Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-09-2005, 15:24   #1
Jan
ScanFlyer Gold
 
Jan's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
Default Nyt vedr. ny NB struktur

Det bliver tidligst til sommerprogrammet næste år, at Sterling indstiller samarbejdet med et eller flere af de flyselskaber, Maersk Air i dag flyver for ud af Billund. Sterling foreslår alternativ samarbejdsmodel.
Sterling får ny handlingagent i Københavns Lufthavn.
Sterling vil gennemgå hver eneste Maersk Airs rute for at se, om der tjenes penge på dem – er det ikke tilfældet, kan ruten blive indstillet. Det gælder også de codeshare/interline ruter, Maersk Air i dag flyver for eller i samarbejde med flere europæiske flyselskaber.

Disse ruter fra Billund Lufthavn er bl.a. i samarbejde med KLM til Amsterdam, Lufthansa til Frankfurt, British Airways til London Gatwick og Air France til Paris.

”Sterling har ikke tænkt sig at forære nogen omsætning væk. Det gælder charter, salg og distribution via rejsebureauer samt codeshare-ruterne fra navnlig Billund,” siger Sterlings kommercielle direktør, Stefan Vilner (billedet), til Take Off.

12. september overtaget Sterling formelt Maersk Air. Som led i aftalen skal Maersk Airs navn, logo og A.P. Møller-stjernen være væk inden for 60 dage. Maersk Air-flyene kan ikke alle nå at blive ommalet til Sterlings farver i den tidsfrist, så i stedet sættes i første omgang klistermærker over Maersk Air logoer og stjerner.

Når det gælder codeshare og interline-flyvninger for andre selskaber, er Sterling åben for at fortsætte Maersk Airs ruter – også fordi de giver passagerer.

”Vi har kontaktet de udenlandske flyselskaber, Maersk Air flyver for og afventer nu deres tilbagemeldinger. Vi har sagt, at vi gerne vil samarbejde,” siger Stefan Vilner. Fordi Sterling - modsat Maersk Air - kun har én klasse, kan det blive et problem for nogle flyselskaber, at de ikke kan tilbyde separat business class på flyvninger mellem Amsterdam, Paris, Frankfurt og Billund.

”Kan vi tjene på disse flyvninger, samarbejder vi gerne. Og vi står selvfølgelig ved alle indgåede kontrakter om codeshare-interline flyvninger. Disse gælder typisk én sæson, så det bliver tidligst fra sommerprogrammet 1. april, at vi eventuelt indstiller nogle af disse,” siger Stefan Vilner og tilføjer, at Sterling godt ved, at skrottes nogle eksisterende ruter, forsvinder også ”store passagertal.”

VIL GERNE FINDE ALTERNATIV
Stefan Vilner siger, at Sterling kigger på alternative forretningsmodeller eller alternativer til de nuværende codeshare interline aftaler på bl.a. ruterne ud af Billund. For stoppes disse ruter, sendes passagererne nærmest pr. automatik til SAS via Københavns Lufthavn.

”Codeshare og interlining behøver ikke være eneste model. Vi er interesseret i at beholde og gerne udvide eksisterende ruter fra Billund,” siger Stefan Vilner.

Han fastholder, at Sterling vil nedtrappe sin betjening fra Københavns Lufthavn. ”Lufthavnen er for dyr, vi kan ikke retfærdiggøre de høje omkostninger. Det er ikke teatertorden, vi har sagt det mange gange til Københavns Lufthavn, men de er ikke til at hugge og stikke i.”

Sterling skal have afklaret ”700 områder” inden Maersk Air overtages mandag den 12. september. ”SAS har timet det fint med deres nye oneway-prisstruktur - nu skal der fiskes,” siger Stefan Vilner.

OVERVEJER RESERVATIONSSYSTEMER
Sterling kigger bl.a. på bookingprocedurer – og vil gerne øge salg via rejsebureauerne. Mens Sterling nærmest ikke er i nogle reservationssystemer er det omvendt for Maersk Air.

”Maersk Air bliver i reservationssystemerne i denne sæson. Herefter kigger vi på distribution, gerne i fællesskab med rejsebureauerne. Vi er lydhøre overfor både erhvervsrejsebureauerne og ferierejsebureauerne. Men vi ser konstant på vores bundlinie. Hvis vi taber penge på noget, herunder reservationssystemerne, er vi ikke med,” siger Stefan Vilner.
Han er opmærksom på, at Maersk Air gennem sin tilgængelighed i reservationssystemerne henter omsætning fra udenlandske markeder.

STERLING VÆLGER SERVISAIR
Sterling underskriver aftale med Servisair, der i forvejen handler Maersk Air i Københavns Lufthavn.
Sterlings aftale om rampe- og passagerhandling i København træder i kraft 1. oktober.

”Servisair er uden tvivl den handlingagent, der passer bedst til Sterlings forretningskoncept om at være et rendyrket low-cost flyselskab,” siger Sterlings adm. direktør, Almar Örn Hilmarsson. Kilde Take off.dk

__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry).
Jan is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2005, 06:17   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Hva skjer med ledelsen i Maersk? Ingen har fått jobb i Sterling...
EB is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2005, 11:17   #3
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Vil anta at Maersk er langt mer "tung" på toppen enn hva Sterling er. Tviler på at det er ønskelig av Sterling å beholde alle stillingene.

