![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
så var det denna gutten og fagoppgaver igjen da.
Er det noen som kan hjelpe meg med følgende? 737-300 / 737-800 forskjellen i fuel forbruk 737-300 / 737-800 leasing priser Gjærne med linker til noen sider også om noen har det. På forhånd takk! martin
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bør det ikke komme frem en forskjell på antall seter også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jo da EB her er det mange alternativer, men snakker bare om gjennomsnittlige og kjente tall. Hvor mye forbruker en 733 og en 738 av drivstoff. Hvor mye er forskjellen.
Hva ligger leieprisene på i gjenomsnitt?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det jeg tenkte på var vel at i størrelse så er 300 og 700 nesten like stor og da kanskje bedre å sammenligne!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
jo tar den, men skriver en fagoppgave i strategi med to andre. (de har forresten blitt litt smitta av flymania) Vi må sette inn forskjellen i leasing pris og drivstoff forbruk i et program PRO & CON for å teste strategiske muligheter. Vi skal teste ut 737-300 mot 737-800 akkurat fordi den har større kapasitet.
vi skal teste ut om Norwegian ville vært bedre tjent med 800 maskiner på de lengste rutene enn 737-300. svare er opplagt, men vi må bevise det og da trenger jeg tall!!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Gleder meg til å lese den ferdige oppgaven...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ja motiverende å jpbbe med noe jeg liker, men samtidig har jeg forsøk å la de andre i gruppa finne ut mest mulig selv slik at jeg ikke overkjører med mine kunnskaper og interesser. Blir morro å se hva vi får skrudd sammen (som Kjoser'n sier)
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hei Martin,
kan du sende meg oppgaven din når den er ferdig? JanY |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
|
![]()
Kunne ha morro av aa lese den selv - saerlig med tanke paa at bolaget mitt naa opererer baade -300 og -800 ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
nå gir gutta meg stort prestasjonspress!!!
![]() fortsatt ingen med info? dette er hva jeg fant hos boeing http://boeing.com/assocproducts/aircompat/acaps/737sec2.pdf men jeg syntes ikke den var til mye hjelp. Her er det i alle fall en kort presentasjon av hva vi jobber med! oppgaven har til hennsikt å teste ut stragier for hvordan norwegian kan beholde dagens norske eierstruktur. med det mener vi fokusen norwegian har gitt det norske markedet med å åpne nye ruter til tidligere ubetjente destinasjoner og gitt mindre norske byer ett kjempe løft med nye direkteruter til utlandet. Om den norske eierstrukturen ikke skulle holde frem er vi redde for at fokuset vil bli flyttet fra å være ett rent norsk lavprisselskap med fokus på Norge, til å bli en del av ett større selskap som ikke ser mulighetene i like stor grad som norwegian. Norwegian er ganske låst til det norske markedet og ser muligheter andre selskap ikke gjør, hvilket er også ett grunnlag for norwegians ekspansjon og eksistens. Vi tror fremtiden vil gi flere direkteruter fra Oslo, Bergen og Oslo (med tiden andre også) til flere europeiske byer. Vi tror Norge er lite tjent med en overtakelse av FL group, Finnair eller andre fordi vi da mener at fokuset vil bli flyttet. For å unngå dette mener vi at norwegian må klare å opprettholde en stabil og høy kurs på børsen slik at ett oppkjøp vil være dyrt og krevende. for å kunne fly høyt på børsen MÅ Norwegian prestere og konstant ligge i forkjøpet. Vi har derfor flere alternativer vi skal teste ut for at norwegian fortsatt skal øke. 1. Om det vil lønne seg for norwegian å kutte ut de lengste flygningene på opptil 4 timer (Malaga) og heller styrke dagens suksessfulle ruter bedre tilpasset 733 materiell for økt frekvens. (Warsawa, Berlin, osv...) Når sterling nå sier at de vil kutte ut sammarbeidet med norwegian og satse på Syd Europeiske destinasjoner har de mere kapital i ryggen gjennom FL group og større materiell bedre tilpasset lange ruter. Vi mener at Norwegian da er bedre tjent med å satse på mellom-europeiske destinasjoner fra norge for å unngå konkurranse med sterling, samt øke dags produksjonen på disse destinasjonene. 2. starte nattflygninger for å bedre utnytte flyflåten vi har også flere alternativer, men dette må testes i et strategi program og derfor trenger vi tall!!!!! det er helt umulig å få nøyaktige tall, men vi regner oss så godt vi klarer frem til det vi trenger, men det er ikke alt vi finner. Så hjelp mottas med takk! Oppgaven er klar den 16 desember, men da skal jeg rett på fylla og glemme alt som heter BI og skole, men på lørdagen en gang dukker den kanskje opp for dere som vil lese! ![]()
![]() |
#11 |
Flyklapper
|
![]()
FAnt en relevant traad hos et konkurrerende forum:
http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/2328294/6/ Du maa kanskje justere fuelprisen noe ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
takk MOW mye bra her. klippet ut en del, men leieprisene til Norwegian er tilgjengelig på deres nettseted.
fant ikke leieprisen på -800 maskiner der, men kan vel regne det fra Ny-pris 1/100?
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Martin: Send PM med din mail så skall du få lite info
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Drivstoff-forbruk vet nok Dag J alt om, og leasingpriser burde være mulig å spore opp på nettet.
En totalt ukvalifisert tipp er at 800 bruker 3-6% mindre drivstoff på en typisk lang flight (2500km), selv om den tar 29 passasjerer ekstra. På kortere flighter bruker 300 mindre enn 800 pga mye lavere OEW. Leasing er nok vesentlig høyere, men hvor mye vil jeg ikke tippe engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
and you have mail
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
takker så mye alle sammen.
Skal gå igjennom dette i kveld og i natt. Så skal jeg legge ut hva jeg har konkludert med av priser og forbruk slik at dere kan se om dere er enige! takk enda en gang. dette viser bare hvilket bra forum dette er og hvilken kompetanse som her ligger tilgjengelig. Flott at vi andre også kan få ta del i det! ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Merker man forskjell på å være i en 737-300 og en 737-800 ? | ArneAustenaa | Småprat | 10 | 27-09-2011 23:47 |
Hva foretrekker pilotene: 737-300 eller 737-800? | ENZV | Småprat | 6 | 22-06-2011 08:49 |
Setevalg Biz/First på A330-300 og 737-800 | BårdK | Reiseforum | 4 | 06-11-2010 12:00 |
Fra en 737-300 til en 737-800 NG ? | ENZV | Flyforum | 14 | 04-05-2009 23:41 |
737-300 eller -800 til Kypros i sommer? | svgspotter | Flyforum | 13 | 07-12-2008 20:52 |