![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,010
|
![]()
Boeing har nå begynt final assembly på 767 nr 1000, og 767 kan da bli med i klubben over modeller med over 1000 produserte eksemplarer
http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=1579 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,301
|
![]()
Overraskende!
I mitt stille sinn trodde jeg ikke 767 ble produsert lenger. ANA er kjøperen av nr 1000 og 1001 står det i vedlegget. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
|
![]()
Artig! Er jo bare å gratulere det!
Quote:
![]()
__________________
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]()
Forsinkelsene på Dreamlineren har vel en del av "skylden"? Er det ikke sånn at flere selskaper har fått bl.a. 767'ere til en kjempepris fordi 787'erne deres er forsinket?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Enligt texten så är det alltså line number 1000 som byggs på "gamla stället" och line number 1001 den första som ska byggas på "nya stället" men är egentligen inte line number 1001 den "riktiga" B.767 nummer 1000 ? För hur är det med line number 718 , byggdes den ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,878
|
![]()
LN 718 ble aldri ferdig bygget, den skulle egentlig til Asiana, men ble avbestillt sent i prosessen og istedenfor aa bygge den som "White Tail" ble de komponentene som var ferdige benyttet i andre LN's (Noe som vel ikke har skjedd foer). Saa ja LN 1001 er egentlig LN 1000.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Om jeg husker rett var vel opprinlig planlagt produksjon av den siste B767 i 2007.
Er det virkelig lønnsomt å kjøpe en splitter ny 767-300ER i dag da? Man skulle jo tro den var dø, akkurat som A340... Last edited by Boeing_fan; 11-01-2011 at 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,878
|
![]() Quote:
![]() Produksjons linjen ble opprettholdt i paavente av utfallet "Tanker" ordren, hvor Boeings tilbud bygger paa 767 - i tillegg har 767 vaert et greit "erstatningsfly" for de som venter og venter og venter paa 787
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,568
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Tror ni Winglets är standard monterat på fabriksnya Boeing 767-300ER nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Vel - det er ogsaa god taktikk for aa holde paa kunden. Alternativet kunne fort blitt enda dyrere.
L-1011: Ingen 767'er er saa langt levert med winglets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]() Quote:
Men de B767 som har winglets (for det er vel noen ytterst få som har det?), er det noe som er montert på i ettertid av kunde? Hvis ja: Dersom det er fordeler knyttet til dette, hvorfor har ikke Boeing selv levert B767 med winglets? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,010
|
![]() Quote:
Og det er alltid et spørsmål om avkastning, så Boeing har vel funnet ut av at det er bedre for Boeing at kundene ettermonterer winglets enn at de kommer med det fra fabrikken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2010
Location: Hjemme
Posts: 608
|
![]()
Noe tall har ikke jeg heller, men hverdagskost er det ikke akkurat. Tallene du referer til tilsier jo ca 7-8% av de produserte, kanskje ikke så få, men mange er det ikke. Så alt er vel relativt som du sier...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
Men så har vel ikke disse eksistert i stort mer enn et år så vidt jeg husker, så det dukker nok opp på fler og fler maskiner etter hvert!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Britannia 767, Premiair A330 og Spanair 767 modeller | ENGM/- | Samlerhjørnet | 0 | 13-04-2015 12:01 |
Hvorfor er Atlas Air på vei til OSL med 767? | Nja | Småprat | 5 | 01-07-2014 15:27 |
Boeing har begynt å sette sammen 767 nummer 1000 | LN-MOW | Flyforum | 5 | 08-09-2010 12:41 |
OSL 20.04 - SAS 330/340 (med bilder inni), Continental 767 og TUI 767 | tafpl | Bilder & foto | 30 | 25-04-2010 13:13 |
767 på vei til oslo nå! | baselutvann | Flyforum | 6 | 16-06-2009 21:42 |