Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-10-2011, 22:19   #1
krølle
ScanFlyer Crusty

Default Smålig av Cabin Crew

merk at selskap er utelatt i headingen, kunne nok skjedd hvem som helst.
En kollega av meg skulle reise KRK-SVG igår med et selskap som flyr direkte, dessverre så var der tåke og flyet ble omdirigert til KTW.
Pax ble busset fra KRK-KTW, ingen stor deal det, det skjer titt og ofte at fly diverter.
Men så kommer Murphy's lov, når de var vel fremme i KTW så ble terminalen evakuert pågrunn av en bombetrussel, alle mann ut kaos og styr før de endelig kom seg ombord i flyet som nå skulle gå KTW-SVG med en ETA SVG ca 6 timer senere enn STA.
Her kommer "småligheten", vel ombord så spør passasjerene om det er mulig med litt gratis servering, mat/drikke, men nei, det kunne de ikke selvom de er vel over den tilmålte tiden for kvalifikasjon til CARE.
Synes crew burde vist smidighet, og om de ikke kunne brødfø samtlige sagt at drikke er på huset, hadde kostet DY lite og gjort en slik gest.
krølle is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2011, 22:35   #2
Commuter
ScanFlyer Silver

Default Re: Smålig av Cabin Crew

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Her kommer "småligheten", vel ombord så spør passasjerene om det er mulig med litt gratis servering, mat/drikke, men nei, det kunne de ikke selvom de er vel over den tilmålte tiden for kvalifikasjon til CARE.
Synes crew burde vist smidighet, og om de ikke kunne brødfø samtlige sagt at drikke er på huset, hadde kostet DY lite og gjort en slik gest.
Hvis de ikke fikk noe mat på flypassen eller bussturen skulle jeg tro at det bare er å sende inn kvitteringen for refusjon (hvilket vil koste DY en del i saksbehandling). Min erfaring er uansett at vann/kaffe blir servert gratis når man er forsinket, men har aldri opplevd gratis mat ombord.
Commuter is offline   Reply With Quote
Old 23-10-2011, 22:39   #3
Wf-pax
ScanFlyer Blue

Er nok desverre ikke cabin-crew som avgjør om passasjerene skal få servert gratis mat og drikke ombord på flyet ved slike hendelser Du må for all del ikke glemme at Norwegian ikke alltid flyr rundt med like mange sandwicher og vannflasker som det er seteplasser i flyet.. Hadde ikke blitt særlig rettferdig hvis halvparten skulle fått gratis servering, mens resten måtte klare seg uten mat og drikke
Wf-pax is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2011, 09:56   #4
Hpkris
Front section flyer

Hpkris's Avatar

Pax burde i minste fått tilbud om drikke.
En liten sammenligning, jeg var på vei fra IST til AYT forrige uke med Atlas Jet. Vi ble stående i kø for take off i 45 min. Det tok crewet ca 5 min fra da det ble kjent at vi måtte vente til at de gikk rundt og serverte vann...(gratis)

Så dette synes jeg var smålig av DY.
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2011, 09:58   #5
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wf-pax View Post
Er nok desverre ikke cabin-crew som avgjør om passasjerene skal få servert gratis mat og drikke ombord på flyet ved slike hendelser Du må for all del ikke glemme at Norwegian ikke alltid flyr rundt med like mange sandwicher og vannflasker som det er seteplasser i flyet.. Hadde ikke blitt særlig rettferdig hvis halvparten skulle fått gratis servering, mens resten måtte klare seg uten mat og drikke
Det er vel noe som er delegert i slike situasjoner ... ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2011, 10:06   #6
krølle
ScanFlyer Crusty

[QUOTE=Wf-pax;682515]Er nok desverre ikke cabin-crew som avgjør om passasjerene skal få servert gratis mat og drikke ombord på flyet ved slike hendelser Du må for all del ikke glemme at Norwegian ikke alltid flyr rundt med like mange sandwicher og vannflasker som det er seteplasser i flyet.. Hadde ikke blitt særlig rettferdig hvis halvparten skulle fått gratis servering, mens resten måtte klare seg uten mat og drikke [/QUOTE

Jo, faktisk har vel de fleste en overordnet i cabinen som kan ta en slik avgjørelse, og som jeg skrev, var ikke så mye maten, for den har de sikkert ikke 100% av, men de har tilstrekelig med juice,vann,kaffe,te til at de kunne tilbyd dem noe iallefall. Har ikke så mye med hva du får som det at du får noe, service kalles det
krølle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules