![]() |
|
![]() |
#1 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God aften!
Jeg har nettopp fått med meg at Randy Peterson, founder of Flyertalk nå starter opp et lignende forum som heter MilePoint. Har likeledes fått med meg at Tommy777 har "sagt opp" sin moderatorjobb i Flyertalk for å joine MilePoint. Er det noen som kan fortelle oss hva som er bakgrunnen for dette? Han skal vel umulig ha 2 lignende forum flyvende samtidig? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Randy Petersen sluttet i Flytertalk fra nyttår, så han skal ikke drive to forum samtidig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Så vidt jeg vet ble Flyertalk solgt for en del år siden og han trakk seg helt ut av FT i 2010, så Randy har bare et "forum" nå.
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]()
Jeg tror at dette grunnet i at Randy ikke fikk videreutvikle FT i den retning han ønsket. Målet ser ut til å være å utvikle Milepoint mer som en interaktiv ressursbank enn et tradisjonelt forum.
Formatet kan etterhvert være interessant å se på for oss også, da det jo er foreningens ønske å bevare det historiske ved forumet så godt som mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Adskillige moderatorer har skiftet fra FT til MP, så vidt jeg kan forstå. Glæder mig til at følge det nye projekt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så lenge forumet lay out messig er bedre enn FT, så kan det ikke bli verre enn det er i dag...samt flere kompetente moderatorer enn det finnes på flyprat.no så kan det bli bra...men lenge til launch på sia....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]()
Og første feedback på siten så langt: det ser ut til at man er nødt å bruke Facebook Connect for å ha en bruker der. Det utgår. Grundig.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Funker fint uten fjesboktilkobling. Den knappen er nok bare ett alternativ om man ønkser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Än så länge tycker jag att Milepoint är förvirrande. Jag vet inte om jag gillar att man ska hålla på och trycka på "like" knappar heller. Det går, för mig, inte ihop med att det inte ska vara ett forum utan en resursbank. Är det en resursbank borde det väl inte spela någon roll vem som ger informationen.
Det är dock bara en beta än och jag ger det chansen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Interessant hvor raskt ting sprer seg.
Randy solgte Flyertalk i 2006, dealen ble fullfoert 1. januar 2007. Samarbeidet med Internet Brands (IB) som kjoepte Flyertalk har vaert meget vanskelig. Jeg kjenner Randy meget godt, vi har vaert gode venner i mange aar. Han er en gentleman og en meget fair forretningsmann. IB mangler god forretningsmoral, det har jeg selv faatt erfare som president av FT Awards, der de er partnere. Saa Randy har gaatt til sak mot dem vedr. utestaaende, de har saksoekt tilbake. Nok historie ![]() Randy var bundet av kontrakt frem til aarsskiftet, etter nyttaar inviterte han Ed Pizza, Gary Leff og undertegnede til aa starte selskapet milepoint.com sammen med han. Maalet er aa ha milepoint.com som en sol i solsystemet av websider han har og 7 nye siter vil komme i aarene fremover. Ny software, social media og andre coole gadgets er stikkord. milepoint.com vil ligge paa amazon's cloud etterhvert. Vi kommer ikke til aa ha moderatorer paa samme maate som Flyertalk, men satse paa en mindre gruppe med smarte ledere (en av moderatorene paa forumet her er invitert til aa delta i denne gruppen ![]() milepoint.com skal vaere ett hyggelig og spennende sted for frekvente reisende aa henge ut. Vi har som maal aa bli ett sted der mindre frekvente reisende ogsaa vil foele seg hjemme. En hybrid mellom Flyertalk, Facebook, Tripadvisor og seatguru.. Alt paa ett sted. Mye spennende vil skje: Ukentlig chat med industriledere, heftige arrangementer og konkurranser Februar maaned er beta test maaned der man kan melde seg paa via www.milepoint.com/beta 1. mars lanseres nettstedet med brask og bram. Alle er selvsagt velkommen innom |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Takk for redegjørelsen Tommy!
