![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Vet ikke om det er en slik tråd her inne fra tidligere, hvis det så kan adm stenge denne. Men hvis ikke kan folk fortelle om sine op-ups som EBG eller *Gold her. Ser det er en tilsvarende tråd på FT.
Men op-ups innen Europa, IC, eller om man har fått oppgradering på hotell eller bil etc er av interesse. Har selv ikke vært EBG så veldig lenge, så har ikke fått opplevd noen oppgraderinger enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vært EBG i snart 5 år. Op-up aldri på SK. En gang på LH MUC-OSL og en gang på Estonian TLL-OSL.
Dersom noen i EB skulle lese dette - så vil en radikal forbedring av programmet være upgrade-vouchers! Har en gang fått blokket midtsetet mellom fruen og meg på privattur. Har flere ganger opplevd å sitte på full treseter, men med ledige seter på flyet. Hver gang har jeg sendt en mail til EB og sagt at det ville være en flott gest for EBG`s med slike små detaljer - om det er muligheter for det.... Men jeg får stort sett bla bla tilbake. Ikke ulikt det jeg får når jeg påpeker at at Priority Bag ikke virker.... jaja - Men EBG - det er jeg :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Ble oppgradert senest i januar, med Thai fra Krabi til Bangkok, pga. overbooking i Y.
Har ellers blitt op-up´d med Sas bla. til Delhi, Bangkok og New York. Særdeles minneverdig var tur med SK til Los Angeles i 2005; CPH-SEA var overbooka, melde meg frivillig til å reise via ORD i stedet, et fly som gikk samtidig fra gaten ved siden av. For dette fikk jeg vouchers verd 5000,-, rad 1 i biz og ankom LAX før opprinnelig flight ![]() På returen ble det oppgrad med United til Seattle, og igjen med Sas tilbake til CPH. Tror jammen meg jeg fikk full biz-EBopptjening for CPH-ORD og ![]() Last edited by Eirik; 08-07-2010 at 21:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]()
Min erfaring er at jeg får biz-rom hos Radisson 1 av 3 ganger ca, jeg har opplevd èn op-up på BGO-ABZ da jeg var eneste pax i Y, og de trengte setene til smekkfull M.
Null oppgraderinger med SAS IC (har flydd betalt C), null oppgraderinger til F med andre hvor jeg har vært i C med betalt billett. Jeg registrerer nå at det er en dedikert EBG/Biz-kø for bagdrop på Flesland og at pri-tag ikke virker i Norge. De eneste gangene jeg har dradd direkte nytte av EBG er: a) telefonkø på 05400, inn med EB-nummer og vips er man nummer 1 i køen. b) assistanse når det er ting som går gale, da pleier det å gjøre en forskjell. c) assistanse når ting går kongelig på ræv med noen av mine sprekere billetter og jeg har hatt mine runde med kundeservice i etterkant om kompensasjon. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I løpet av mine 13 år som EBG tror jeg jeg kan telle op-ups på en og en halv hånd.... ingen de siste tre og et halvt år
![]() SK: CPH-BKK: Y -> C og Y -> Y+ (begge inkl. kona og kompis) CPH-PEK: Y+ -> C OSL/CPH-MXP t/r: Y -> Y+ og Y -> C opptil flere ganger mens jeg bodde i Italia AC: EWR-YYZ: Y -> F RadissonSAS/Blu: et utall ganger på forskjellige hotell Upgrade vouchers ja... husker enda med glede de to jeg fikk fra SAS til bruk på andre Star-selskaper i 1998, brukte de på LHR/YUL t/r med AC. Kom igjen SAS - start med SWUs!!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Synes jeg har hatt ganske mange egentlig jeg.
Ca 50% av flygningene fra Eco Xtra til Business på IC flygninger. 1 gang fra Økonomi til Business på IC 1 gang fra Økonomi til Eco Xtra med følge på IC 1 gang innen Skandinavia 0 ganger innen Europa Ellers var det en periode en del upgrades på Radisson hoteller. Men mest av alt er det servicen uansett hvilken *-carrier man flyr. Fint når man kommer forsinket inn til en LH flygning i Madrid og CI-folkene spretter opp og sier "Åh, der er du ja" og loser deg til gaten der flyet venter. Kos deg med EBG. Men forvent ikke mye op-ups fra den billigste økonomi billetten. Men litt Xtra på billetten kombinert med EBG er en "banker".
