![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
Hei!
Her er en kort og enkel reiserapport for følgende flygninger: Singapore Airlines: Jakarta (CGK) – Singapore (SIN) KLM: Singapore (SIN) – Amsterdam (AMS) – Bergen (BGO) Stockholm (ARN) – Amsterdam (AMS) – Kuala Lumpur (KUL) – Jakarta (CGK) + litt bonusmateriale Billetter ble bestillt hos våre venner i Mosjøen/ATL/Jomtien beach, www.wideroe.no CGK-SIN 25 April 2011 SQ, Boeing 777-300 Load: Ca 70% Første gang jeg flyr med Singapore Airlines og gledet meg til en ny opplevelse. Flyet kom ca 30 min forsinket inn til Jakarta og returen ble også forskøvet med 30 minutt. Jeg hadde ikke så god connection tid i Singapore men bekymret meg ikke for det. ![]() Fargerikt interiør, og noe gammelt system som ikke var i bruk. (Radio fungerte) Gode seter og plass til beina ihvertfall ![]() ![]() ![]() ![]() Vi kunne velge mellom kylling eller beef. Jeg valgte beef, men hadde valgt kylling om jeg var klar over at det var Asiatiske ”gummi”boller. Uansett flott at de har en såpass bra servering på en kort tur (1t40min), hadde ikke forventet det. ![]() Rutenett og flyflåte: ![]() ![]() Etter ankomst i Singapore stod det faktisk transport å ventet på meg for å ta meg videre til neste fly. Jeg ble kjørt til skytrain som jeg tok videre til terminal 1. Overraskende nok stod det transport å ventet på meg på andre siden, ble fraktet helt til gate. Ombordstigningen var igang men langt fra ferdig når jeg kom fram. På Singapore Changi er det veldig god service og alt er veldig organisert. Kan ikke sammenlignes med øyriket litt lengre sør som jeg oppholder meg i ![]() Transport: ![]() ![]() Last edited by MountainDew; 31-05-2011 at 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
SIN-AMS
26 April 2011 KLM, Boeing 777-300ER Load: Ca 100% KLMs største fly, ihvertfall når det kommer til antall seter (425) ![]() Jeg hadde forhåndreservert plass på Economy Comfort, og av en eller grunn kostet det ingenting. Normalt koster det 140 euro ekstra i forhold til den prisen du måtte ha på economy. Jeg hadde sete 10K som er vindusete helt fremst i economy. Kun ett sete ved siden av meg så det er godt. ![]() ![]() Så var det tid for mat igjen, og sulten var jeg. Valget nu var kylling eller pasta. Jeg tok kylling, den var helt ok. Vil tro at en del pax hadde problemer med at det var vel mye chili i sausen. Jeg er så vant til det fra Indonesisk mat så brydde meg ikke. ![]() Nice! ![]() Bra frokost ihvertfall, selv om omelett på fly alltid smaker noe rart. Vanligvis liker jeg ikke varm frokost pga har vondt i magen etter å ha sittet i et trangt sete i så mange timer. På Economy Comfort var det såpass bra beinplass og ryggen kunne legges lengre bak. Det gjorde underverker for magen. ![]() Innflygning etter nesten 13 timer i luften: ![]() ![]() ![]() Siden jeg hadde noen timer til neste fly var det helt herlig å kunne gå ut på spotter terrassen i den friske europeiske vårluften. Dette er noe jeg virkelig liker på Schiphol, så savnet etter noe businesslounge var ikke eksisterende! ![]() ![]() ![]() God frokost på resturanten rett innenfor spotterdekket. ![]() ![]() ![]() En kjenning fra Jakarta ![]() Last edited by MountainDew; 31-05-2011 at 19:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
AMS-BGO
26 April 2011 KLM cityhopper, Fokker 70 Load: 100% (minus noen reserved for comfort seter) Når jeg reiser med MD eller Fokker bruker jeg alltid å reservere sete rett forran motorne. Liker lyden! Nå hadde jeg sete på rad 10(?) eller noe og prøvde å finne et annet ledig sete på automatene lengre bak. Det gikk ikke. Hørte med gateperonalet om det var åpnet opp for noen ledige seter bak i flyet, men economy var helt full. Faktisk en for mange, og da var spørsmålet om jeg heller kunne tenke meg å sitte på business klasse, sete 1 A. Så sær er jeg da ikke at jeg takker nei til et slikt tilbud ![]() ![]() ![]() Et hyggelig måltid, designet av en berømt kokk. Dressingen var kjempegod! ![]() ![]() Den nye businessklassen på europarutene har alltid et ledig sete ved siden ![]() Haugesund Lufthavn, Karmøy ![]() ![]() Endelig tibake på BGO! Flytting av taxebane for å kunne bli CATIII godkjent ![]() ![]() @Home: ![]() Første flytur jeg har med det nye himmelinteriøret(LN-NOR). En veldig bra oppgradering av 737! ![]() ![]() ![]() Hotellrom på Arlanda for natten etter Profency check i simulatoren på Oxford Academy. Radisson Blu, Sky city: ![]() Lunch på Arlanda før avreise. Må selvfølgelig ha en rekesmørgås før jeg stikker fra Sverige ![]() ![]() Last edited by MountainDew; 31-05-2011 at 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
ARN-AMS
07 Mai 2011 KLM, Boeing 737-800 Load: Ca 80% ![]() ![]() Matpakke fra KLM med ost og salami. Litt smør og agurk hadde ikke skadet! ![]() ![]() ![]() Landet i Amsterdam på rute, men hadde lang vei å taxe (ca 10 min) Ingenting spesiellt å rapportere fra denne flyningen. Normal god standard. Freetown, et passende navn på KLM Asia ![]() ![]() Fikk akkurat tid nok til å kjøpe noen produkter fra duty free før fortsette til gate. Vannflasker kunne de ikke legge inn i forseglet pose hvis du kjøpte 0,5 liters flasker...hva er det for noe? Var tvunget til å kjøpe noen små flasker med rundt 0,33 liter. Det var greitt med en liter sprit i forseglet pose visstnok (!) Har da aldri hørt om noen slike regler før. Last edited by MountainDew; 31-05-2011 at 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
