 og over 60? Chriscross Reiseforum 1 10-05-2011 18:56
EBG op-ups SASFan Reiseforum 25 15-09-2010 16:41


All times are GMT +2. The time now is 23:22.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.