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Mange heldiggriser her tydeligvis.
Har bare blitt oppgradert en gang fra Y til Y+ og det var fra HAM til CPH. Ikke mye å skryte av altså. Når har jeg stort sett reist biz på langdistansene med betalt billett eller bonusbillett da. Når det gjelder hoteller tror jeg ikke jeg har blitt oppgradert en eneste gang faktisk. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg har hatt ganske mange oppgraderinger med SAS EuroBonus Gold. Siste oppgradering var for to uker siden, da jeg ble oppgradert fra Economy Extra til Business mellom København og Vilnius. Det var ikke fullt i Economy Extra i CRJ 900-maskinen. Ellers kan jeg nevne følgende oppgraderinger i 2009-2010:
Med sølvkort fikk jeg i 2008 oppgraderinger fra Economy til Economy Extra fra København til London og fra Manchester til Oslo. Jeg har blitt oppgradert til Business Class-rom omtrent over halvparten av oppholdene på Radisson SAS/Blu. Last edited by FlightDeck; 20-07-2010 at 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Høres ut som om folk har ulik flaks, om man kan kalle det flaks, ang op-ups. Men hvordan går folk frem når de får oppgradering? Spør man, eller skjer det automatisk ved gate?
Ser i diverse artikler at det står at man skal kle seg pent. Men kan ikke helt skjønne at det skal være nødvendig å kle seg pent for å bli oppgradert. Eco extra eller business er ikke lengre kun forbeholdt menn i dress, men også vanlige dødelige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
Har blitt oppgradert en rekke ganger, og har stort sett alltid spurt om det er mulig å oppgradere med poeng. Har da av og til blitt oppgradert gratis allerede på OSL når det er flyvninger via CPH eller ARN. Har også opplevd å få M til C gratis for meg, men betale for reisefølge uten status. Innen Europa bare skjer det, aldri spurt. Har fått til C OSL-CDG og LH Ham-FCO. Også opplev at jeg å kona som begge har EBG ikke har blitt oppgradert, mens personer uten status har blitt det (mens dere tre år gamle sønn ikke var oppgradert ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Kan bare stille meg bak rådene fra Chriscross. Det er nøyaktig slik det har foregått for min del også.
I tillegg føler jeg at om du kjøper billetter på en "grisepris 48-timers kampanje" i økonomi, så stiller du relativt langt bak i køen for op-up. Selv som EBG.
![]() |
#12 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Men det som er verdt å jakte på, som er bedre enn en op-up, og som har en tendens å skje ut fra Bergen med morgenfly er at man får en av 737'ene med Euro-konfig, og dermed mulighet til rad 1-5 A- og C-seter, som er romslige og gode sammenlignet med andre seter ombord. Dette skjer langt oftere, koster ingenting, og lar seg som oftest ordne med at EBG kan reservere setet i lag med billetten, uansett klasse. ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
IC så har jeg ofte blitt oppgradert alt ved innsjekk, men det har også skjedd mens jeg har ventet i loungen eller ved gate og ved ombordstigning. Jeg har også opplevd å bli oppgradert om bord, men da har det vært helt spesielle omstendigheter da det ikke er normen. Innen Europa så har oppgraderingene som regel skjedd etter innsjekk. Jeg kjenner ikke rutinene og reglene til SK, men jeg vil anta at oppgradering skjer basert på bl. a. status og bookingklasse og at klær spiller en svært liten rolle, om noen. Status er nok langt viktigere enn flaks. Prisen/booking-klassen spiller nok en viss rolle, men selv på julekalender-billetter har jeg opplevd å bli oppgradert, først og fremst IC men også innen Europa. Du kan få et varsel om at hyggelige ting er i vente alt 22t før avgang. Jeg har ved noen tilfeller gått inn via Internett og forsøkt å sjekke inn/velge sete, og da oppdaget at det som var mitt forhåndsreserverte sete har vært gitt til andre. Det har alltid resultert i en oppgradering. Et annet godt tegn for de som er EBG, er å få boardingpass for hele strekningen men bli informert om at en vil bli anvist sete ved gate. Så langt har det bare resultert i positive opplevelser. Noen ganger så "svikter" imidlertid systemet, og du kan få et meget sent varsel om oppgradering. Ved retur fra PEK for noen år siden, så fant jeg en annen person i mitt sete. Da tenkte jeg umiddelbart på op-up, og det var det da også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
