![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Her ser man tydelig at det finnes to typer seter på SAS' 737NG; den jeg kjenner til, med stoff på seteryggen, grå bord m/koppholder, og "elefantører", og en versjon med lysere bord og plast på hele seteryggen. Er det ene en nyere versjon enn den andre, og hva var evt. grunnen til at man byttet? Er det fordkjell på domestic og euro-seter? Noen som vet?
http://www.airliners.net/open.file/799170/M/ http://www.airliners.net/open.file/727626/M/
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vet ikke hva som er årsaken (billigere?) men bakerst i 737'ene er setene enklere. Foretrekker å slippe de hvis jeg vil prøve å sove.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
koppholderne er fine, men de går ofte i stykker og koster penger - så jeg regner med at det er derfor de forsvinner. Synd. Koppholderne er geniale!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja men de nye bordene som er montert bak hvert nye sete går også i stykker... De er jo laget av et særdeles dårlig plast materiale, og festet like dårligt til sete... og det må nå koste enda mer en hva koppeholderene kostet i vedlikehold.. Tror nå jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Så man er altså i ferd med å bytte seter?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De nye setene er economy seter beregnet på Europa rutene...
Alle -600 i euro config har disse nye setene helt bakerst...I midten er de gamle economy setene som fungerer som economy pluss, og business setene helt fremme Tror ikke de nye setene skal innføres på domestic -600,-700 eller -800, da det kun er et en-klasse produkt. hvorvidt -800 i euro config har de nye economy setene veit ikke jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takk for oppklaringen! Godt å høre at setene på domestic ikke skal byttes ut, synes de er veldig behagelige. Men i motsetning til CK irriterer jeg meg over koppholderne. Koppholdere på setene er en smart tanke, men i dette tilfellet mangler det en hel del på gjennomføringen.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg vet ikke hvilke maskiner de nye, enklere setene skal innføres på, men jeg trodde det gjaldt hele rekka. De nye setene er billigere, de er enklere og vedlikeholde (plastdeksel på ryggen, og gjennomsiktig nettingslomme gjør det lettere for crew/cleaning å finne søppel). I tillegg er de nye setene lettere (spare fuel), og de er også smalere, og dermed skal det være mulig å klemme flere seter inn i et fly. Det er ihvertfall det jeg har hørt. Men med tanke på hvor ofte det byttes mening i gangene på Frøsundavik, er det vanskelig å si om denne tankegangen fortsatt gjelder....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
En vennine av meg som jobber i UX (som i sin tid leaset noen -600 fra SK) fortalte meg en litt morsom historie. SK er "kjent" for å ha ganske mye ekstra-stash i sine fly, i motsetning til UX, som har helt basic (billigere) interiør. Da -600 maskinene kom til UX, ble de veldig populære blant crewet, det var nesten "slåsskamp" om å få fly dem. Det var veldig stas for UX-crewet å ha speil, skap, hyller, knotter osv overalt. Når UX fikk maskinene overlevert, gikk de rett inn i hangar, hvor alle koppeholdere ble skrudd av. Ledelsen var redd at klåfingra spanjoler skulle brekke av for mange av dem, slik at de måtte bruke mye penger på å shine maskinene opp igjen før de leverte dem tilbake til SK....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gode seter på SAS 737-700? | Bendikoro | Reiseforum | 3 | 30-06-2011 17:39 |
Beste seter SAS 737-700? | pilot94 | Reiseforum | 14 | 26-07-2010 12:47 |
Seter i SK's ex BU 737-705 | DHC8-103 | Flyforum | 2 | 19-01-2010 17:58 |