Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-01-2008, 08:31   #1
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

SAS Gjennomgående check-in på SAS code-share

Sitter med billett SVG-OSL-LHR hvor første strekning (SVG-OSL) er SK-flightnummer & SK operert, mens andre strekning er BMI (BD) flightnummer men SK operert den også. På SAS sine automater på SVG fikk jeg tag'et bagasjen direkte til LHR, men automaten ville ikke sjekke meg inn/gi meg boardinkort og sete for strekningen OSL-LHR (til tross for at automaten listet denne flighten også, men da med SK-flight nummer).... Dvs. bagasjen gikk helt OK, men jeg fikk melding om å sjekke inn på neste flight på OSL.

Noen som kan forklare hvorfor? Ville en betjent check-in desk i Stavanger kunne sjekket meg inn for siste strekning også (hadde ikke tid til å prøve dette)?
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2008, 08:34   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Default Re: Gjennomgående check-in på SAS code-share

merkelig - det skulle ikke være noe problem å sjekke inn hele veien. Må være noe skurr i maskineriet.

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2008, 08:47   #3
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Det kan skyldes at det fly du skal flyve med fra OSL er lukket for check-in....f.ex i forbindelse med et etv flybytte, hvor der skal ændres på sæde conf...ex. fra en B735 til en B736..
---
Kan også skyldes det faktum, at du måske har 2 forskellige dokumenter, altså et dokument
med et billetnummer SVG-OSL og et nyt dokument OSL-LHR....Ifølge SAS(i alle fald i DK)
maa vi så ikke foretage gennem ck, hverken af bag elle pax

Hilsen
Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2008, 08:53   #4
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
Kan også skyldes det faktum, at du måske har 2 forskellige dokumenter, altså et dokument med et billetnummer SVG-OSL og et nyt dokument OSL-LHR....
Alt er på samme dokument og billettnummer (booket på wideroe.no). Nå var det ikke noe problem for meg i dag siden jeg har god tid mellom flightene.
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2008, 08:58   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Vet ikke om det er helt det samme, men jeg har nesten alltid problemer når jeg skal innsjekke og har transfer mellom SK og BD. Får alltid sent bagasjen gjennom, men må alltid hente nytt boarding card på transferdesken på LHR når jeg skal videre med BD.
Old 18-01-2008, 09:11   #6
paer
ScanFlyer Blue

Quote:
Kan også skyldes det faktum, at du måske har 2 forskellige dokumenter, altså et dokument
med et billetnummer SVG-OSL og et nyt dokument OSL-LHR....Ifølge SAS(i alle fald i DK)

Hilsen
Ole
Jag är inte 100% på danska, men betyder denna meningen: "Ifølge SAS maa vi så ikke foretage gennem ck, hverken af bag elle pax" att ni inte måste (don't have to) eller att ni inte får (not allowed to)?
Får ni alltså inte ens göra undantag? Man kan alltså inte ens be snällt? Inte ens med en relativt dyr biljett (fortfarande ekonomi klass dock)?
Har en sådan resa snart med två olika biljetter för att det blev lite ändrade planer och mötet lagt på annat ställe, och nu börjar jag bli orolig att jag inte kommer att hinna eftersom jag planerade en "vanlig" connection och inte en där jag måste hämta bagage och checka in igen.
paer is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2008, 10:25   #7
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Quote:
Originally Posted by paer View Post
Jag är inte 100% på danska, men betyder denna meningen: "Ifølge SAS maa vi så ikke foretage gennem ck, hverken af bag elle pax" att ni inte måste (don't have to) eller att ni inte får (not allowed to)?
Får ni alltså inte ens göra undantag? Man kan alltså inte ens be snällt? Inte ens med en relativt dyr biljett (fortfarande ekonomi klass dock)?
Har en sådan resa snart med två olika biljetter för att det blev lite ändrade planer och mötet lagt på annat ställe, och nu börjar jag bli orolig att jag inte kommer att hinna eftersom jag planerade en "vanlig" connection och inte en där jag måste hämta bagage och checka in igen.
Ja det er rigtigt opfattet Paer....men jeg sender dig lige en PM

Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2008, 12:04   #8
FBU
ScanFlyer Silver

Quote:
Det kan skyldes at det fly du skal flyve med fra OSL er lukket for check-in....f.ex i forbindelse med et etv flybytte, hvor der skal ændres på sæde conf...ex. fra en B735 til en B736..
---

Hilsen
Ole
Gjelder kun for Sas dk/Se For Sas No kan man sjekke igjennom om selskapene interliner.. hurra for like regler i samme selskap!
FBU is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2008, 12:23   #9
paer
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by FBU View Post
Gjelder kun for Sas dk/Se For Sas No kan man sjekke igjennom om selskapene interliner.. hurra for like regler i samme selskap!
Handlar det om policy i SAS NO, eller handlar det om Norska regler som är hårdare så att man "måste" tillåta through check?
Old 18-01-2008, 13:00   #10
jb1
ScanFlyer Rusty

Quote:
Handlar det om policy i SAS NO, eller handlar det om Norska regler som är hårdare så att man "måste" tillåta through check?
må på dansk kan ofte oversettes med kan på norsk og trolig også svensk. En god huskeregel der måske/kanskje.
Old 18-01-2008, 14:46   #11
paer
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
må på dansk kan ofte oversettes med kan på norsk og trolig også svensk. En god huskeregel der måske/kanskje.
OK... Det är lite tricky det där med må, får, måste, kan etc på de olika skandinaviska språken (tycker jag i alla fall).
Men min senaste kommentar som du quotade var snarare om det FBU skrev om att det inte gällde SAS NO:

Quote:
Originally Posted by FBU View Post
Old 18-01-2008, 15:24   #12
kokko55
Newcomer

Quote:
OK... Det är lite tricky det där med må, får, måste, kan etc på de olika skandinaviska språken (tycker jag i alla fall).
Men min senaste kommentar som du quotade var snarare om det FBU skrev om att det inte gällde SAS NO:

Har en mistanke om at forbrukerrådet har sagt noe her...
kokko55 is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2008, 11:14   #13
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Jeg har vært på ferie i to uker, men er ganske sikker på at reglene ikke er endret. Dvs at i følge reglene som følger SOM sine fly så kan man godt sjekke inn gjennomgående på partners som inkluderer BD.

Dog har automatene andre sperrer, så det er ikke umulig at man har lagt inn sperre for SK->BD selv om det er samme reservasjon. Ser ikke grunnen til hvorfor det, men det er mye man ikke får vite heller...

Mest sannsynlig er det at det har vært stengt for innsjekk grunnet flybytte eller konfig-endring.
Old 20-01-2008, 11:35   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Jeg har vært på ferie i to uker, men er ganske sikker på at reglene ikke er endret. Dvs at i følge reglene som følger SOM sine fly så kan man godt sjekke inn gjennomgående på partners som inkluderer BD.

Dog har automatene andre sperrer, så det er ikke umulig at man har lagt inn sperre for SK->BD selv om det er samme reservasjon. Ser ikke grunnen til hvorfor det, men det er mye man ikke får vite heller...

Mest sannsynlig er det at det har vært stengt for innsjekk grunnet flybytte eller konfig-endring.
Selv ikke transfer desk, hverken i OSL eller CPH, klarer å komme opp med BD-boarding card for meg. Og jeg har prøvd mange ganger!
Old 20-01-2008, 12:20   #15
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Selv ikke transfer desk, hverken i OSL eller CPH, klarer å komme opp med BD-boarding card for meg. Og jeg har prøvd mange ganger!
Jeg mente codeshareflyvningene på SK.

Posting Rules