![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10027738
Quote:
Last edited by Martin; 02-12-2010 at 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Man begynner å få en følelse av at nordmenn desverre er ett av de værste folkeslagene som reiser. generelt sure, bedrevitere og "verdensvante"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Jeg blir flau!
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Skjønner jo den, men jeg mener vel sett iforhold til hvordan andre nasjonaliteter oppfører seg. Men nå vet jeg selvfølgelig ikke hvordan dette hadde vært på andre flyplasser i utlandet f.eks ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Snakker man med Thai crew, som faktisk flyr til ganske mange steder i verden. Så sier de at Skandinavia, og spesielt Oslo er en krevende flyvning. Dette sammnelignet med andre destinasjoner i Europa spesielt, men også verden. Nordmenn og skandinaver har en fremtoning som ikke er spesielt hyggelig.
Skal ikke si at alle er slik, men en 2-3 brautete mennesker på et fly kan gjøre det til en krevende flyvning. Det er også min erfaring, Nordmenn er også generelt vanskelige å snakke til når det må til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Legal Eagle
|
![]()
Nå overdriver vi vel litt, vel? Greit at man kan bli flau av andre nordmenn på tur, men vi er da i godt (dvs. dårlig) selskap. Vi har en stor nabo i nord øst som ofte går oss en høy gang. Og hva med de fra øyene rett over Nordsjøen? Veldig hyggelige folk, altså, men likevel.. For ikke snakke om de med orden i sakene fra det store landet midt i Europa. Dette er ikke vitenskapelig basert, men bygd på egne subjektive observasjoner og andres erfaringer som jeg har hørt om, såkalt "svogerforskning".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Grøsser litt av å være nordmann når man leser om slikt... At det ikke går an og opptre ordentlig er ganske merkelig. Det krever ikke så mye.
Også har man jo dette med -enkelte- nordmenn på chartertur... Det er jo helt absurd.... Og dette som Herlov skriver om at norsk media skriver mere om nordmenn på tur etc. er jo enda mer galskap. Har man ikke viktigere saker og skrive om? Ta en titt på vg.no eller dagbladet.no eller for den saks skyld en lokalavis. Da er man garantert å finne et eller annet svada som overhodet har noe mening for seg, og hvem skriver? Norsk media. Hurra ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Skriv 'Drunk Airline Passenger' på Google, så skal du se at det ikke bare er nordmenn, gitt ..... selv gode musliner kmmr opp på listen her hos meg ihvertfall .
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg vet det er off topic, men jeg ble litt imponert over at China Airlines har en daglig leder for Norge.
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Han er daglig leder for Flyservice A/S. De er GSA (salgsagenter) for China Airlines (og mange andre) i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ahaaa. Forklarer saken.
![]() |
#15 | |
Legal Eagle
|
![]() Quote:
At norsk media skriver mest om ting som har med nordmenn å gjøre er vel helt naturlig. Det nære selger! Mye uinteressant svada? Absolutt! Spesielt for norsk media? Dessverre ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For min del så henger dette sammen med alkoholprisene i Norge. I de fleste andre land, så drikker man jevnt gjennom uken. Mens i Norge så er det fredagen som gjelder, og da helst blir man så dritings at man ikke husker hva "normal oppførsel" er og sovner i samme busken som nettop mottok alt av blære innhold. Samme på fly, gratis alkohol = nå skal det drikkess for alle penger. Drikke kulturen i Norge er helt feil, man nyter ikke rusen, det er mer gøy å ikke huske hva som skjedde neste morgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
At vi drikker oss fra sans & samling på fly kan vel ha noe med pris, men siden vi er trente på binge drinking så burde vi vel håndtere det greit.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det her ser jo ut som gode gamle CI66! Der har det jammen vært mye rart før også!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Idioter på tur | robertaas | Småprat | 2 | 10-03-2013 17:40 |
Nok en gang... og denne gang i verdenstoppen også | LN-RRA | Flyforum | 30 | 13-01-2010 12:11 |
VLM nok en gang på BGO.... | G-COLE | Flyforum | 1 | 03-06-2005 17:30 |