![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
"Lufthansa Considering Dedicated Airline For Asian/Mid Eastern Destinations
Interesting comments coming from Lufthansa today during a briefing in New York. Lufthansa’s CFO Simone Menne suggested that ‘LH’ is investigating alternatives to help it be more competitive against rival carriers from Asia and the Middle East. As part of this strategic review, it was mentioned that Lufthansa would consider created a dedicated Low Cost Carrier (LCC) that would specialize in long haul routes. For those of you not familiar with the concept of an “LCC”, it is basically an airline that operates with a minimum of amenities in an attempt to deliver the lowest possible fares. Lufthansa’s ‘germanwings’ is an example of an LCC, and in the case of germanwings, it operates primarily within Europe. Most LCC’s that offer long haul services are usually single cabin aircraft offering only economy class fares. In addition, LCC’s tend to be ‘a-la-carte’ airlines that charge fees for additional passenger services and perks. http://first2board.com/lufthansaflye...-destinations/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,568
|
![]()
Det er langt fra 'consider' til 'implementing' ... De tenker nok høyt mest for å skjekke reaksjonene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Det gikk forholdsvis raskt når de flyttet vesentlige deler av short haul til Germanwings.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Litt også her: http://www.tic.travel/news/26032013/lufthansa-til-asien
Jeg synes dette er interessant, og setter ikke minst en del kommentarer om DYs satsning i et nytt lys. Spesielt i forhold til uttalelsen: ""Vi har ingen chance mod de mellemøstlige selskaber, hvis vi ikke skifter strategi, tilføjede CFO'en." Et argument fra en rekke debattanter her og andre steder har jo vært at det ikke er noen grunn til at DY må satse med asiatisk crew, fordi selskap som BA, Lufthansa osv. jo klarer dette med europeisk crew. Kanskje er det likevel noe i DYs argumenter i så måte? Hvis LH ikke klarer å konkurrere med selskaper fra Gulfen med så pass stort omfang på IC-aktiviteten, så er det vel mange ting som taler for at det iallefall ikke er lettere for mindre IC-selskaper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Qantas sitt Jetstar bruker Asiatisk crew på sine langruter ut fra Australia... Tittet litt på Jetstar forrige uke og vil skrive noen linjer senere. De har tross alt 13 A332 , hvis jeg ikke husker feil.. De har forlengst oppdaget nødvendigheten..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
|
![]()
Semi off topic, men...
Giganten ser hen til tankegangen og vurderingene til den lille lattermilde nordmannen med røde neser... Jeg må si at det virkelig blir spennende å se hvordan LCC IC kommer til å gå. Jeg husker så godt debatten som verserte her inne for noen år siden da DY-ryktene gikk; i det hele tatt å vurdere LCC IC ble stemplet som galskap... og ikke minst, sitatet fra den ofte så diskrete mannen med sans for trippelsyv i the windy city: "La han proeve seg paa NYC. Hadde vaert artig aa se han svi av alle de millionene han har tjent paa aa bygge en butikk med stor suksess i loepet av ett blunk." Jeg har ikke peiling, men jeg har mine antakelser. Time will tell... Det blir spennende!
__________________
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]() Quote:
Fløy med Jetstar mellom Auckland - Singapore ifjor, og flightdeck var ikke asiatisk, men de i kabinen var det. Fløy også Air Asia mellom KUL - SYD, og samme der. Det var ikke så sykt billig, men det var fine enveis billetter. Betalte 2500 kr for AKL-SIN, og drøyt 1100 for SIN-(KUL)-SYD.
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. Last edited by GFL; 02-04-2013 at 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Joda, jeg var upresis, kun kabin, med Aussie kabinsjef...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Å drive LCC-samarbeid i Asia er ikke lett | Trdfly | Flyforum | 2 | 20-08-2015 12:27 |
NSB går mot LCC konsept | Bizflyer | Reiseforum | 17 | 04-11-2010 20:48 |
Stor LCC vekst i Sydøst Asia | Farmer | Flyforum | 3 | 09-11-2006 13:28 |
LCC KLIA ( KUL ), FØRSTE I ASIA.... | SQ 777 | Flyforum | 1 | 29-03-2006 19:39 |