![]() |
|
![]() |
#1 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,309
|
![]()
NSB ønsker visst å havne i klassen til FR og andre ved å gi mindre benplass ombord. En ting er å ha dårlig benplass på en times flytur, men på en togtur på 5-8 timer må jo dette bli et sandt helvete?
Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,429
|
![]()
Ikke benplassen...er bredden de krymper
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
*A Gold/OW Emerald
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
|
![]()
Nok en grunn til ikke å ta toget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
|
![]()
1. Denne endringen er gjort for å få flere seter per vogn, noe som er ønsket blant passasjerene.
2. Disse togene skal ikke gå på lange strekninger, men primært benyttes fra Oslo til Skien og Lillehammer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]() Quote:
![]() Jeg stiller meg tvilende til om passasjerene generelt ønsker flere sitteplasser pr. vogn og å sitte tre i bredden på samme benk, men det er jo enkelt å skylde på dem for at det blir trangere, da. Hadde det ikke vært for passasjerene så hadde det ikke blitt trangt. Skien-Lillehammer er 5,5 timer - en time mer enn Oslo-Kristiansand. Jeg noterer meg at man får "lokaltogstandard" på intercity-rutene.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Merkelige passasjerer, de fleste ville vel heller sett flere vogner for å øke antallet seter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,006
|
![]() Quote:
Det blir litt sånn som å spør "ønsker du at Snickersen skal bli 25% rimeligere"? Uten å nevne at den samtidig blir 35% mindre.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Posts: 814
|
![]()
I tillegg til dette er nesten samtlige plattformer i Norge for lave for Flirt'en, med unntak av Lysaker og Drammen, og muligens et par stasjoner til...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 185
|
![]()
De nye FLIRT-togene til NSB skal brukes både på InterCity og lange lokaltogstrekninger. Togene med InterCity-konfigurasjon vil få comfortseter, i tillegg til vanlige seter. Lokaltogene vil kun ha vanlige seter. Personlig foretrekker jeg å få sitte på vei til jobben enn å måtte stå.
Fakta om plattformhysteriet er følgende: De nye FLIRT-togene er bestilt i henhold til EU-standarden på plattformer, som norske myndigheter har vedtatt at man skal følge. NSB har derfor ikke bestil ''feil'' tog, som noen nevnte i et tidlgere innlegg. Les forresten Drammens Tidende (nettutgave) hvor det ligger en artikkel om den nye treningsmodellen av FLIRT ble heiset på plass i dag. 25 tonn fraktet på lastebil fra Sveits. Blir artig når man kan ta FLIRT-togen til flyplassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,413
|
![]()
Men plassen på NSB Komfort blir uendret og dermed blir verdien for oss som kjøper oss opp enda større/bedre/bredere/høyere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
|
![]()
... men 'BOB' har jo NSB hatt siden før LCC'enes inntog ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,413
|
![]()
...og nå har det også internett tilgang ombord. Hva om f.eks WF tok etter NSB der?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Nå er det veldig, veldig få gjennomgående reisende på hele strekningen, selv om disse rutene gir mulighet for Drammen-Gardermoen eller Hamar-Lysaker uten togbytte eller betale 90 kr ekstra for komfortklasse. Så vidt jeg kan se, gir togene bedre komfort enn det som i dag brukes på for eksempel Kongsvinger-Skøyen (1 t 40 min) eller Gjøvik-Oslo S (2 timer), som er andre strekker å sammenligne med. Riktignok dårligere standard enn langdistansetogene, men allikevel ikke helt elendig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,429
|
![]()
Tja, de fleste har vel funnet ut av at skal man langt tar man fly og skal man kort tar man bil og lat toget stå med signalfeil og nedrevne kjøreledninger... da kommer man frem i det minste
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,413
|
![]()
Det blir litt for Frp-aktig... NSB har absolutt sin misjon og leverer faktisk på enkelte ruter både hyppige avganger og bra punktlighet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 185
|
![]()
Uansett hva som skrives eller sies i media om NSB, SAS, Norwegian eller hvem det måtte være, er det viktig å ikke ta en journalists vinkling for god fisk.
Sitat fra en Aftenposten-artikkel om NSBs oppussede tog: "Reolene for bagasje blir gjennomsiktige slik at passasjerene kan se når kofferten blir stjålet." Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3875000.ece Dette er et eksempel på hvordan en journalist kan vri og vende på ting slik at opinionen får et feil bilde av virkeligheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa vurderer en IC LCC variant mot Asia og midtøsten | sail4fun | Flyforum | 8 | 03-04-2013 06:59 |
NSB tar opp kampen mot flyselskapene. | imm | Småprat | 14 | 21-12-2012 00:46 |
Går vi mot en avvikling av DAT på RYG? | Theaviator | Flyforum | 7 | 18-05-2012 19:50 |
SAS (Sverige?) satsar ännu hårdare mot LCC? | Bengt | Flyforum | 4 | 04-08-2007 17:36 |
det går mot streik i BA | CK | Flyforum | 1 | 16-01-2007 13:49 |