Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 29-10-2010, 11:29   #1
imm
ScanFlyer Crusty

Widerøe Hadde det bare vært lyst....

Det blir sagt av mange at jeg er verdens mest uheldige mann. Og snart begyner jeg å tro på disse ryktene. Faktisk var jeg heldig en gang. Det var for to år siden. Da vant jeg to billetter med KLM. Folk kunne nesten ikke tro det. IMM var heldig? Noe måtte være galt, og ja, mye gikk galt på nettop denne turen. KLM var forsinket fra Torp, og vi rakk ikke flyet til KUL. Så vi måtte vente 24 timer. Vel ombord neste kveld fikk vi vite at lasteromsluka ikke kunne lukkes, og flyet ble kansellert. Nye 24 timer gikk, og vi fløy til Singapore istede. Tapt var de pengene vi hadde betalt for hotellet i KUL...
Og når vi skulle hjem så var flyet for tungt den ene dagen, neste dag var det overbooket, men bagasjen vår ble med da. Så vi sto der uten noen ting. Tredje dag kom vi oss til Amsterdam, og der fikk vi vite at flyet til Torp sansynlig vis ville bli kansellert, så de booket oss om til OSL istede. Men det viste seg at de bare hadde glemt å åpne flighten for innsjekk... men det ble oppdaget så sent at de ikke kunne booke billettene om til Torp igjen.
Skjønner dere? Jeg er sjeldent heldig.

Nåvel, nok om det.
Jeg var invitert til skolen på Røst for å fortelle om Sierra Leone og barnehjemmet som min kone og meg driver der nede.
Dagen startet klokka 0300. Jeg sto opp og gikk til jobben den dagen. Det er en times spasertur. En travel dag på jobben, og vi hadde mange som ikke rakk sine fly, for det hadde vært en dødsulykke på E18, og veien ble stengt. Det skulle selvfølgelig også gå ut over meg etterhvert.

Planen var å fly fra Torp til Trondheim, så videre til Bodø, sove over der og så ta morgenflyet ut til Røst ytterst i Lofoten. Men flyet fra Trondheim var fullt så jeg fikk komme meg til Gardermoen. På grunn av ulykken rakk jeg ikke det flyet jeg skulle med, men måtte dra senere på ettermiddagen. Ankomst Bodø 2005. Det var SAS som fløy, og flyet var nærmest fullt. Det var noen ledige seter her og der, men hattehyllene var så fulle at jeg ikke fikk plass til jakka mi noen sted. Det var ikke sjans i havet å få dyttet den inn, uansett hvor langt bak i kabinen jeg gikk. Jeg satt på 1b, og har ikke lov å ha noe forran meg av bagasje eller gjenstander, men jakka måtte nå legges på gulvet forran bena enten det var lov eller ikke.
Flyturen var behagelig og grei den, og kaffe fikk jeg på turen oppover. Men ikke mat. Jeg var sulten, for jeg hadde ikke spist siden frokost 0310. Men men, det er jo ikke lange turen til Bodø, så når jeg endelig landet, kunne jeg sjekke inn på SAS hotellet, dusje, skifte og gå ut å ta en bedre middag. Jeg endte på Egon, og hadde en deilig pepperbiff og en stor øl. Snadder!

Rommet mitt ga meg solide problemer. Det var en during, en dyp dyp lyd som ga meg skikkelig hodepine. Jeg trodde det var en maskin som var igang et sted, type trailermotor, som skapte disse vibrasjonene. Så jeg la meg i håp om at det snart ville gå over. Men det gjorde det ikke. Brummingen vedvarte hele natten, og jeg ble liggende og tenke på om jeg skulle stå opp å be om et nytt rom uten brumming. Men ble liggende. Nesten søvnløs hele natta. På SAS hotellet.

Ja ja.... jeg skulle jo tidlig opp da, for flyet til Røst gikk 0805. Flight nummerer var også 805, så det er jo flott. Så blander man ikke noe der ihvertfall. Noen ganger opplever vi jo at folk som skal med KLM kommer til de underligste tider for å sjekke inn. KL1212 tror jo noen er avgangstiden, og ikke rutenummeret...

Det var tid for frokost, og så ut til Bodø lufthavn for å sjekke inn.

(fortsetter følger)

Posting Rules