![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools
![]() |
Display Modes
![]() |
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Boeing planlegger forbedre 777 ytterligere, mens de venter på 777X skal kommer på slutten av tiåret. Ved hjelp av små forbedringer av motorer og aerodynamiske forbedringer håper de på 2% drivstoffbesparelse fra slutten av 2016, samt muligheter for ytterligere 14 seter, skal kunne besparelsene ned opp mot 5% i forhold til en 777-300ER levert i dag
Korte trekk som hva som gir besparelsene: - Motor 0,5% gjennom forbedringer fra GE - Aerodynamikk og vekt 1,5% - Fjerneing av tailskidd-beskyttelse, forbedringer i trim og mindre drag fra trailing edges og flaps. Samt redusere vekten med ca 600kg (1200 lbs) - Cabin 3% - Få plass til 14 flere seter ved bedre utnyttelse av kabinen ![]() http://aviationweek.com/commercial-a...7-upgrade-plan Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,715
|
![]()
Space saving lavatories? Høres ut som enda mindre dasser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,909
|
![]()
Med andre ord, enda trangere "opplevelse" i luften
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Da får jeg prøve i morgen hvordan bare 8 seter i bredden på en 777-300ER er (AF Premium Economy CDG-SCL).
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Posts: 310
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Blir vel noe slikt og så får vi se om jeg får med meg et par innenlandflighter i Chile med to forskjellige selskap, et besøk hos det nasjonal luftfartsmuseumet i Santiago og så er det helg inne i turen som kan benyttes til så mangt - tur ut på Isla Chiloé for kjøpe en Chilote-genser? dra på vulkanjakt? følge med på CL415er og Beller som slukker skog- og gressbranner rett nord for Puerto Montt? eller dra på Apfelstrudel-tur til Puerto Varas?
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Posts: 310
|
![]()
off topic
vis du tar et fly til Puerto montt så kan du gjøre alt det der du har vulkan Osorno ca 1 time unna med bil, puerto varas er vel 30 min unna kjøretur, og LAN har en mellomlanding i PMC i ruten sin mellom Santiago og Castro (Chiloe) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Har seks arbeidsdager i Puerto Montt
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Nærmer det seg reduksjon i 777 produksjonen nå for Boeing?
http://leehamnews.com/2015/03/22/fac...medium=twitter Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Selv om f.eks United sin siste ordre (konvertering hjalp) så opprettholder Leeham sin estimat på at hullet ikke vil fylles helt, slik at Boeing vil bli nødt til og redusere 777 produksjonen frem mot introduksjonen av 777X
http://leehamnews.com/2015/05/05/boe...s-challenging/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Fortsatt stille fra Boeing, men Goldman Sachs tror Boeing må redusere 777 produksjonen fra 8,3 til 5 per måned fremover, hvis det ikke plutselig kommer noen store ordre på 777-classic, Hvilket virker mindre og mindre sannsynlig etter hvert som tiden går
http://leehamnews.com/2015/10/06/gol...r-777-in-2017/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,559
|
![]() Quote:
Noen av eksisterende 777 operatører vil i de nærmeste årene skifte ut dagens 777 varianter med nye. Mange av maskinene som avhendes fra f.eks. Emirates og SIA vil komme ut på annenhånds markedet og sørge for god tilgang til nye operatører , spesielt charterselskaper og selskaper som vil konvertere eldre 777 til fraktmaskiner. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,310
|
![]()
Er en del bestillinger på 777-8 & 9. 53 & 253
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Ser ut som Boeing nå vil redusere produskjonen av 777 til 5,5 per måned fra 2017 basert på det de sa på denne ukens Investor Day. Tidligere har et kutt fra 8,3 til 7 per måned blitt annonsert. Boeing kjører selvsagt en positiv spinn på historien og at det skyldes den begynnende overgangen til 777X. Samtidig er fakta den at ordreboken på 777, da 777-300ER og 777F, fremover rett og slett er for liten til og opprettholde dagens produksjonstakt frem til 777X begynner og leveres for fullt på andre siden av 2020
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Analyse fra Leeham som viser at Boeing ligger endel etter med salgsmålene for 777 selv for en produksjon på 5,5 per måned i 2018 og man ikke blir overrasket over ytterligere kutt
Det er også ganske tydelige tegn på at widebodymarkedet er betydelig svakere nå enn for kort tid siden https://leehamnews.com/2016/08/11/bo...cut-777-rates/ Quote:
Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]() Quote:
Ser man på den globale WB Produksjonen så er den vel ikke så ille. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,387
|
![]()
Markedet for 'store widebodies' har vel mer eller mindre kollapset ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]() Quote:
Det er ikke produksjonen i dag som er utfordringen for 777, men ordreboken fra 2017/2018. 777 produseres jo i dag på rekordnivåer med 8,3 fly per måned, stort sett -300ER, og noen fraktere innimellom Selv om 777-300ER er et meget kapabelt fly, så begynner det jo også og nærme seg sluttet av produksjonssyklusen. Og det er enda en stund til 777-8 og -9 kommer, og de har vel heller ikke solgt like mange per dags dato som Boeing kanskje hadde håpet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Flere negative analyser for 777-behovet fremover
http://www.seattletimes.com/business...utput-at-risk/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mens man venter på jula | kimbo | Småprat | 0 | 24-12-2011 11:47 |
Mens vi venter på Qatar | putzmeister | Bilder & foto | 3 | 07-10-2011 19:07 |
Mens vi venter på Vidars...... | ENGM 911 | Bilder & foto | 7 | 10-05-2011 23:26 |
Mens vi venter på Saudi | ENGM 911 | Bilder & foto | 6 | 30-05-2010 19:20 |
Mens vi venter på FLG.. | Egenes | Bilder & foto | 7 | 18-10-2009 10:30 |