![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Lurer litt på dette med bruk av laptop ombord på de fly som har strømuttak til slike. Northwest har visst dette på sine A330 og sitter her da med spørsmål om, hva trengs?
Bruker man kun strømadapteret som følger med.. via ett EUR-US adapter, eller kjøper man en egen duppedings som funker uansett selskap og type?
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,439
|
![]()
Amerikanske selskaper har normalt helt vanlige 110v US tilkobling. Dvs det eneste du trenger er en pluggadapter.
Et lite tips: Naa kjenner jeg ikke 330, men paa Boeingene og Tristarene vaare er det stroemuttak ved alle passasjerdoerene (for stoevsugere og denslags) Disse er vanligvis skjult bak en strip, men hvis du sitter foran eller bak en doer og crewet er samarbeidsvillige, er det mulig aa bruke disse. Det er helt normale stroemuttak. Har selv brukt dem paa vaare fly ved flere anledninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Okey, vi er seata på 11A-B, og disse strømutakene (mener jeg å ha lest) er plassert på hver enkel rad fra 10-28.. dog er jeg enda litt usikker på om det er ett standard adapter man for kjøpt på flyplassene, som kanskje har litt kortere ledning enn den som medfølger selve PC'en.. :smokin
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,439
|
![]()
11AB har ikke stroem ....
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Hmm, følge Seatguru.com har alle radene "power port"?
http://www.seatguru.com/airlines/Northwest_Airlines/Northwest_Airlines_Airbus_A330.php
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,439
|
![]()
Ikke godt aa si .....
Du kan jo ta med en skjoeteledning ..! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
Såvidt jeg vet har NW 333 en type 110V uttak som både aksepterer to-pins amerikansk og to-pins europeisk plugg, uten at du trenger noen form for adapter, men jeg er ikke 100% sikekr. Ta med en pluggadapter for sikkerhets skyld.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
Hva med Finnairs MD11 maskiner, og KLM A330 & 777?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
KL har ikke i økonomi. Tror ikke AY har det heller, men skal ikke garantere noe
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bruk av behandlingshjelpemidler ombord | Murre | Småprat | 2 | 04-01-2017 09:23 |
Inverter for bruk av strømuttak ombord | Murre | Flyteknisk forum | 6 | 03-01-2014 18:42 |
Bruk av egne headset ombord | LCH | Flyforum | 8 | 27-10-2009 08:33 |
OT: Bruk av laptop i USA | Embraer | Flyforum | 4 | 30-09-2008 23:16 |