Noen som vet hvordan slikt bruke rå gå i sammenslåinger...vi har jo for ikke lenge siden sett sammenslåing av Braathens og SAS. Er det en stor andel av Braathens-folk i SAS Braathens? Noen som vet?
DY is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2005, 12:42   #4
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Ingen af toplederne fra Maersk har fået job i Sterling (eller har valgt at takke nej til det). Kulturen i de to selskaber er meget forskellig. Jeg ved fra pålidelig kilde at flere af dem blve tilbudt job, men valgte at sige nej fordi de ikke havde kyst til at arbejde som Sterling gør.

Maersk Air har igennem mange år forsøgt at være et sobert og troværdigt selskab, men Sterling den seneste periode er begyndt at udvikle sig til Skandinaviens Ryanair - udelukkende med fokus på pris-besparelser for enhver pris.

Det lader til at der kommer nogel af afdelingslederne med til Sterling. Bl.a. må Maersk jo have en effektiv charter-afd. og Sterling må da være interesseret i et få dem med, da det jo var dem der bl.a. fik Startour tilbage fra netop Sterling.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2005, 14:05   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

I vårt selskap ble det en 50/50 løsning i toppledelsen. Flesteparten av de som måtte gå etter sammenslåingen var ledere - likt fordelt fra de to sammenslåtte selskapene...
EB is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2005, 15:03   #6
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Quote:
Originally posted by EB
I vårt selskap ble det en 50/50 løsning i toppledelsen. Flesteparten av de som måtte gå etter sammenslåingen var ledere - likt fordelt fra de to sammenslåtte selskapene...
Hvilke selskaper var det? Hørtes jo nesten ut som litt for godt til å være sant.
DY is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2005, 16:52   #7
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Diners Club + Eurocard = sant...:
EB is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2005, 17:05   #8
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Bra.....

Har i allefall ett av kortene deres da
DY is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2005, 08:35   #9
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Quote:
Originally posted by EB
Diners Club + Eurocard = sant...:
Litt på siden her, holder hele gjengen til i Vika nå? Mener å huske at jeg også har sett et Diners-emblem på et av byggene på Skøyen (rett ved Castrol), men det er nok en stund siden nå.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2005, 09:01   #10
Guest
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Hvorfor er det et mål at det skal være 50/50? Det må vel være bedste mand til jobbet.

Guest is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2005, 16:29   #11
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Quote:
Originally posted by jens
Hvorfor er det et mål at det skal være 50/50? Det må vel være bedste mand til jobbet.

Enig i at beste mann bør gjøre jobben...og er ikke tilhenger av at det MÅ (et norsk "må" ) men en fordeling som kanskje gjenspeiler litt de ulike størrelsene på selskapene bør en kanskje se om ikke er mulig. Men er dte små selskaper med få i ledelsen er det selvsagt vanskeligere.

Forøvrig en svært het parallell debatt om dette i Norge ang kvinnelig representasjon i norske styrer dette året.....
DY is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2005, 17:07   #12
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Alle holder til på Skøyen... Og det er ikke så mye snakk om rett mann på rett plass - vi har også 50/50 menn/kvinner i vår norske ledelse...
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2005, 09:43   #13
HMWK
ScanFlyer Molded
 
HMWK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Skulle ikke NB slippe mere info i September?
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2005, 10:11   #14
TheDane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Quote:
Originally posted by HMWK
Skulle ikke NB slippe mere info i September?
Den off. overtagelses dato er først 12 september. Derudover er i dag vel også 23 dage tilbage af september, så der er tid endnu.
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2005, 10:37   #15
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Quote:
Originally posted by jens
Hvorfor er det et mål at det skal være 50/50? Det må vel være bedste mand til jobbet.

Og hva hvis beste mann er en kvinne?
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2005, 14:38   #16
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Ofte er det nettopp det...
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2005, 14:41   #17
Guest
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Quote:
Originally posted by EB
- vi har også 50/50 menn/kvinner i vår norske ledelse...
det er forhåbentlig et tilfælde og ikke et resulat af bevidst kønskvotering! Er det en bevidst handling er det i den grad betænkeligt
Guest is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2005, 14:44   #18
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Neppe tilfeldig...den bygger på suksessrik erfaring fra tidligere år! Men det holder at bedriften har øynene åpne for begge kjønn - da trenger man ikke kvotering!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2005, 15:10   #19
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Quote:
Originally posted by EB
Neppe tilfeldig...den bygger på suksessrik erfaring fra tidligere år! Men det holder at bedriften har øynene åpne for begge kjønn - da trenger man ikke kvotering!!!
Veldig bra poeng, EB! Hvis bedriftene hadde sett at de både har nytte av kjønnsbalanse, og at det er rettferdig, hadde man ikke trengt kvotering.
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2005, 16:30   #20
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
Default Re: Nyt vedr. ny NB struktur

Pluss! Valget blir så mye større når du kan se både på kvinner og menn... like enkelt som det er genialt!
EB is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Struktur, styrke og konstruksjon idht. ulykker (splittet) LN-KGL Flyteknisk forum 29 27-11-2022 15:54
Norwegian med ny struktur/datterselskaper, etc TCAS Flyforum 55 17-10-2013 15:14
Finnair - Ikke levedyktig med dagens struktur?? LN-Capt Flyforum 1 30-11-2010 22:12
Eurobonus - ny struktur på opptjening ? Gemo Reiseforum 24 12-05-2009 20:47


All times are GMT +2. The time now is 08:06.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.