Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-10-2005, 17:03   #1
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Default Trenger litt hjelp med å finne billetter

Heisann, noen spørsmål til dere som er litt mer inne på dette med bookingsystemer enn meg:

Jeg skal tilbringe vårsemesteret i Grand Forks, ND. (GFK) og er derfor på utkikk etter billetter for hele gruppa. Vi er egentlig 16 stykker (nordmenn reiser i flokk må vite...), men noen må reise litt senere enn oss andre på grunn av eksamen, så vi blir sannsynligvis 10-13 stykker som reiser samlet. Vi er blitt bedt om å reise i så samlet tropp som mulig på grunn av de som skal ta i mot oss i GFK. Men ingen søkemotorer godtar så mange reisende, Kilroy tar maks 6 og Widerøe maks 9. Er det noe med bookingsystemene som gjør at man ikke kan reservere mer enn 9 seter per bestilling, eller er det mulig ved å kontakte Widerøe/Kilroy? Gis det egne gruppepriser om man bestiller over et visst antall seter?

Det blir muligens OSL-(AMS-MSP-)GFK t/r, men jeg har en følelse at vi kommer til å bestille retur fra NYC, ettersom de fleste nok skal reise litt rundt i USA etterpå, og da er NYC en mye bedre avreiseflyplass.

Jeg har kikket litt rundt, og det beste tilbudet jeg finner med utreise 4-6 januar til GFK og retur fra NYC 4-6 juni var på Widerøe, ca. 6500/pers (ni billetter). Synes det var et bra tilbud, men er det noen som liker å søke som klarer å finne noe enda bedre? (EDIT: fant samme tilbudet på KLMs hjemmeside også) Synes det er en helt grei pris

Vet ikke hvem som skal bestille billetter for gruppa ennå, men vi ble bedt om å "sondere terrenget" til onsdag.
Old 07-10-2005, 17:58   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Trenger litt hjelp med å finne billetter

Booking systemene tar maks 9 som du antyder, og med alltfor laaaaang erfaring med baade Res Aid og Amandus, vil jeg sterk fraraade aa lage en gruppe bestilling, det er ingen fordeler, men en mengde ulemper (allt gaar manuellt, tar mye lengre tid) Stort sett er billigste individuelle prisene lavere enn hva du kan regne med i gruppe rabatter (internt vet jeg ikke om et noen flyselskaper som oensker grupper, men jeg vet om en haug som skyr grupper som pesten)

Naar dette er sagt, begynner det aa bli 8 aar siden jeg satte mine foetter i et reservasjonssystem (i hvertfall ble betalt for det) saa saker aa ting kan ha endret seg, selvom det jeg saa i min kones AF Amandus systemer (naa faar The Ticketor Hetta igjen ) tydet ikke paa at CRS verden har vaert veldig "nytenkende" som er saa viktig.....

For denne reisen ville jeg ta kontakt med Farmer, han kan dyrke opp akkurat det dere trenger
Old 07-10-2005, 18:19   #3
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Jeg har tenkt å ta kontakt med Farmer & Co ja, Kilroy og STA er også alternativer fjorårets studenter mente var bra, men jeg drøyer nærmere undersøkelser til jeg vet sikkert når vi drar og hvilke routinger folk vil ha. Individuelle bestillinger gjør det vel endel enklere hvis noen vil endre hjemreise e.l. også?
Old 07-10-2005, 18:24   #4
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Som sagt individuelle bestillinger er bedre i alle henseende, et "NG" element i en PNR, er som Kolera....(NG=Name Group - PNR = Passenger Name Record). Men start dialogen med Farmer naa....
Old 07-10-2005, 19:15   #5
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Will do! (Ting er litt i det blå foreløbig, men i løpet av neste uke bør det bli orden på sakene ) Takk for svar DC-8-63
Old 10-10-2005, 15:27   #6
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

dc-8-63 har sååååååååååå rett når det gjelder grp kontra individuell booking. Er du 40 pax (tilfeldig valgt tall), så lager vi vel en gruppe-PNR til deg. Ellers gjør du som dc-8-63 sier, og lager to "vanlige" bookinger istedet.

Når du booker gruppe, så er alle seter på request, det skal søkes på pris, osv mm bla. Og er det flere selskaper i routingen, og det er det sikkert for dere, så skal alle tjene penger på det osv osv... Dette er allerede klart og ferdig utregnet med en vanlig individuell pris.

6500 er jo en grei pris det.

Se dc-8-63, fikk ikke hetta jeg!

Posting Rules