AMS – KUL – CGK
07 Mai 2011 KLM, Boeing 777-300ER Load: Ca 90% Ombordstigning var nesten ferdig når kom til gaten. Tror de har begynt ganske tidlig. Måtte gjennom ny sikkerhetskontroll, så de var godt de små vannflaskene var forseglet. Sikkerhetsvaktene på Schiphol er alltid i godt humør, og tøyser og tuller med passasjerene ![]() ![]() Frem mot den øvre klassen ![]() Veldig god plass og ledig sete ved siden av meg. Ingen problem å reise 12 + 2 timer når det er slik. Normal økonomiklasse blir ihvertfall ikke aktuelt å bestille, for der sitter du trangt! ![]() ![]() Kylling igjen, men godt smakte det ihvertfall. Desserten var den beste, sitronfromasje ![]() ![]() Jeg sov ca 6 timer på natten og ellers brukte jeg tiden til å utforske KLMs utmerkede AVOD system. Frokost: Omelett, poteter, frukt og yoghurt. Helt standard greitt ![]() Vi hadde ca 1,5t bakkestopp i Kuala Lumpur før fortsatte siste del av den lange reisen ![]() ![]() Så bærer det over ekvator igjen ![]() Back to Asian food, ingen valg her ![]() Landet i Jakarta klokken 1740, som var ca 30 minutt etter rutetid. Igjen er jeg veldig fornøyd med KLM, og ting fungerer veldig bra. Den ekstrautgiften for Economy Comfort er verd hvert øre, men er usikker på hvorfor jeg fikk velge comfort uten å betale ekstrakostnaden. Last edited by MountainDew; 31-05-2011 at 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
Her noen ekstrabilder fra Indonesia (tilfeldig rekkefølge, de fleste fra jan/feb tror jeg)
Banjarmasin, Borneo ![]() Denpasar, Bali ![]() Jakarta ![]() Diverse crewmat ![]() ![]() Her har kabinsjefen laget spesialmat til meg. Brød med sjokoladepålegg..nam nam ![]() Denpasar, Bali ![]() Crewtransport på Jakarta ![]() Når jeg var på linetraining ![]() På vei fra Manado, North Sulawesi til Jakarta ![]() Hjelp for å holde orden på radiofrekvenser og navstasjoner ![]() Hotell, Quality Manado ![]() Crewhotell i Lombok ![]() Ser ihvertfall litt av vingen fra cockpit ![]() Medan, Sumatra ![]() Pekanbaru, Sumatra ![]() Garuda teknisk, Jakarta ![]() Min venn James flyr over meg på FL400 (fergeflygning) ![]() Vulkaner ![]() Masse øyer som dette her nede: ![]() Last edited by MountainDew; 31-05-2011 at 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Nydelig rapport, Fredrik!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,540
|
![]()
Strålende levert dette !
![]()
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
|
![]()
Glimrende rapport - tusen takk!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Posts: 71
|
![]()
Vi henger oss på med ros for flotte bilder!
Et lite spørsmål. Du skrev at flyet sto 90 minutter på Kul før videre ferd mot Cgk. Må man bli sittende ombord eller får man mulighet til og strekke på beina i terminalen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
Takk for skryt...he he
![]() Jo du må gå ut av flyet, men håndbagasjen må ligge igjen i bagasjehyllene. Fikk beskjed om å være tilbake på gaten innen 45 minutt, og i mellomtiden kunne de som ønsket shopping osv gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,446
|
![]()
Flott rapport! Men hva måtte du gjøre i simulatoren på Oxford? Er dette noe Lion forlanger at du betaler selv, eller var det company sponsored?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Flott rapport, et spørsmål om hvorfor du tok SQ til SIN og ikke fløy KL hele veien? "Kebanyakan lembar hijau???"
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Bare herlig....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Location: Oslo
Posts: 1,534
|
![]()
Wow! detta var rått!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Posts: 498
|
![]()
Flott rapport!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Location: Amsterdam/Riga
Posts: 108
|
![]() Quote:
Mer her: http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws...p-dak-Schiphol |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]()
Super rapport ja!
Hva slags fly er det du flyr i jobben din der nede, Fredrik? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
|
![]()
Super rapport! Takk som deler!
__________________
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Quote:
![]() Last edited by MountainDew; 03-06-2011 at 04:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bergen – Beijing - Bergen med LH CRJ 700 & A380, Business class | Ruby | TripReports | 25 | 11-12-2012 15:25 |
Qatar Airways (C) Jakarta - Oslo - Bergen | MountainDew | TripReports | 23 | 06-01-2012 19:08 |
LN-OLN på Sola og litt ekstra | gilera | Bilder & foto | 7 | 18-09-2009 13:06 |
An-26B på Kjevik + litt ekstra | LN-GBM | Bilder & foto | 3 | 21-06-2009 23:46 |
Bergen - Seattle - Bergen med KLM/NWA del 1 og 2 | LN-AFG | TripReports | 11 | 28-11-2007 06:36 |