Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-12-2010, 20:29   #1
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Default Nok en gang idioter på tur.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10027738

Quote:
Da de berusede nordmennene nektet å forlate China Airlines-flyet, ble de kastet av med makt.
Ikke rart nordmenn begynner å få et litt frynsete rykte ute.

Last edited by Martin; 02-12-2010 at 20:33.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 20:34   #2
Oteren
ScanFlyer Blue

Default Re: Nok en gang idioter på tur.

Man begynner å få en følelse av at nordmenn desverre er ett av de værste folkeslagene som reiser. generelt sure, bedrevitere og "verdensvante"
Oteren is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 20:40   #3
Vede
ScanFlyer Dusty

Vede's Avatar

Jeg blir flau!
Old 02-12-2010, 20:45   #4
Herlov
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Oteren View Post
Man begynner å få en følelse av at nordmenn desverre er ett av de værste folkeslagene som reiser. generelt sure, bedrevitere og "verdensvante"
Det henger vel muligens sammen med at norsk media liker å skrive om nordmenn på tur, ikke spanjoler eller australiere.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 20:48   #5
Oteren
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
Det henger vel muligens sammen med at norsk media liker å skrive om nordmenn på tur, ikke spanjoler eller australiere.

Det kan være sant, men med jobb på OSL føler jeg og at det er som oftest nordmenn som skaper problemene
Old 02-12-2010, 20:57   #6
OleSR
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Oteren View Post
Det kan være sant, men med jobb på OSL føler jeg og at det er som oftest nordmenn som skaper problemene
Jeg kan vel ikke si så mye om andelen nordmenn i forhold til folk fra andre nasjoner på OSL, men ville nå tro at nordmenn var den dominerende folkegruppen på OSL. Da er det kanskje ikke så rart at det er nettopp nordmenn som skaper flest problemer?
OleSR is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 21:03   #7
Oteren
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by OleSR View Post
Jeg kan vel ikke si så mye om andelen nordmenn i forhold til folk fra andre nasjoner på OSL, men ville nå tro at nordmenn var den dominerende folkegruppen på OSL. Da er det kanskje ikke så rart at det er nettopp nordmenn som skaper flest problemer?
Mye forklaring her nå:P hehe
Skjønner jo den, men jeg mener vel sett iforhold til hvordan andre nasjonaliteter oppfører seg. Men nå vet jeg selvfølgelig ikke hvordan dette hadde vært på andre flyplasser i utlandet f.eks Vi lar det være med det!
Old 02-12-2010, 21:05   #8
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Snakker man med Thai crew, som faktisk flyr til ganske mange steder i verden. Så sier de at Skandinavia, og spesielt Oslo er en krevende flyvning. Dette sammnelignet med andre destinasjoner i Europa spesielt, men også verden. Nordmenn og skandinaver har en fremtoning som ikke er spesielt hyggelig.
Skal ikke si at alle er slik, men en 2-3 brautete mennesker på et fly kan gjøre det til en krevende flyvning.
Det er også min erfaring, Nordmenn er også generelt vanskelige å snakke til når det må til.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 21:27   #9
RWY 24
Legal Eagle

RWY 24's Avatar

Nå overdriver vi vel litt, vel? Greit at man kan bli flau av andre nordmenn på tur, men vi er da i godt (dvs. dårlig) selskap. Vi har en stor nabo i nord øst som ofte går oss en høy gang. Og hva med de fra øyene rett over Nordsjøen? Veldig hyggelige folk, altså, men likevel.. For ikke snakke om de med orden i sakene fra det store landet midt i Europa. Dette er ikke vitenskapelig basert, men bygd på egne subjektive observasjoner og andres erfaringer som jeg har hørt om, såkalt "svogerforskning".
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 22:40   #10
Hermann SF
ScanFlyer Silver

Grøsser litt av å være nordmann når man leser om slikt... At det ikke går an og opptre ordentlig er ganske merkelig. Det krever ikke så mye.

Også har man jo dette med -enkelte- nordmenn på chartertur... Det er jo helt absurd....

