Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-01-2011, 11:02   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,010
Boeing 767 nr 1000 på vei

Boeing har nå begynt final assembly på 767 nr 1000, og 767 kan da bli med i klubben over modeller med over 1000 produserte eksemplarer

http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=1579
Quote:
EVERETT, Wash., Jan. 10, 2011 /PRNewswire/ -- Final assembly started today on the 1,000th Boeing (NYSE: BA) 767 airplane. Workers marked the milestone with a celebration at the Everett, Wash. factory
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 11:09   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,301
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Overraskende!

I mitt stille sinn trodde jeg ikke 767 ble produsert lenger. ANA er kjøperen av nr 1000 og 1001 står det i vedlegget.

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 11:11   #3
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Artig! Er jo bare å gratulere det!

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
I mitt stille sinn trodde jeg ikke 767 ble produsert lenger. ANA er kjøperen av nr 1000 og 1001 står det i vedlegget.

BF
Joda, jeg kan fortelle deg at jeg selv har bevitnet en maskin under bygging hos Boeing i november
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 11:14   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
I mitt stille sinn trodde jeg ikke 767 ble produsert lenger. ANA er kjøperen av nr 1000 og 1001 står det i vedlegget.
Forsinkelsene på Dreamlineren har vel en del av "skylden"? Er det ikke sånn at flere selskaper har fått bl.a. 767'ere til en kjempepris fordi 787'erne deres er forsinket?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 12:07   #5
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Enligt texten så är det alltså line number 1000 som byggs på "gamla stället" och line number 1001 den första som ska byggas på "nya stället" men är egentligen inte line number 1001 den "riktiga" B.767 nummer 1000 ? För hur är det med line number 718 , byggdes den ?
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 12:22   #6
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,878
Default Re: 767 nr 1000 på vei

LN 718 ble aldri ferdig bygget, den skulle egentlig til Asiana, men ble avbestillt sent i prosessen og istedenfor aa bygge den som "White Tail" ble de komponentene som var ferdige benyttet i andre LN's (Noe som vel ikke har skjedd foer). Saa ja LN 1001 er egentlig LN 1000.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 12:46   #7
Boeing_fan
ScanFlyer Molded
 
Boeing_fan's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Om jeg husker rett var vel opprinlig planlagt produksjon av den siste B767 i 2007.

Er det virkelig lønnsomt å kjøpe en splitter ny 767-300ER i dag da? Man skulle jo tro den var dø, akkurat som A340...

Last edited by Boeing_fan; 11-01-2011 at 12:50.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 12:53   #8
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,878
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Om jeg husker rett var vel opprinlig planlagt produksjon av den siste B767 planlagt i 2007.

Er det virkelig lønnsomt å kjøpe en splitter ny 767-300ER i dag da? Man skulle jo tro den var dø, akkurat som A340...
Det kommer an paa hva du betaler for en 767 i dag ANA har nok faatt disse svaert gunstig - og LAN gruppen har jo ogsaa faatt en par levert de siste aarene...baade Cargo og Passasjer utgaver....

Produksjons linjen ble opprettholdt i paavente av utfallet "Tanker" ordren, hvor Boeings tilbud bygger paa 767 - i tillegg har 767 vaert et greit "erstatningsfly" for de som venter og venter og venter paa 787
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 11-01-2011, 12:57   #9
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
LN 718 ble aldri ferdig bygget, den skulle egentlig til Asiana, men ble avbestillt sent i prosessen og istedenfor aa bygge den som "White Tail" ble de komponentene som var ferdige benyttet i andre LN's (Noe som vel ikke har skjedd foer). Saa ja LN 1001 er egentlig LN 1000.
Litet off topic men ändå på samma ämne: McD/Douglas har ju något liknande med ett antal LN i DC-9/MD-serien som aldrig byggdes så egentligen är där LN högre än 2007 något missvisande.
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 00:16   #10
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,568
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Det kommer an paa hva du betaler for en 767 i dag ANA har nok faatt disse svaert gunstig - og LAN gruppen har jo ogsaa faatt en par levert de siste aarene...baade Cargo og Passasjer utgaver....

