![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,408
|
![]()
Håper da absolutt at det kan komme kinesiske verter/vertinner på flighter til og fra Kina... Det har vel vært en stor suksess på rutene til Japan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
mener å ha hør at det er kinesiske CA'er på Kina-flightene - og de er grisebillige i forhold til sine skandinaviske kolleger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Nope, de er ikke på plass , ennå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
men, de skal??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Slightly topic/slightly off topic: Har SAS c/a "bemanningsrätt" på Intercont (som piloterna har) ? Kan SAS Intercont välja att anställa en egen c/a-kår ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
CAU hevder jo at det kun er CAU/NKF,SCCA som kan bemanne IC, det er vel også stridens kjerne vil jeg tro.
Årsaken til ønske om bemanning med Kinesere er vel mer kultur en $$ vil jeg tro. /G |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
AY har hatt kinesiske og Japanske CC på MD11 i flere år, intet nytt fenomen i Europa dette. LH og BA har også.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,330
|
![]() Quote:
__________________
Bare en passasjer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,408
|
![]()
Håper også det er med bakrunn av kultur og ikke penger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]()
Kan säga att behovet existerar defenitivt. Då jag flög SK995/996 tidigare i år hade det behövts crew från Kina för att om inte annat tolka vad som sades.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
og kabinforeningen er (overraskende??) veldig negativ...
http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=17000&cHash=f79141b2a7 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Pågår vel en noenlunde overførebar situasjon blant arbeidere fra Polen/Baltikum som jobber i norske selskap...dem skal jo ha norsk minimumslønn. Er det noen grunn for at så ikke skal gjelde for kinesere som jobber i SAS? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Det kommer ! Jeg møtte akkurat 3 av dem på SK kontoret i Peking! En av dem snakker forøvrig flytende dansk i tillegg til kinesisk og engelsk.
Blir nok helt glimrende det der, og med en større andel av kundene som er kinesere så vil det være et meget godt salgsargument sett herfra at det er kinesisktalende personell ombord. Det virker som om enkelte tror at alt salget bare foregår fra Skandinavia, men alt tyder på at det blir stadig flere Kinesere som både vil reise og har økonomi til å reise. Da kan temaet om det er noen som snakker språket ombord være det som får den kinesiske kunden til å velge selskap A eller B. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Det må vel bare være å kopiere vilkårene for de Japanske vertinnene ? , er de avlønnet (og andre vilkår) etter skandinavisk nivå , eller Japansk . http://www.cau.dk/cau/nyheder.php3?news=13 |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Ja...men lønnsnivået i Japan er kanskje enda høyere enn i Skandinavia...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
...og det er akkurat noe liknende som skjer i byggebransjen i Norge nå. Polakker ansatt i norske selskaper har krav på norsk lønn, og polakker ansatt i polske selskaper som utfører oppdrag i Norge har "kun" krav på polsk lønn. Dette kjempes det hardt for å endre....fordi dem mener det er utnytting av arbeidskraft.... OBS. Det er ikke jeg som sier det! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
NRK dagsnytt 18 med Hans Wilhelm Steinfeld som programleder tar debatten i dag fredag 16.desember kl.18.00 med bla. Elisabeth Goffeng som NKFs talskvinne.
http://www.kabin.no/nyheter.php?id=804 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Når jeg jobbet i AY, og før de lettet på utreisebestemelsene i Kina, så var allerede ca 50% av paxen på Kinaflighterne kinesere...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Smålig av Cabin Crew | krølle | Småprat | 5 | 24-10-2011 10:06 |
Cabin crew i panik | sk931 | Flyforum | 2 | 02-10-2011 14:13 |
cabin crew WF | peace | Flyforum | 15 | 03-06-2010 19:47 |
Cabin Crew | Ek_Osl | Flyforum | 4 | 09-09-2009 23:21 |
Cabin crew vacancies | MD11 | Flyforum | 11 | 28-01-2008 15:01 |