Og dette som Herlov skriver om at norsk media skriver mere om nordmenn på tur etc. er jo enda mer galskap. Har man ikke viktigere saker og skrive om? Ta en titt på vg.no eller dagbladet.no eller for den saks skyld en lokalavis. Da er man garantert å finne et eller annet svada som overhodet har noe mening for seg, og hvem skriver? Norsk media.

Hurra !
Hermann SF is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 22:44   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Skriv 'Drunk Airline Passenger' på Google, så skal du se at det ikke bare er nordmenn, gitt ..... selv gode musliner kmmr opp på listen her hos meg ihvertfall .
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 22:57   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Jeg vet det er off topic, men jeg ble litt imponert over at China Airlines har en daglig leder for Norge.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 23:03   #13
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Han er daglig leder for Flyservice A/S. De er GSA (salgsagenter) for China Airlines (og mange andre) i Norge.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 23:06   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Han er daglig leder for Flyservice A/S. De er GSA (salgsagenter) for China Airlines (og mange andre) i Norge.
Ahaaa. Forklarer saken.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 23:21   #15
RWY 24
Legal Eagle

RWY 24's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hermann SF View Post
Grøsser litt av å være nordmann når man leser om slikt... At det ikke går an og opptre ordentlig er ganske merkelig. Det krever ikke så mye.

Også har man jo dette med -enkelte- nordmenn på chartertur... Det er jo helt absurd....

Og dette som Herlov skriver om at norsk media skriver mere om nordmenn på tur etc. er jo enda mer galskap. Har man ikke viktigere saker og skrive om? Ta en titt på vg.no eller dagbladet.no eller for den saks skyld en lokalavis. Da er man garantert å finne et eller annet svada som overhodet har noe mening for seg, og hvem skriver? Norsk media.

Hurra !
Ser ikke helt at dette har så mye med nordmenn å gjøre. Det har vel mer med udregelige enkeltpersoner (avsnitt 1), charterturer (avsnitt 2) og media (avsnitt 3) å gjøre.

At norsk media skriver mest om ting som har med nordmenn å gjøre er vel helt naturlig. Det nære selger! Mye uinteressant svada? Absolutt! Spesielt for norsk media? Dessverre ikke.
RWY 24 is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 23:23   #16
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Mange og mange.. Air Seychelles, Air China, LAN, og Alamo Rent-a-car.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2010, 23:52   #17
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

For noen duster!

Min flysamling Her

Robin882 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2010, 00:34   #18
pkselite
ScanFlyer Blue

For min del så henger dette sammen med alkoholprisene i Norge. I de fleste andre land, så drikker man jevnt gjennom uken. Mens i Norge så er det fredagen som gjelder, og da helst blir man så dritings at man ikke husker hva "normal oppførsel" er og sovner i samme busken som nettop mottok alt av blære innhold. Samme på fly, gratis alkohol = nå skal det drikkess for alle penger. Drikke kulturen i Norge er helt feil, man nyter ikke rusen, det er mer gøy å ikke huske hva som skjedde neste morgen.
pkselite is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2010, 00:50   #19
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by pkselite View Post
For min del så henger dette sammen med alkoholprisene i Norge. I de fleste andre land, så drikker man jevnt gjennom uken. Mens i Norge så er det fredagen som gjelder, og da helst blir man så dritings at man ikke husker hva "normal oppførsel" er og sovner i samme busken som nettop mottok alt av blære innhold.
Er det billigere alkohol i helgene som gir dette mønsteret? Jeg tror ikke det har noe med pris å gjøre at vi er såkalt "binge drinkers". Dette er nå et mønster som også brer seg ut i Storbritannia, som har betraktelig lavere prisnivå på alkohol.

At vi drikker oss fra sans & samling på fly kan vel ha noe med pris, men siden vi er trente på binge drinking så burde vi vel håndtere det greit....
TOS is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2010, 04:26   #20
JoeW
ScanFlyer Rusty

Det her ser jo ut som gode gamle CI66! Der har det jammen vært mye rart før også!
JoeW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules