![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,643
|
![]()
Fikk høre i dag, av stasjonssjefen deres på OSL, at CO øker frekvensen på CO138/CO139 til sommeren, til daglige. Et kjapt søk på continental.com på alle dagene i en tilfeldig uke i sommer bekrefter forøvrig at det stemmer. Mao. kommer de til å fly to daglige, hver dag i sommer, og øker fra 10 til 14 ukentlige.
Moro ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 605
|
![]()
Fantastisk! Forøvrig synes jeg CO tilbyr et helt greit produkt fra OSL. Jeg fløy CO 752 i sommer OSL-EWR, og selv om jeg er 193 cm så satt jeg overraskende greit. Mye bedre enn LH 744
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Moro! Hyggelig at det går så bra for dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Fint at CO vil satse på Norge, med to daglige mellom EWR og OSL, men det blir vel bare enda en 752 avgang
![]() Kunne de ikke heller fly med en B777 isteden for å fly 752 med to timers mellomrom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Jeg fløy også CO 752 i sommer, og syntes ikke plassen var spesielt god, og jeg er kun 184... Men samtdig, ikke noe verre enn mye annet - og COs produkt er ellers godt - og ikke minst non-stop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
Location: Stavanger
Posts: 737
|
![]() Quote:
(de kunne riktignok ha spredt det litt mer enn med 2 timer...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
CO har vel ikke akkurat flust med T7. De prioriterer nok å bruke disse på lenger ruter enn EWR-OSL.
Selv velger jeg bort CO da det ikke frister å sitte 8 timer i en narrowbody. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Dersom/når dette sprekker ( under forusetning at AA eller andre ikke dukker opp ) , da finner de vel en 764 på en av avgangene
![]() Har vel 9 avg med 752 CO 39/38 allerede og 4 upcoming, elsker dette flyet og ruta... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Prioriterer på lengre ruter? De bruker 777 på enekelte strekninger innenlands. Så da burde de vel fikse den på Osloruta også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]() Quote:
De blir vel brukt mellom EWR-IAH (som er hub'ene dems), så det er meget dårlig argument.
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,643
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann!
Quote:
![]() Denne routingen er ogsaa for aa dekke IAH-NRT i tilfelle teknisk paa flyet som er inne paa service check natten foer. Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]() Quote:
Men til og med dit bruker CO 752. Jeg tror nok CO selv vet best hvor det er mest økonomisk forsvarlig å sende de forskjellige flytypene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,384
|
![]()
Fantastisk moro at Continental har lyktes så til de grader med sin satsning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
CO øker nok også fordi de er nok ganske sikre på at de får en eller flere konkurrenter på den ruten til neste år (EWR eller JFK).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,692
|
![]()
Selvfølgelig trapper de opp for å møte konkurranse, men ikke bare derfor. CO hadde planer om flere avganger i år men de var usikre på belegget og markedet, og de prioriterte derfor flyet en annen plass (info fra kilder godt plassert på innsiden).
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Gode nyheter. Hyggelig for OSL!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Akershus
Posts: 150
|
![]()
nå sitter jeg 33 000ft over USA å leser forumet, artig!!
Hyggelig å høre at CO utvider neste sommer. Er stor fan av denne ruten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
|
![]()
CO har kuttet ut ekstraavgangene i sommer, og flyr kun x1 daglig. De kuttet jo først fra dobbel daglig til X 9 pr. uke. Nå har de altså kuttet ytterligere. Synd.
Er vel SAS sin innterden som er "skyld" i dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL | WF-380 | TripReports | 16 | 02-05-2011 14:18 |
Continental 767-400 på OSL | Eidesen | Bilder & foto | 9 | 21-04-2010 18:00 |
Continental og OSL | LN-AØR | Flyforum | 53 | 25-11-2007 14:00 |
Continental på OSL i dag | ATC-flyradar | Bilder & foto | 25 | 05-08-2007 02:48 |
Continental 039 / 038 OSL-EWR-OSL | Thomas | TripReports | 12 | 27-02-2006 07:03 |