![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: ENZV
Posts: 415
|
![]()
Hei alle sammen!
![]() ![]() Begynner med denne maskinen her ![]() ![]() Norwegian og...... ![]() SAS ![]() Kommer inn for landing etter en offshore tur ![]() Laster på nye pax for en ny tur ![]() Klar for take-off! ![]() Så ett bilde av denne her da ![]() Avslutter med dette bilde! ![]() Takker for meg og god sommer til alle ![]() Kommentarer settes pris på ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Location: Rogaland
Posts: 1,200
|
![]()
Fine bilder her!
__________________
Fly interessert Rogalending. Sony RX100 M1 Sony HX-90V Canon 7D + Canon 70-200 f/2.8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Hemsedal
Posts: 354
|
![]()
Fine bilder likte spesielt bildene av EC145
![]()
__________________
Mvh Knut |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,259
|
![]()
Hvorfor må passasjerene ha på seg offshore-overlevelsesdrakter, mens pilotene ikke har det? Må være bra klamt å sitte i de deilige oransje draktene på en god sommersdag, i en time eller mer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 240
|
![]() Quote:
![]() Draktene vi flyr med i HS i "den kalde årstiden" er tette drakter som er forholdsvis tynne og behaglige. Likevel kan det bli veldig varmt og fuktig når du har den på deg en arbeidsdag som varer opp til 12 timer. Da sier det seg selv at det ville gått på sikkerheten løs om man skulle brukt denne typen drakt i sommermånedene. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]()
Stilige bilder! Synes EC-145 er sinnsykt sexy flyvemaskin.
Fint å se at offshore-flyving ikke bare er Super Puma og Sikorsky. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2010
Location: Skedsmokorset
Posts: 1,167
|
![]()
Flotte bilder du serverte oss her!
Fint at du spør,Polaris,så lærer vi litt vi andre og. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]()
LN-OHA må vel kunne kalles et retro-chopper med den logoen på? Finner bilder av den på nett med gammel HS-bemaling, men med ny (CHC) logo. Her er jo den gamle logoen også på plass. Er det retrojet-bølgen som har nådd helikopterverden, eller har det noe å gjøre med at Helikopter Service skulle dukke opp igjen i firmanavnet?
Flotte og varierte blder! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]()
Finner bilder av OHA slik:
http://www.airliners.net/photo/CHC-H...per/1128989/M/ Ikke i komplette farger, men med CHC-logo over HS-logo. Gjør ikke noe for meg om den får fly rundt sånn. Vi får vente til de kyndige våkner så får vi se om de kan forklare logoen, hvis ikke vi allerede har skremt dem bort med overdreven synsing... Last edited by LN-GBM; 07-07-2011 at 01:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]() Quote:
Har nok noe med tibakeføringen av Helikopter Service navnet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Ræge
Posts: 200
|
![]()
LN-OHA har bare hatt pålimt CHC logo, der som den gamle logoen var. Men ting som blir klistret på dårlig,ungerlag har en tendens til å løsne. Men her har du i tillegg varmen fra eksosen som løser opp limen. Det er heller ikke så lett å få noe til å henge på, når det er mange nagler som lager luftlommer under klistermerket
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Idylliske Ytrebygda
Posts: 1,074
|
![]() Quote:
Ja det kan du si som flyr passasjerene dine rundt i en "limmo" ![]() Super Puma MkI har faktisk et effektivt "air condition" system.......et lite hull i vinduet som kan åpnes!!!
__________________
Last edited by N-3PB; 07-07-2011 at 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: ENZV
Posts: 415
|
![]()
Takker for hyggeligge kommentarer!
![]() Nå lærte jeg noe mer jeg ikke visste ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Idylliske Ytrebygda
Posts: 1,074
|
![]()
Bildetrådern din sporet jo helt av, men bildene er kjempeflotte!!
Bildene av EC-145 er helt klart mine favoritter!! Vet du hvor den fløy offshore til/fra?? Yngve
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Location: ENZV
Posts: 415
|
![]()
Takk for det du!
![]() Husker ikke alle plassene, men de flyr litt forskjellig. Husker en båt de skulle til og den heter Stena Sirita. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2010
Posts: 101
|
![]()
Den ec-maskinen er vel kanskje ikke sertifisert til å fly lenger ut enn tankerne som ligger og venter på last utenfor solastranden? (noen kilometre ute)
Noen som vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Den flyr heller ikke stort lenger enn til bøyelasterne som ligger utenfor land, en meget god avtale Norcopter har fått til der. Mer info om dette finnes på hjemmesiden, www.norcopter.com
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dårlig mat skal være funnet hos Norwegian og hos andre | Hpkris | Småprat | 62 | 05-01-2014 19:48 |
Bagasjeregler hos Eurowings og Tyrolean Airways på reise booket hos LH | Flygern | Reiseforum | 3 | 28-10-2011 15:42 |
Første tur som "gulljente" hos SAS | TOS_EBG | TripReports | 7 | 23-08-2010 01:57 |
Norcopter får nytt helikopter. | Twin Otter | Flyforum | 2 | 31-01-2008 16:09 |
Norcopter LN-ODF på Flesland | erlingjo | Flyforum | 1 | 18-06-2006 15:35 |