![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Ser i en artikkel på dinside, at det er laget et "pod" system mellom parkeringsplassene på LHR og terminal 5.
Klarte ikke å finne ut av om dette systemet henger sammen med alle terminalene, eller om det er bare terminal 5. Uansett en snedig liten sak, som forsåvidt ikke er helt uvanlig på store flyplasser. Jeg har i allefall sett slike eller lignende system på DUS og EWR, disse er riktignok skinnegående, så LHR sin utgave er noe tøffere..
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,470
|
![]()
Kun Terminal 5 (foreløbig)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 635
|
![]()
Meningen er vel å bygge ut systemet, dersom de finner ut at det er en god løsning på T5. Slik det er nå er det en løsning ved akkurat den terminalen, samtidig som det er et prøveprosjekt for hele flyplassen. Om det ikke oppstår noen problemer bygger de det sikkert ut, men jeg tviler på at det skjer før øst-terminalene på flyplassene er bygget om slik de skal være i forhold til langtidsplanen. Så til slutt skal man ikke ha behov for å bruke utallige saktegående shuttlebusser og det noe kronglete undergrunn-opplegget (for å forflytte seg mellom de forskjellige terminalene). Så langt virker jo passasjerene ganske fornøyde.
De systemene du har sett på DUS og EWR er jo forskjellige typer airtrain, og er faktisk ganske forskjellig fra ULTra. Primært fordi at du med ULTra bestemmer din egen endedestinasjon, ikke stopper på andre stopp langs ruten din (altså non-stop) og at det er mye mer "personlig". Man reiser jo alene/max 4 pax. Airtrain/monorailene har mye større kapasitet per tog/vogn, og man MÅ reise på en bestemt strekning, og går av der man skal. Last edited by Flying-news; 25-09-2011 at 18:25. Reason: Siste avsnitt |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Ja, fikk testet dette forrige uke. Var på en konferanse på Sofitel hotellet ved terminal 5, og benyttet en pause til å prøve en runde til og fra parkeringen. Etter min mening et helt genialt system, som med fordel også kunne ha blitt brukt i store og små byer også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,689
|
![]() Quote:
Quote:
Vedr. T5 til "T-Øst" så er det en mulighet at de forlenger shuttelen som går mellom T5-A-B-C videre (de er jo halvveis til dagens T3 allerede). Bagasjen går allerede under bakken på automatvogner.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Mener å ha tatt noe tilsvarende, bare større vogner. Kan det ha vært i Singapore?!
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Supernova
Join Date: Aug 2010
Posts: 200
|
![]()
Det var et program om dette på Dicovery her om dagen. Der var det snakk om å bygge ut dette systemet i Washington tror jeg. Byen sliter med smale gater da den ble designet for hest og kjærre på 1800-tallet. De viste klipp fra LHR samt et universitet som hadde et lignende system inne på campusen. Dette systemet i stor skala virket genialt, så blir spennende å følge utviklingen fremover!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trådløst hos Norwegian - noen som har testet det? | erlendi | Småprat | 4 | 18-04-2011 22:56 |
Er det noen som har testet noe slikt..? | TOS | Flyforum | 10 | 14-05-2006 14:25 |