Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-06-2014, 11:26   #1
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Spørsmål Januar-destinasjon uten ski eller bruk av feriedager?

Har litt idétørke. Er det noen som har forslag til januar-destinasjoner uten ski og uten å måtte bruke fridager?

Har selv tidligere vært heldig med Roma med knallvær i januar. Lisboa har jeg også vært heldig med i Januar.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 11:41   #2
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Default Re: Januar-destinasjon uten ski eller bruk av feriedager?

Hei robertaas!

Du har sikkert vært der uansett, men i samme område rundt middelhavet kan jeg anbefale Malta. er du heldig er det rundt 20 grader der også, og en liten øy fyllt av en fantastisk historie!

Går direktefly fra Oslo og Rygge, men om de går også i Januar er usikkert.. Da er alternativet med Lufthansa, eller Air Malta fra Berlin, Paris, Frankfurt, London etc..

Prisene i januar bør være vært overkommelig!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 12:19   #3
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Joda, har vært der, men absolutt ikke noe dårlig forslag. Ser man også får passende flighter dit så det er bare å slå til for andre. To andre steder jeg har vært som er litt i samme katagori er Palma og Cagliari. De burde passe for en helg i januar, men ser ikke passende flighter dit enda.

To reisemål jeg enda ikke har vært på, og som kan passe i Januar er Pula/Rovinj og Sorrento/Amalfi, men for dem finner jeg ikke passende flighter.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 14-06-2014, 12:42   #4
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Hva med Funchal (FNC)?

(via LIS med Tap).
TAP flyr i januar 2 daglige til Lisboa, så da har du flere avganger å velge mellom til en helgetur.
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 13:13   #5
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Hva med Funchal (FNC)?

(via LIS med Tap).
TAP flyr i januar 2 daglige til Lisboa, så da har du flere avganger å velge mellom til en helgetur.
Bra forslag for en destinasjon jeg enda ikke har fått med meg. Problemet er å finne flighter som passer. TAP flyr 06:00 og 14:45 fra OSL på fredag, ingen av dem klarer man bruke uten å svi av en feriedag.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 14-06-2014 at 13:19.
Old 14-06-2014, 13:32   #6
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Må du reise et sted med fly da? Høres ut som et like greit alternativ for deg å sette seg på toget eller bussen til Gøteborg...
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 13:43   #7
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Må du reise et sted med fly da? Høres ut som et like greit alternativ for deg å sette seg på toget eller bussen til Gøteborg...
Dette er muligens et greit forslag på togprat.no, men Gøteborg er uansett ikke akkurat noen bra destinasjon for januar.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 14-06-2014, 14:47   #8
Star Flyer
Star Alliance only.

Star Flyer's Avatar

Hva er kriteriene dine? Må du dra fredag kveld med retur søndag? Eller blir avgang lørdags morgen i korteste laget?
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 15:09   #9
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Default Januar-destinasjon uten ski eller bruk av feriedager?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Bra forslag for en destinasjon jeg enda ikke har fått med meg. Problemet er å finne flighter som passer. TAP flyr 06:00 og 14:45 fra OSL på fredag, ingen av dem klarer man bruke uten å svi av en feriedag.

Hvis du trenger 1,5 time ekstra på jobb så finnes det fortsatt tre alternativer og du kommer fortsatt frem samtidig.

Du kan fly OSL-CPH-LIS-FNC med avgang fra OSL 16.15.
Eller OSL-FRA-LIS-FNC med avgang fra OSL 16.10
Kan også klare OSL-BRU-LIS-FNC med avgang OSL 16.25
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 15:56   #10
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Vedr. Madeira... Spar den til du finner en minst 4 dager åpning... Min favoritt holme innen 5-6 timer fra OSL
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 16:31   #11
Herlov
ScanFlyer Molded

Du har sikkert vært der før, men Istanbul er jo veldig tilgjengelig og en enorm by med mye du kanskje ikke har sett før?
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2014, 23:04   #12
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Hva er kriteriene dine? Må du dra fredag kveld med retur søndag? Eller blir avgang lørdags morgen i korteste laget?
Jeg foretrekker å ha en hel dag på destinasjonen, men det finnes sikkert noen som vil sikkert synes det holder med en kveld.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 14-06-2014, 23:28   #13
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
Hvis du trenger 1,5 time ekstra på jobb så finnes det fortsatt tre alternativer og du kommer fortsatt frem samtidig.

Du kan fly OSL-CPH-LIS-FNC med avgang fra OSL 16.15.
Eller OSL-FRA-LIS-FNC med avgang fra OSL 16.10
Kan også klare OSL-BRU-LIS-FNC med avgang OSL 16.25
De er litt i tidligste laget mor meg og syntes også de var for dyre, men det er mulig det passer neo noen andre.

Selv ville jeg brukt mer enn én dag til å utforske Maderia.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 14-06-2014, 23:33   #14
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Herlov View Post
Du har sikkert vært der før, men Istanbul er jo veldig tilgjengelig og en enorm by med mye du kanskje ikke har sett før?
Joda har vært der og synes det er for mange plagsomme tyrkere der, men andre vil sikkert like det.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 19-06-2014, 07:34   #15
geirfugl
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Joda har vært der og synes det er for mange plagsomme tyrkere der, men andre vil sikkert like det.
Antall plagsomme tyrkere avhenger helt enormt av hvor i Istanbul,du er,for en helgetur må du reise 18.30 og dra tilbake ca 14 på sønndag,drar du til et interesant sted langs Bosporus slipper du garantert plagsomme tyrkere og kan lukte på BMW OG Porscheeksos akkurat som i Bogstadvegen,forøvrig er nå 90 prosent av de plagsomme å finne runt Sultanahmet,du trenger ikke å dra lengre en over brua før det blir meget bedre.Har du vært ettpar ganger i Istanbul er det interesant å se hvordan det er i de vestlige og vellstående bydelene.Det eneste plagsomme er problemet med å få bord på en OK fiskerestaurant.

Været i januar er imidlertid så som så,kan til og med være mulighet for kortere skiturer.

For øvrig kommer du til de fleste andre byer i Tyrkia med landing 23.00,dvs 18.30 fra OSL,da kommer du imidlertid fram seint,og det kan være kaldere en i Oslo mange steder,Izmir er Tyrkias mest vestlige by,og tyrkerne er ikke plagsomme i det hele tatt,her er det også en del varmere en i Istanbul,siste fly går 1.30,og du har sånn omentrent til kl 12 på søndag,evnt tidlig om morgan på mandag med halv dag mandag,eller imelig bra flexitidsordning,det er formodentlig da bedre å reise seint på søndag og overnatte i nærheten av IST,da slipper man å stå opp i firetida på mandag.

Last edited by geirfugl; 19-06-2014 at 07:52.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules