![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Jeg har fått tillatelse til å reise av min bedre halvdel og har bestemt meg for å utforske Østen litt. Jeg har ikke vært i den retning annet enn på badeferie i Thailand. Hadde tenkt å byhoppe litt der borte med Bangkok, Hong Kong m.fl. Har veldig lyst til å få med meg så mange byer som mulig, men jeg har bare 2 uker tilgjengelig. Er veldig interressert i innspill om hvilke byer som er de viktigste å få med seg på den første turen over og hvilke steder det lønner seg å kjøpe elektronikk o.l. Håper på svar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Du skal have visum til Kina, men ikke til Hong Kong. Billigste sted at købe high-end elektronik er Hong Kong. Low-end og kopi-elektronik: Kina. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ta også en kikk på A-380 sin glimrende trip-rapport fra Rangoon: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=82485&
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
I kina feks shenzhen så får du også masse elektronikk, og det veldig spennende å gå på markeder der. du kan finne alt du kan finne i hong kong, ofte smuglet inn i kina. du ser som regel alltid når det er fake og når det er ekte (bortsett fra tilbehør som ladere headset osv.). Men litt tryggere å kjøpe high end saker i Hong kong da.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Med barn til Østen - Pappaperm 09 | Molinari | Reiseforum | 40 | 08-10-2012 10:25 |
Årets Østen-tur! I bizz all the way | Bizflyer | TripReports | 44 | 01-10-2009 10:36 |
Østen tur/retur på ID tkts , del 1 | sk931 | TripReports | 7 | 14-07-2009 17:40 |
Tur til Midt-Østen: OSL-FRA-BEY//ALP-DAM og DAM-VIE-OSL | jb1 | TripReports | 5 | 17-06-2009 14:31 |
En vårtur til Østen ( og midtøsten) | Farmer | TripReports | 19 | 01-05-2006 15:58 |