![]() |
|
![]() |
#1 |
FlyKirurg
|
![]()
Flyr kun et fly i Flight-simulator fordi det er det mest avanserte produktet per dags dato og det eneste jeg finner intressant.
Flyet er en MD-11 fra Precision Manuals (www.precisionmanuals.com) Men spørsmålet er kun indirekte FS-relatert. Fordi på bakken fikk jeg en indikasjon i cockpit om at Bleed Manifold 2 er ute av drift, noe som ifølge Flight Crew Manual gjør at man skal skru av pack 2. (har totalt tre packs) Men dette resulterer i at AFT Cargo ikke har noe varme lenger. Og da lurer jeg på; Er det forsvarlig å gjennomføre en flygning uten noe varme i AFT-cargo? Temperaturen er langt nede på minus 20-tallet ifølge EAD, og ønsket temperatur er + 4 celsius. Bare tenker litt på eventuelle skader av bagasje når temperaturen faller såpass drastisk? Hva mener ekspertene, og hva er riktig?
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tommelfingerregelen er at temperaturen i lasterommet holder seg noenlunde konstant fra du stenger døra til du åpner. Bagasjerommene er jo en del av trykkabinen
Imidlertid er det vanlig å sette igjen eventuelle AVIH (Animals in hold) som en forholdsregel hvis du ikke har varme i det aktuelle lasterom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du kunne jo også startet APU og brukt bleed air fra denne inn på Pack 2 istede for Engine Bleed fra No2, koster jo litt fuel da:-)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS maskin til KEF uten bagasje og cargo | kekker | Småprat | 10 | 05-06-2019 13:46 |
Januar-destinasjon uten ski eller bruk av feriedager? | robertaas | Reiseforum | 14 | 19-06-2014 07:34 |
pasasjerfly eller cargo | haga2000 | Register- og ATC-Forum | 1 | 17-06-2013 16:52 |
Loungeacsess uten EBG eller Dinerskort | Concorde | Flyforum | 40 | 15-04-2008 21:42 |
SAS og B737NG med eller uten winglets.... | LTH | Flyforum | 0 | 20-07-2006 21:04 |