![]() |
|
![]() |
#1 |
Amatør
|
![]()
Som mangeårig bruker hos Photobucket ser jeg etter noe nytt for å lettere bygge opp et lite nettgalleri da lysten til å lage egen webside ikke helt er tilstede..tiden er heller ikke der.
Flickr er under testing fortiden, selv skulle jeg ønsket en litt tydligere inndeling for albumdelen men ellers ser det veldig bra ut. Kjører en test med fire kjappe fra Kastrup! ![]() Areoflot A319-111 VP-BWK på Kastrup by staalehk@ymail.com, on Flickr ![]() Norwegian 737-800 LN-NON Anders Celsius på Kastrup by staalehk@ymail.com, on Flickr ![]() Air China Cargo 747-400 B-2478 på Kastrup by staalehk@ymail.com, on Flickr ![]() Icelandair 757-300 TF-FIX på Kastrup by staalehk@ymail.com, on Flickr Om noen føler for å gi kritikk på dette, kjør på! ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Her skal du få kritikk så det holder! Air china bildet var knallbra!
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ser knall ut detta!
![]() |
#4 |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]()
Fine bilder dette, dog hvis vi skal være sånn litt i det kritiske hjørne, har det første og siste bilde "glow" runt flyet, spesiellt første bilde har en del glow, vet ikke om det er en effekt du har ønsket at få? hvilken ISO verdi hadde du da du tok disse bilder?
Er enig med Putzmeister her at, Air China Cargo, var det beste bilde av disse 4, som sagt pene bilder hvor ett par stykker kansje hadde gjort seg med litt ekstra "touch", men samtidig kan man også redigere seg bort, og lage dårlige bilder, vet jo ikke heller om du tar bilder i RAW eller JPG, også svært at si noe 100% når an ikke vet åssen værforholdene og sånt var, skarpheten på disse bilder feiler ihvertfall ikke noe ![]() Igjen fine bilder... MVH Torben |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Kinamannen var konge. Ellers anbefaler jeg Flickr på det varmeste.
![]() |
#6 |
Amatør
|
![]()
Torben; Den dagen kjørte jeg på med ISO på 400 om jeg minns rett for å kunne bruke en så kjapp lukker som mulig. Drømmer om et lyssterkt objektiv som slipper inn mye lys (min 18-200 fra Nikon slipper ikke SÅ mye inn..) Noen anbefalinger her, drar til US om få ukers tid og tenker å ta med meg noe hjem også.
Takker for kommentarene! Skal se om jeg kanskje kan få ut noen mere etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette var en annen klasse enn det jeg har sett fra deg før!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() Quote:
![]() Men her ser du de bilder han har tatt med den linse, han er spinnvill med denne, og vil ikke selge den til meg hehe, desverre er det ikke jeg som har tatt disse bilder, men viser jo helt klart kvaliteten ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Digit var forresten ikke overbevist i sin test av objektivet, spesielt ikke i teleenden, noe jeg antar er viktig for en flyspotter: "En gjennomsnittlig amatør vil ganske sikkert bli strålende fornøyd med objektivets mekaniske og optiske kvaliteter. Om man ikke er spesielt kritisk, vil zoomen levere minst like gode bilderesultater som den standardzoomen man kjøpte sammen med kameraet. En profesjonell fotograf, derimot, vil nok ikke føle den samme sitringen over bildekvaliteten. Ingen av ytelsene er i den ekstreme toppklasse, men ingen er heller ekstremt dårlige. Objektivets svakeste punkt er dets 270 mm tele. Her er ytelsene temmelig ordinære, for å si det mildt. Har kameraet tilstrekkelig bildeoppløsning kan det være en tanke å begrense seg til en 18-200 mm zoom med gode ytelser ved 200 mm og heller beskjære opptakene slik at utsnittet tilsvarer 270 mm. Dersom størrelse og vekt ikke er absolutt avgjørende, er et alternativ å kjøpe en 55-250 mm zoom, eller deromkring, som supplement til kameraets standardzoom. " http://www.digit.no/wip4/review/lens.epl?id=155921&p=D |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fine bilder ! Skulle skaffet meg ett så bra kamera og reist ut på BGO med det! Nå bare reiser jeg ut og ser uten kamera:/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
PROFIL IKKE AKTIV
|
![]() Quote:
![]() ![]() MVH Torben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Amatør
|
![]()
Artig å åpne denne tråden imorges, og først..til deg, Cato..OM vi blir enige om en måte å løse dette på så kan jeg godt ta med hjem et objektiv til deg? Send en PM isåfall. ;-)
Tom er selvfølgelig mannen vi alle spør innen fotografering ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Forskjellige transportmetoder | krølle | Bilder & foto | 1 | 07-09-2011 09:44 |
LN-NOC pitch for forskjellige seterader | sail4fun | Flyforum | 10 | 20-09-2009 23:39 |
Forskjellige tips til NY | RavenRiley | Reiseforum | 26 | 24-10-2008 22:15 |
Booke reise i forskjellige klasser? | Brandal | Flyforum | 10 | 13-11-2007 23:19 |
Forskjellige seter på SAS 737 | LCH | Flyforum | 9 | 26-05-2005 14:15 |