Da står ting litt klarere! Det var vel neppe så mange som hadde fått med seg Randys forhold til Flyertalks nye eiere. Men det er vel ingenting som tyder på at Flyertalk ikke vil bestå videre, så det å ha 2 internasjonale fora for flygale, er kanskje noe for mye? Sånn rent egoistisk sett hadde jeg synes det var greiest med ett felles fora for å klare å henge med på det meste. På samme måte er det vel egentlig klart at det samme gjelder i Norge. Et nasjonalt forum. Det sier seg selv at de som starter opp lignende forum har en stor utfordring i forhold til å få de aktive brukerne over til "sitt" forum. For jeg tror ikke det er plass til veldig mange forum av denne typen i det store cyberspacet. Det jeg ser av MilePoint ser jo foreløpig ut til å nærmest være en kopi av Flyertalk. Men jeg er klar over at det bare er en begynnelse. Så det kan jo skje saker og ting. Jeg forstår jo på Tommy777 at de som kjøpte Flyertalk av Randy ikke tar forumet der Randy og flere andre av de "faste" liker. Men det er en lang vei å gå derfra til å få et aktivt hovedforum. Tommy nevner også at Randy har mange andre nettsider som skal innkoporeres. Hvilke er dette? Jeg vet jo at Flyertalk overtok noen andre flyrelaterte sider, men om det var før eller etter Randy solgte seg ut vet jeg ikke. Så kanskje Tommy kan komme med en litt bredere redegjørelse for oss uvitende her på berget? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det er soleklart marked for flere websider enn flyertalk. Flyertalk er veldig vanskelig aa finne frem paa for folk som ikke er vante. I tillegg er det ikke akkurat verdens mest vennlige sted. Stedet har ikke utviklet seg siden 2005 da Randy begynte aa forhandle om aa selge stedet. vbulletin er en forferdelig software naar det er mye innhold og poster, noe som forhindrer mye av utviklingen Randy eier f.eks. seatexpert.com boardingarea.com og mange flere sider og domener. Vi er ogsaa ute og kjoeper domener. My kommer til aa skje, saa her er det bare aa foelge med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Det tror jeg på. Den fungerer greit for oss, men selv her merker vi av og til at det er funksjonalitet som ikke er helt optimal for et forum med det aktivitetsnivået vi har. Hvordan det er på forum som er 10 og 100 ganger så store vil jeg helst ikke tenke på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det här är en utmaning för Milepoint. Jag ser att det är många seniora FT-medlemmar som går över till Milepoint. Vad är det som säger att det inte är de här medlemmarna som skapat kulturen på FT? Om det är så undrar jag varför Milepoint skulle bli annorlunda?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Maalet er aa lage ett vennlig sted for massene og som sikkert mange vet, har FT stagnert voldsomt og ikke utviklet seg siden sent i 2005. FT har 96 (!!) moderatorer og har en struktur som hadde som maal for seg aa vaere trygg og ett hyggelig sted. Naa vet vi alle at mange omraader av FT er langt fra ett hyggelig sted og veldig mange toer aldri poste der. Slik skal ikke kulturen vaere. Mange tanker finnes om dette, det sosiale er viktig, det samme at folk skal kunne toerre aa stille ett spoersmaal Derfor har vi strukket lanken ut til ett meget lite uvalg personer som vi tror kan bygge ett godt sted. Saa mange av de kjente navnene du ser fra FT har ingen leder eller moderatorstillinger. Det er selvsagt vanskelig med websteder som har mange medlemmer, men vi tror vi har funnet en god fasit paa dette Tiden vil vise om vi lykkes Last edited by Tommy777; 06-02-2011 at 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sinnsyk utvikling, selv i beta mode... Straks 2500 medlemmer etter 5 dager, nesten 20K poster... (Flyprat har 2500 medlemmer)
Har sett endringene som kommer i fullversjonen i dag, dette blir vanvittig fett! Spennende! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Skal bli spennende å se hvilken vei det tar og hvordan det blir. Pt. ser jeg (desverre) en god del FT-nykker (les: lange tråder som er metadiskusjoner om noe annet enn tittel osv.) Hovedutfordringen på en del områder på FT var et grusomt støynivå, og off-topics som gjorde at relevant informasjon druknet. Og komplett umulig å finne igjen "forumets hukommelse" når man trengte det, så da spurte folk og man kom inn i en ond spiral. Utfordringen er å få de gode tingene (verdifulle) til å flyte på overflaten, mens de idiotiske (støyen) synker til bunns. Og det gjelder like mye Flyprat som det gjelder FT (Flyertalk) og MP (Milepoint). Hver og en har et ansvar, og så må man ha systemer (og riktig "tyngdekraft") som gjør det mulig.
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvordan i alle dager skal en stakker klare å følge med... ? :-O (Jeg har nå meldt meg inn, men ser at jeg kanskje må velge mellom Flyertalk og MilePoint....)
Jeg er spent på å se utviklingen på MilePoint, men lurer litt på hvordan dere skal klare å få miljøet anderledes enn på FlyerTalk så lenge det er mange av de samme brukerne. Xxx. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har registrert meg, foreløpig ser det jo bra ut
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Forvirret: AA domestic business | K3nn7 | Reiseforum | 11 | 06-01-2014 05:22 |
Milepoint premium-medlemskap | nime | Reiseforum | 4 | 09-08-2012 10:39 |
Booking class, litt forvirret M&M-EB | Doll | Reiseforum | 3 | 14-08-2010 15:20 |
Forvirret passasjer | B777ER | Flyforum | 6 | 09-11-2008 02:06 |
Lettere forvirret igjen | molin1955 | Flyforum | 3 | 23-08-2007 00:10 |