![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Har litt idétørke. Er det noen som har forslag til januar-destinasjoner uten ski og uten å måtte bruke fridager?
Har selv tidligere vært heldig med Roma med knallvær i januar. Lisboa har jeg også vært heldig med i Januar.
![]() |
#2 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Hei robertaas!
Du har sikkert vært der uansett, men i samme område rundt middelhavet kan jeg anbefale Malta. er du heldig er det rundt 20 grader der også, og en liten øy fyllt av en fantastisk historie! Går direktefly fra Oslo og Rygge, men om de går også i Januar er usikkert.. Da er alternativet med Lufthansa, eller Air Malta fra Berlin, Paris, Frankfurt, London etc.. Prisene i januar bør være vært overkommelig! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Joda, har vært der, men absolutt ikke noe dårlig forslag. Ser man også får passende flighter dit så det er bare å slå til for andre. To andre steder jeg har vært som er litt i samme katagori er Palma og Cagliari. De burde passe for en helg i januar, men ser ikke passende flighter dit enda.
To reisemål jeg enda ikke har vært på, og som kan passe i Januar er Pula/Rovinj og Sorrento/Amalfi, men for dem finner jeg ikke passende flighter.
![]() |
#4 |
Star Alliance only.
|
![]()
Hva med Funchal (FNC)?
(via LIS med Tap). TAP flyr i januar 2 daglige til Lisboa, så da har du flere avganger å velge mellom til en helgetur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 14-06-2014 at 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Må du reise et sted med fly da? Høres ut som et like greit alternativ for deg å sette seg på toget eller bussen til Gøteborg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Dette er muligens et greit forslag på togprat.no, men Gøteborg er uansett ikke akkurat noen bra destinasjon for januar.
![]() |
#8 |
Star Alliance only.
|
![]()
Hva er kriteriene dine? Må du dra fredag kveld med retur søndag? Eller blir avgang lørdags morgen i korteste laget?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
Hvis du trenger 1,5 time ekstra på jobb så finnes det fortsatt tre alternativer og du kommer fortsatt frem samtidig. ![]() Du kan fly OSL-CPH-LIS-FNC med avgang fra OSL 16.15. Eller OSL-FRA-LIS-FNC med avgang fra OSL 16.10 Kan også klare OSL-BRU-LIS-FNC med avgang OSL 16.25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vedr. Madeira... Spar den til du finner en minst 4 dager åpning... Min favoritt holme innen 5-6 timer fra OSL
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Du har sikkert vært der før, men Istanbul er jo veldig tilgjengelig og en enorm by med mye du kanskje ikke har sett før?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Jeg foretrekker å ha en hel dag på destinasjonen, men det finnes sikkert noen som vil sikkert synes det holder med en kveld.
![]() |
#13 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Selv ville jeg brukt mer enn én dag til å utforske Maderia.
![]() |
![]() |
#14 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Joda har vært der og synes det er for mange plagsomme tyrkere der, men andre vil sikkert like det.
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Været i januar er imidlertid så som så,kan til og med være mulighet for kortere skiturer. For øvrig kommer du til de fleste andre byer i Tyrkia med landing 23.00,dvs 18.30 fra OSL,da kommer du imidlertid fram seint,og det kan være kaldere en i Oslo mange steder,Izmir er Tyrkias mest vestlige by,og tyrkerne er ikke plagsomme i det hele tatt,her er det også en del varmere en i Istanbul,siste fly går 1.30,og du har sånn omentrent til kl 12 på søndag,evnt tidlig om morgan på mandag med halv dag mandag,eller imelig bra flexitidsordning,det er formodentlig da bedre å reise seint på søndag og overnatte i nærheten av IST,da slipper man å stå opp i firetida på mandag. Last edited by geirfugl; 19-06-2014 at 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flightnr uten destinasjon | C130 | Register- og ATC-Forum | 4 | 30-07-2017 22:20 |
Forslag til spennende destinasjon fra OSL i januar/februar? | Peppep | Reiseforum | 23 | 31-12-2012 00:56 |
AFT Cargo uten ventilasjon eller varmluft | Northrider | Flyteknisk forum | 2 | 04-10-2010 17:45 |
Spotting januar, Arlanda eller Kastrup? | TKDahl | Flyforum | 6 | 08-01-2009 00:14 |
Loungeacsess uten EBG eller Dinerskort | Concorde | Flyforum | 40 | 15-04-2008 21:42 |