"Ja, men den beskjeden har du jo alt lagt inn", var svaret fra den hyggelige damen. "Jaha, har jeg det?", svarte jeg. Så viste hun meg skjermen, og der stod det: "Upgrade to C, plz". Ettersom dette var mitt første segment, hadde ikke jeg hatt mulighet til å be om noe som helst, så her var det helt klart noen på "bakrommet" som hadde bestemt at jeg var en av de som skulle oppgraderes. Det forstod jeg ganske kjapt, men ikke innsjekkingsagenten, som begynte å endre på meldingen slik at det stod at jeg ville bruke poeng(!). Da boardingkortet mitt ble skrevet ut, stod det pussig nok sete 3H, men benevnelsen var fortsatt Economy Extra (ikke Business). Da jeg kom opp i loungen, gikk jeg selvsagt inn på online check-in, som bekreftet at jeg nå kunne velge alle ledige seter i Business Class. Jeg valgte 1E og hadde deretter ingen kontakt med noen offisielle SAS-personer som skulle "informere" meg om min oppgradering. Eneste som skjedde var at Gate Agent-en bekreftet min seteendring fra 3H til 1E. Det var en fin tur ![]() Når det gjelder øvrige oppgraderinger, har hatt en vanvittig uttelling på IC-reiser med alt fra M til C (for både meg og mitt følge, uten å bruke poeng - kun jeg med status da) og Y til C. Dette gjelder dog særlig i ferietider (sommerferier og juleferier) der M nok er kraftig overbooket. Har t.o.m. scoret noen upgrades på LH IC, mens mine intraeuropeiske oppgraderinger kan telles på én hånd. De er uansett verdiløse for meg sammenlignet med oppgraderinger på IC. Moralen er: Gullkort (eller Pandion, selvsagt) kombinert med en relativt dyr bookingklasse plasserer deg først på oppgraderingslisten. Forutsetningen er selvsagt at de har behov for å oppgradere noen, men i disse dager (med 95%++ kabinfaktor) bør ikke det være noe problem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jag har blivit uppgraderad två gånger på mitt första år som EGB. Första gången var TXL-ARN från M->Y+ med SK och andra gången var DUS-FRA från M->C med LH.
Jag har också blivit uppgraderad som EBB på ARN-EWR. Jag hade biljett i B(Eco Extra) och planet var överbokat i M. Jag antar att jag blev uppgraderad till C därför att jag hade så dyr biljett. I augusti flyger jag till SIN i C efter LHs påskerbjudande. Har sett att hemresan är nästan helt full i C. Jag hoppas men tror väl inte riktigt på en tur i F... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
|
![]()
Har vært dårlig til å skrive her inne nå i sommer grunnet ferie. Skal ha tipsene deres med i bakhodet neste gang jeg skal ut å fly M eller Y. Så skal jeg selvfølgelig komme med løpende updates hvordan det går for min del ang op-ups.
Men litt off topic. Noen her inne som jobber i SAS som kan signe meg opp dobble poeng på Biz til US of A? Det sikrer meg EBG i fremtiden også med kun en tur over dammen. På forhånd, takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
|
![]()
Men til dere som har blitt oppgradert; har dere fått poeng på den opprinnelige klassen, eller den nye?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
|
![]()
Har blivit uppgraderad med flickvän från Economy till Economy Extra ORD-ARN en gång. Biljetten var ganska billig då jag köpte den så jag gissar att det var EBG-statusen spelade roll i det fallet.
Har aldrig blivit uppgraderad inom Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
UPS | svgspotter | Småprat | 31 | 26-10-2015 18:49 |
Vedlikehold på UPS | flyer88 | Flyteknisk forum | 0 | 27-01-2011 00:15 |
UPS på Osl | Dreyer | Flyforum | 9 | 04-11-2010 16:10 |