![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Iallefall blir det ikke noe av den planlagte ruten til AYT neste sommer.
Norwegian hadde i utgangspunktet avtale med StarTour og Ving for å fly for dem til Tyrkia neste sommer, men nå ser det ut som alle passasjerene har blitt flyttet til TuiFly Nordic og Thomas Cook fra OSL istedet. Og har Norwegian planer om å legge ned basen på RYG? I allefall iflg. denne meldingen på Star Tours Facebook-profil: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Front section flyer
|
![]()
Nå skjønte jeg jo hvorfor DY ikke hadde noen avganger fra RYG etter april 2011.
Er vel ikke lenge før de er helt ute derifra nå da...
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Charterrutene til Tyrkia fra Rygge har da gått veldig bra iflg. reisebyråene.
Glad jeg booket med Thomas Cook fra OSL istedet for å få meg en slik "overraskelse".. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Virker som det forsvinner en del ruter ja, RYG-SVG forsvinner 27 mars.
Last edited by Glenn; 22-10-2010 at 16:39. Reason: 27 mars, ikke 25 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Canonskytter
|
![]()
Nei faen håper da for all del ikke det?!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Canonskytter
|
![]()
Måtte sjekke selv. Neida, 26. mars er på en lørdag og da flyr de ikke. Ellers er det som vanlig. Heldigvis.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Canonskytter
|
![]()
Trist .
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg for min del har ikke noe imot at de kommer seg vekk fra RYG. Det betyr i så fall bare mer fly på OSL/andre baser. Selvsagt er det sikkert greit for alle i Østfold at man har et ekstra valg og ikke alltid behøver å dra helt til OSL, men det er altså ikke min situasjon. Det er sånn ca like langt til både RYG og OSL fra meg, og prinsipielt har jeg alltid valgt bort flyvninger fra Rygge...
Last edited by Flying-news; 22-10-2010 at 16:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Vi har nå Medio-Oktober og du kan ikke forvente at heile sommer-programm er alrede opplasted og gitt fri til booking. Ser du litt på RYG-BGO og RYG-TRD så ser du at begge ruter bruker fly som er stasjonert på RYG. Begge ruter er åpent langt inn til sommer. Det tyder vel veldig lite på at de to fly som har base på RYG forsvinner.
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Uansett helt merkelig at de velger å kutte ruten til AYT med en kontrakt med Star Tour og Ving. Må jo bare bety cash i kassen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Front section flyer
|
![]()
Fra mandag den 27 juni så går de fra OSL til AYT. Men i år har mandagen gått fra RYG, så virker som det er noen omgjøringer uansett.
![]() |
#14 |
FlyKirurg
|
![]()
Ikke akkurat merkelig at de nedprioriterer en potensiell base hvor Ryanair har gunstigere betingelser. Norwegian har selv sagt at de er villige til å satse på Rygge, men da skal det være lik pris for alle selskaper som opererer der.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tandberg sa tidligere i uken til media at Norwegian har like betingelser som Ryanair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
27 mars 2011 ser ut til å være siste flygninga mellom SVG-RYG.
Det var noe herk for bruker den ruta flere ganger i året.
F-16 AVIONICS MAINTENANCE TEAM ØRLAND Last edited by LN-KFW; 22-10-2010 at 22:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Slapp av, sommerprogrammet er ikke lagt ut enda.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tror saken er den at adm. dir. på Torp, hr. Fjell og mr. Kjos har allerede lagt kabalen: Norwegian trekker seg helt ut fra Rygge og starter opp på Torp. Ryanair blir alene på Rygge = RYG kommer ikke til å tjene penger. Bare vent å se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg klarer ikke helt å se hvilke fordeler Norwegian oppnår ved å "flytte" til Torp. Fra Rygge flyr DY i all hovedsak innenriks i dag. Hvis de skal gjøre det på Torp må de ta opp konkuransen med WF, som er godt etablert der. Og vil Sandefjor Lufthavn gi DY bedre betingelser enn det de har på Rygge i dag, noe som bør være en forutsetning for å gjennomføre en slik flytting?
Slik jeg ser det, vil DY på Torp kun fylle den rollen FR har der i dag; billige turer for ferie/fritids-markedet. Riktig nok med et produkt som fremstår for mange som noe bedre enn FR. Og på Rygge vil de da etterlate seg et tomrom for innenrikstrafikk, som andre kan hoppe rett inn og dra nytte av. Har en følelse av at dette er mest et spill for å oppnå bedre betingelser. Media har jo spilt disse flyplassene opp mot hverandre før. De er vel ikke så store konkurenter som mange vil ha det til... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De slipper for eksempel å feede Ryanair i like stor grad med de innlandsrutene du nevner. Og viss de får bedre betingelser er det vel en stor grunn i seg selv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian nedprioriterer SVG ! | C130 | Flyforum | 35 | 14-03-2011 10:33 |
Norwegian og Rygge ! | ENTO | Flyforum | 8 | 22-09-2008 16:24 |
Norwegian om Rygge | jb1 | Flyforum | 6 | 18-07-2008 13:59 |
- Staten nedprioriterer flysikkerheten | sail4fun | Flyforum | 0 | 20-09-2005 17:44 |