![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sitter med billett SVG-OSL-LHR hvor første strekning (SVG-OSL) er SK-flightnummer & SK operert, mens andre strekning er BMI (BD) flightnummer men SK operert den også. På SAS sine automater på SVG fikk jeg tag'et bagasjen direkte til LHR, men automaten ville ikke sjekke meg inn/gi meg boardinkort og sete for strekningen OSL-LHR (til tross for at automaten listet denne flighten også, men da med SK-flight nummer).... Dvs. bagasjen gikk helt OK, men jeg fikk melding om å sjekke inn på neste flight på OSL.
Noen som kan forklare hvorfor? Ville en betjent check-in desk i Stavanger kunne sjekket meg inn for siste strekning også (hadde ikke tid til å prøve dette)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
merkelig - det skulle ikke være noe problem å sjekke inn hele veien. Må være noe skurr i maskineriet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det kan skyldes at det fly du skal flyve med fra OSL er lukket for check-in....f.ex i forbindelse med et etv flybytte, hvor der skal ændres på sæde conf...ex. fra en B735 til en B736..
--- Kan også skyldes det faktum, at du måske har 2 forskellige dokumenter, altså et dokument med et billetnummer SVG-OSL og et nyt dokument OSL-LHR....Ifølge SAS(i alle fald i DK) maa vi så ikke foretage gennem ck, hverken af bag elle pax Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Alt er på samme dokument og billettnummer (booket på wideroe.no). Nå var det ikke noe problem for meg i dag siden jeg har god tid mellom flightene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Vet ikke om det er helt det samme, men jeg har nesten alltid problemer når jeg skal innsjekke og har transfer mellom SK og BD. Får alltid sent bagasjen gjennom, men må alltid hente nytt boarding card på transferdesken på LHR når jeg skal videre med BD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Får ni alltså inte ens göra undantag? Man kan alltså inte ens be snällt? Inte ens med en relativt dyr biljett (fortfarande ekonomi klass dock)? Har en sådan resa snart med två olika biljetter för att det blev lite ändrade planer och mötet lagt på annat ställe, och nu börjar jag bli orolig att jag inte kommer att hinna eftersom jag planerade en "vanlig" connection och inte en där jag måste hämta bagage och checka in igen. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
må på dansk kan ofte oversettes med kan på norsk og trolig også svensk. En god huskeregel der måske/kanskje.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Men min senaste kommentar som du quotade var snarare om det FBU skrev om att det inte gällde SAS NO: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Har en mistanke om at forbrukerrådet har sagt noe her... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har vært på ferie i to uker, men er ganske sikker på at reglene ikke er endret. Dvs at i følge reglene som følger SOM sine fly så kan man godt sjekke inn gjennomgående på partners som inkluderer BD.
Dog har automatene andre sperrer, så det er ikke umulig at man har lagt inn sperre for SK->BD selv om det er samme reservasjon. Ser ikke grunnen til hvorfor det, men det er mye man ikke får vite heller... Mest sannsynlig er det at det har vært stengt for innsjekk grunnet flybytte eller konfig-endring.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg mente codeshareflyvningene på SK.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS signs code-share agreement with ANA | sail4fun | Flyforum | 36 | 13-02-2025 10:40 |
SAS og Etihad i code-share-samarbeid | FlightDeck | Flyforum | 26 | 27-12-2023 06:14 |
SAS og Egypt Air i code-share samarbeid | FlightDeck | Flyforum | 4 | 13-12-2010 14:07 |
SAS og Continental i code-share-samarbeid | FlightDeck | Flyforum | 7 | 13-05-2010 15:24 |
SAS og code share med QI | tripple-seven | Flyforum | 2 | 03-02-2008 21:24 |