![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,172
|
![]()
Et lite spørsmål. Hvordan løses egentlig walk-around på MD-11 og Tristar og andre mindre tre-hølere. Tenker primert på inspeksjon av motoren i halen på flyet? Får pilotene sjekket denne på samme måte som de får sjekket motorene under vingen?
Last edited by Twin Otter; 23-10-2010 at 04:30. Reason: Jeg mener selvfølgelig walk-around! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Hønefoss, Norway
Posts: 334
|
![]()
Ikke uten lift på MD, på Tristar finnes luker inne i halen, men tror ikke det brukes på noen walk-around.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,512
|
![]()
Paa en walkaround, inspiseres motorene kun visuelt nedenfra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann Twin Otter!
Et lite sidesprang her, men paa DC10-10/30 saa vi i snitt at halemotorene hadde lengre levetid sammenlignet med vingemonterte motorene...? Mange teorier om hvorfor, men populaerteorien var at motoren var plassert saa hoeyt at mekanikerne ikke fikk tuklet med disse motorene saa ofte og derfor varte lenger... ![]() ...anyway, ikke mye du faar sett av hverken vifte eller eksos av en DC10 halemotor fra bakken. Paa DC10 saa er det en luke i skroget bak aft pressure bulkhead og en stige som gaar opp og tar deg opp til et patio som kan aapnes under motoren. Du maa fortsatt aapne fan cowl, core cowl og thrust reverser for aa faa tilgang til mortoren og hele denne affaeren kan ta en stund. Skal du se paa viften maa du inn foran og ha en lift som terje t nevner. BTW: Viften paa en DC10 sitter over 20' inn fra inlet. Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,172
|
![]() Quote:
Det var vel primært det med vifta jeg tenkte på. På generell basis: Hender det at piloter åpner opp "motorkassa" når de utfører walk-arounds? Eller er det primært sjekk av styreflater, vinger, skrog og understell? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Hønefoss, Norway
Posts: 334
|
![]()
Piloter har ikke lov til å åpne "motorkassa" så sant de ikke har teknisk sertifikat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Selvstyret vil bygge tre nye lufthavner og bygge ut to(/tre) eksisterende på Grønland | Trdfly | Flyforum | 21 | 26-01-2025 09:15 |
Fokker 50 LN-RNG, walk around. | Piddien | Bilder & foto | 25 | 29-10-2010 23:39 |
Juli vid tre tre stora! CPH ARN OSL | ATC | Flyforum | 32 | 14-08-2009 07:24 |