Produksjons linjen ble opprettholdt i paavente av utfallet "Tanker" ordren, hvor Boeings tilbud bygger paa 767 - i tillegg har 767 vaert et greit "erstatningsfly" for de som venter og venter og venter paa 787
ANA's sine maskiner leveres kun til kostpris som en del av kompensasjonen for sene 787 leveringer.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 13:40   #11
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Tror ni Winglets är standard monterat på fabriksnya Boeing 767-300ER nu?
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 13:52   #12
LN-BLO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Quote:
Originally Posted by OJB View Post
ANA's sine maskiner leveres kun til kostpris som en del av kompensasjonen for sene 787 leveringer.
Boeing begynner virkelig å få hastverk da med å ferdigstille B787 og få dem ut til kundene nå som de må selge B767 maskiner til "gi bort pris"?
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 14:03   #13
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Vel - det er ogsaa god taktikk for aa holde paa kunden. Alternativet kunne fort blitt enda dyrere.

L-1011: Ingen 767'er er saa langt levert med winglets.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 14:21   #14
LN-BLO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Vel - det er ogsaa god taktikk for aa holde paa kunden. Alternativet kunne fort blitt enda dyrere.

L-1011: Ingen 767'er er saa langt levert med winglets.
Forståelig nok, kundepleie er selvsagt alfa omega. Ett økende antall airbus maskiner malt i ANA livery er vel ikke akkurat balsam for øynene til gutta boys på Everett...

Men de B767 som har winglets (for det er vel noen ytterst få som har det?), er det noe som er montert på i ettertid av kunde? Hvis ja: Dersom det er fordeler knyttet til dette, hvorfor har ikke Boeing selv levert B767 med winglets?
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 14:32   #15
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,010
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Quote:
Originally Posted by Ezp1 View Post
Men de B767 som har winglets (for det er vel noen ytterst få som har det?), er det noe som er montert på i ettertid av kunde? Hvis ja: Dersom det er fordeler knyttet til dette, hvorfor har ikke Boeing selv levert B767 med winglets?
Ja, winglets må ettermonteres, enten om flyet kommer fabrikknytt fra Boeing eller det er av eldre modell.

Og det er alltid et spørsmål om avkastning, så Boeing har vel funnet ut av at det er bedre for Boeing at kundene ettermonterer winglets enn at de kommer med det fra fabrikken
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 14:35   #16
LN-BLO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ja, winglets må ettermonteres, enten om flyet kommer fabrikknytt fra Boeing eller det er av eldre modell.

Og det er alltid et spørsmål om avkastning, så Boeing har vel funnet ut av at det er bedre for Boeing at kundene ettermonterer winglets enn at de kommer med det fra fabrikken
Takker for svar.
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 14:58   #17
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Quote:
Originally Posted by Ezp1 View Post
Men de B767 som har winglets (for det er vel noen ytterst få som har det?), er det noe som er montert på i ettertid av kunde?
Få och få , allt är relativt , har inte räknat exakt men nog är det väl minst 75-80 stycken som hittils har fått winglets
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 15:05   #18
LN-BLO
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Quote:
Originally Posted by RolfL View Post
Få och få , allt är relativt , har inte räknat exakt men nog är det väl minst 75-80 stycken som hittils har fått winglets
Noe tall har ikke jeg heller, men hverdagskost er det ikke akkurat. Tallene du referer til tilsier jo ca 7-8% av de produserte, kanskje ikke så få, men mange er det ikke. Så alt er vel relativt som du sier...
LN-BLO is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 15:17   #19
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Quote:
Originally Posted by Ezp1 View Post
Noe tall har ikke jeg heller, men hverdagskost er det ikke akkurat. Tallene du referer til tilsier jo ca 7-8% av de produserte, kanskje ikke så få, men mange er det ikke. Så alt er vel relativt som du sier...
Men så har vel ikke disse eksistert i stort mer enn et år så vidt jeg husker, så det dukker nok opp på fler og fler maskiner etter hvert!
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2011, 16:00   #20
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
Default Re: 767 nr 1000 på vei

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Men så har vel ikke disse eksistert i stort mer enn et år så vidt jeg husker, så det dukker nok opp på fler og fler maskiner etter hvert!
Och så finns ju winglets bara på 767-300 och inte 767-200/400.
RolfL is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Britannia 767, Premiair A330 og Spanair 767 modeller ENGM/- Samlerhjørnet 0 13-04-2015 12:01
Hvorfor er Atlas Air på vei til OSL med 767? Nja Småprat 5 01-07-2014 15:27
Boeing har begynt å sette sammen 767 nummer 1000 LN-MOW Flyforum 5 08-09-2010 12:41
OSL 20.04 - SAS 330/340 (med bilder inni), Continental 767 og TUI 767 tafpl Bilder & foto 30 25-04-2010 13:13
767 på vei til oslo nå! baselutvann Flyforum 6 16-06-2009 21:42


All times are GMT +2. The time now is 01:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.