![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hej
Som det jo nok er de fleste bekendt, har Norwegian meddelt, at de satser på Finland med en base i Helsinki. Samtidigt har airBaltic annonceret en base i Oulu. Endvidere vil Blue1 fordoble deres flyflåde. Andet sted har jeg set, at Finnair og SAS/Blue1 har det bekvemt i Finland, med tilhørende høje priser. Ser man på Finnair i dag, har selskabet i store træk to fokusområder: 1) Et klassisk finsk selskab, der med udgangspunkt i Helsinki flyver ruter til Finland, Europa og enkelte langruter. 2) Et "bro" mod øst, hvor deres europæiske ruter virker som et feed til et for Helsinki usædvanligt stort antal østgående ruter. I dag betjener Finnair, såvidt jeg kan se, de europæiske ruter med ret lave frekvenser, og her kan SAS/Blue1 udgøre et problem, da især de kunder, der skal skifte fly i Helsinki, lige så godt kan flyve via Stockholm, samtidigt med, at SAS/Blue1 nemt kan matche på direkte ruter til Helsinki og supplere disse med transfer i Stockholm eller København. Dertil kommer Norwegian angreb direkte på Helsinki med noget, der ikke just virker som det bebudede feed til Finlands langruter. Desuden virker Finland og Helsinki til at være underbetjent med klassiske lavprisselskaber som easyJet. Alt i alt kan deres europæiske ruter komme under pres, og hvilket igen kan presse deres østgående langruter, eller tager jeg fejl? Lars |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kan eieren til 3 X B747 komme og hente de? | sirpjalle | Småprat | 15 | 14-12-2015 13:22 |
Aftenposten: Her kan det komme nye flyruter | nime | Reiseforum | 5 | 11-01-2011 11:15 |
Hit kan det komme nye ruter | Mugnas | Flyforum | 3 | 29-01-2010 12:35 |
Flere fejlindkøb kan komme under lup | sirpjalle | Flyforum | 0 | 15-03-2008 12:35 |
Twin Otter kan komme tilbake i produksjon | CK | Flyforum | 15 | 16-04-2007 23:15 |