![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Ser ut til at jeg har forregnet meg litt:
-Får man virkelig ikke Eurobonuspoeng for flighter med Skyways som har codeshare med SAS? Jeg trodde det skulle være flight med SAS da det kun stod SK på billetten. -Kan man få Eurobonus for flighter med Avianca? Trodde de var med i *A, men det var visst ikke før i 2012. Ser ut til at jeg vil bomme med ca. 1000 poeng på sølvstatus.. i år igjen. ![]()
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 29-09-2011 at 14:01. Reason: endring av fokus |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Skyways ga uansett kun Ekstrapoeng, slik at det ville ikke hjulpet deg til noe status. Nå ser det ut til at de er fjernet helt fra Eurobonus sin samarbeidsliste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Mileage run!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
|
![]()
1150 poeng vil vel koste minst 4-5k og det synes jeg er vel mye. Og eg må jo ha en grunn for å fly.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Ellers er det ting som tyder du samler i feil program når du må ut med så mye for 1150 poeng. En billig billett med LH T/R BGO-FRA-BCN, gir meg minimum 2000 miles hos Aeroplan, og den koster stort sett under 2000kr. Hos Aeroplan er kranet til gull 35.000 miles. EDIT: Dette eksempelet var billigbillett med Lufthansa. Last edited by Hickok; 29-09-2011 at 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Vel, her kommer et tips: Kommer jo an på om du er Silver eller Basic men: Om du er silver t/r OSL-CPH en vei i Xtra og retur i Eco saver vil gi deg: 1220 points som Silver for ca kr 2600,- (t/r samme dag) Om du er basic: t/r OSL-CPH en vei i Business og retur i Eco saver vil gi deg: 1350 points som Basic for ca kr 3200,- (t/r samme dag) Her vil du jo også kunne få med deg frokost i kantina. Fremdeles en del penger, men langt fra 4-5K. Om det er snakk om en upgrade til Silver er det kanskje ikke verd det. Men det er jo en smakssak. Kommer an på hvor ofte du flyr om mer bagasje, raskere innsjekk og flere bonuspoeng har noe å si.
![]() |
![]() |
#7 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Foruten familiebesøk i Alicante kan jeg kun tenke meg turer til destinasoner hvor jeg enda ikke har vært. Må unnskylde meg om jeg støter de som synes at flyging i seg selv er grunn nok til å fly. ![]()
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 29-09-2011 at 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Jeg betaler ikke flere tusen for å fly frem og tilbake uten å ha noe å gjøre på stedene jeg er innom, det var det jeg mente med grunn.
Det er i Eurobonus jeg ser ut til å ville mangle 1150 poeng av de 20000 for sølvstatus som jeg helst vil ha for å få fasttrack på sikkerhetssjekk i USA for turer jeg skal ha der neste år. Skulle jeg begynne med Aerostar vill jeg mangle nesten 25000 poeng som jo er langt mere enn 1150 så jeg følger ikke helt logikken din her. Utfordringen er altså å få 1150 poeng på billigst mulig måte og samtidig få noen nyttige turer ut av det.
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Swiss til Palma i klasse S ser ut til å gi 1500 poeng for 2800,-
Prøver å finne noe bedre og billigere...
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Swiss i S OSL-ZRH-PMI og tilbake gir 800 poeng. 225-175+175+225 http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-...irlines/SWISS/ S hos Swiss er 25% klasse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Usj, så lett kan man la seg lure.
![]() |
#12 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Får jeg forresten 3360 eurobonuspoeng med Lufthansa i L til Bogota eller har jeg beregnet feil også her?
Hadde vært greit om SAS hadde en kalkulator for å beregne hvor mange poeng man fikk med andre selskaper.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Er det noe sted man faktisk kan sjekke hvor mange poeng man faktisk vil få til Eurobonus når man reiser med andre i alliansen?
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk, men sjekker jeg for eksempel FRA-OPO så gir det 1027 miles avstand som burde gi 275 poeng til Eurobonus en vei for billigste flight, men Lufthansas egen kalkulator viser 125 poeng for den strekningen.
Er stadig litt forvirret.
![]() |
#17 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Når man skal regne ut hva man tjener og hva ting koster så må man ikke blande prislistene! Opptjening av SAS-poeng følger SAS-EB tabeller. Opptjening av LH-mil følger LH-kalkulatoren. (Akkurat på samme ved som ved uttak.). FRA-OPO med LH gir iflg. tabellen 250 poeng (står Range 75 - 250 for rabattert økonomi på http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-...nes/Lufthansa/ ) Quote:
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 02-10-2011 at 21:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
|
![]()
De tabellene sier kun "min 75 poeng" eller "Range 75 - 250" for flighter i Europa og er vel ikke til særlig hjelp til vanlige dødelige. En kalkulator hadde vært på sin plass.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det absolutt beste og billigste er å bestille en reise med Estonian Air. Her er det bare absolutt laveste billettpris som gir 25 prosent opptjening - legg på 100-200 kr. og du får 1200 poeng for en rundreise til Tallinn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Takk for tips, men har allerede vært i Tallinn så den turen er ikke akutell.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS reisesjekk eller poeng? | Basse-HAU | Småprat | 5 | 14-11-2015 00:27 |
God lørdag fra Bogota, Avianca lounge | petter380 | Flyforum | 14 | 15-08-2015 15:51 |
Ingen Kims - ingen kos ELLER ingen Romjul ingen QUIZ | LN-KOG | Flyforum | 10 | 01-01-2012 23:10 |
BA med tilbud. Ekstra poeng hvis du flyr Biz eller First, TP på billigbilleter | Martin | Reiseforum | 32 | 22-08-2009 17:38 |
15.000 EB poeng til ORD eller SEA | Holmion | Flyforum | 21 | 04-12-2007 14:20 |