![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Scandinavian Airlines has signed a code-share agreement with Star Alliance partner ANA of Japan. The agreement was signed between Shinichiro Ito, President and CEO of ANA, and Rickard Gustafson, President and CEO of Scandinavian Airlines, in Tokyo yesterday.
As of May 23, customers will be able to book ANA operated flights between Tokyo's Narita International Airport and Sapporo, Osaka and Fukuoka, which will operate with an SK flight code. ANA will also add its NH code to SAS' Tokyo to Copenhagen flights. Furthermore, ANA will at a later stage also add its NH code to SAS flights from: London to Copenhagen, Oslo and Stockholm; Frankfurt to Copenhagen, Oslo and Stockholm; and from Munich to Copenhagen and Oslo. "It is almost to the day 60 years since we established the first route between Scandinavia and Tokyo. Tokyo is now one of our most popular long-haul destinations, and this agreement with ANA signifies the importance of Japan in the SAS network and the possibility to transport our customers to other important destinations in Japan," says Rickard Gustafson, President and CEO, Scandinavian Airlines. Shinichiro Ito, ANA President and CEO, said, "We are pleased to welcome Scandinavian Airlines and as our code-share partner and be able to cooperate each other network intra continent, Europe and Japan. Our customers will be able to enjoy a wider network to Europe by this cooperation." SAS flies daily to Tokyo from Copenhagen. For more information, please contact: Anders Lindström PR Director, Scandinavian Airlines Telephone: +46 70997 3394 E-mail: anders.lindstrom@sas.se (anders.lindstrom@sas.se) ------------------------------------------------------------ This information was brought to you by Cision http://www.cisionwire.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Har en slik code share-avtale noen praktisk betydning for kundene, bortsett fra at man ser et annet flightnummer på billetten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Det bli antagelig den eneste mulighet man vil få til å få for å kunne fly Dreamliner på SK-prefix rutenummer
![]() ![]()
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Kanskje vi kan få muligheten til å få et og annet ANA tilbud på OSL-Japan i fremtiden da. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Jeg vet, det ikke skjer ofte. Men spör disse som hadde LH billetter da Varig gikk konk. De vet hvor mye det kan vaere verdt a ha en seriös partner som har utstilt billetter med sine code. Dermed vil jeg ikke si at ANA er useriös.
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men en ny sak er bagasjereglene til USA. Med de nye reglene som kommer (skulle egentlig vært innført 1. april) så er det bagasjereglene til code share flyselskapet som gjelder og ikke det som faktisk flyr, noe som alltid har vært regelen og som fortsatt gjelder i resten av verden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er ikke min kontraktspartner den som utsteder billetten, uansett?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
når kommer ARN-NRT? ;-)
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
First three digits on ticket shall indicate who's the contracting carrier (CC). The liability is firstly on contracting carrier. If ticket is issued by CC, but sold through third party - like expedia.com - the passenger is protected against the insolvency (=bankruptcy) of the contracting carrier. Moreover, the liability under contract of carriage is extended also on the actual (= ~operating) carrier(s) insofar as the Montreal Convention is applicable. And obligations under Regulation (EC) 261/2004 - the care and assistance in cases of disruptions - lie only on the operating carrier.
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg fløy (skulle fly, heter det...) for en tid siden på en BA billett til LHR med SK tilslutning fra TOS til OSL. Pga av en rekke uheldige omstendigheter (fly utenfor rullebanen på OSL, dårlig vær osv.) ble flyet mitt forsinket til OSL og jeg rakk ikke BA-flyet. Når jeg ringte reisebyrået så sa de at jeg måtte ta kontakt med BA for ombooking (hvilket innebar at jeg måtte ut av sikker sone og inn i avgangshallen...). BA sendte meg tilbake til SK, som etter en del frem & tilbake booket meg om til neste ledige flight til London, samt at de utstyrte meg med en voucher på 100kr. BA er her Contracting Carrier, antar jeg, og SK operating carrier på første leg. Jeg antar at siste setning i Stoarns innlegg forklarer hvorfor det er SK som operating carrier jeg måtte forholde meg til, og ikke BA som var min contracting carrier...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Selvsagt. Det gir bedre tilgang til destinasjoner og nettverk samtidig som videreforbindelsene blir smidigere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Eks. Skal man fly fra TOS til MAN så har man f.eks. mulighetene til å gjøre dette på følgende vis: SK-flightnr TOS-OSL LH-flightnr OSL-FRA LH-flightnr FRA-MAN eller samme flighter, men alle på LH-flightnummer (eller f.eks. BD-flightnummer på MAN-FRA på returen). Alle til rundt omkring samme pris (men med BD-flightnr på returen blir det noen hundrelapper dyrere). Dette påvirker ikke nettverksmulighetene i dette tilfellet, men kanskje kan så være tilfellet for andre reiser. Last edited by TOS; 02-05-2011 at 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Var det noen av disse avgangene som ikke kunne kombineres på samme billett før? Og hva gjør videreforbindelsene smidigere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
I TOS sitt eksempel er det egentlig OSL FRA MAN som er interessant da de fleste reiser innenlands Norge prises separat - eller som et spesifisert tillegg. Hvis Lufthansa har Code-share med BMI FRA - MAN kan LH selge OSL - FRA - MAN på LH pris, mens det ville bli dyrere om en skulle dele opp OSL - FRA LH pluss FRA - MAN BD. Noen ganger blir det smidigere om allt legges inn riktig i Checkin Systemet, en vil i de fleste tilfeller få Ombordstignings kort hele veien. Men det behøver ikke bare å bli smidig, noe vi erfarte når SAS fikk Code-share med Continental innen USA. Spesiellt hjem fra Los Angeles ble det ofte kluss når kundene møtte med SAS Billett, SAS Rute nummer og selvfølgelig ble satt av på Terminalen SAS brukte I Los Angeles - mens de skulle fly med CO fra en terminal som lå et godt stykke unna og ikke alltid hadde SAS Rutenummerene på avgangs skjermene engang.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS and Thai expand code-share agreement to include Thai nonstop flights Scandinavia | sail4fun | Flyforum | 27 | 13-03-2013 19:09 |
SAS and Icelandair enter code-share agreement | sail4fun | Flyforum | 25 | 18-01-2012 12:23 |
SAS og Continental i code-share-samarbeid | FlightDeck | Flyforum | 7 | 13-05-2010 15:24 |
SAS og code share med QI | tripple-seven | Flyforum | 2 | 03-02-2008 21:24 |
Gjennomgående check-in på SAS code-share | SpotOn | Flyforum | 14 | 20-01-2008 12:20 |