Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-11-2007, 16:39   #1
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
United Continental og OSL

Hei,

Har hørt noen rykter om at Continental skal sette inn Boeing 767 på ruten til Oslo grunnet høyt pax antall. Noen som vet noe, eller har hørt noe om saken?
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 16:47   #2
RSL
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
Default Re: Continental og OSL

Det hadde i alle fall vært helt fantastisk! Men en CO 767 tar ferre økonomiklassepassasjerer enn en Co 757.
RSL is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 16:48   #3
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
Default Re: Continental og OSL

Har de nok 767'ere til det da? Trodde det var grunnen til at vi ikke får noe større hit: At de ikke har nok fly, og må bruke de større flyene hvor 757'ern ikke når fram..

Men Dag Johnsen vet kanskje noe?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 16:49   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
Default Re: Continental og OSL

Quote:
Originally Posted by RSL View Post
Det hadde i alle fall vært helt fantastisk! Men en CO 767 tar ferre økonomiklassepassasjerer enn en Co 757.

767-400 gjør vel ikke det?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 16:54   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
Default Re: Continental og OSL

Quote:
Originally Posted by RSL View Post
Det hadde i alle fall vært helt fantastisk! Men en CO 767 tar ferre økonomiklassepassasjerer enn en Co 757.
Men den har større businessclass, og enkelte her inne påstår så er de 16 businesssetene i CO sine 757 litt i snaueste laget for OSL
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 17:03   #6
LN-RKF
Banned
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
Default Re: Continental og OSL

Tja, SAS fløy jo denne ruten daglig i årevis med 767 så hvorfor ikke?
LN-RKF is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 17:07   #7
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Continental og OSL

Quote:
Originally Posted by RSL View Post
Det hadde i alle fall vært helt fantastisk! Men en CO 767 tar ferre økonomiklassepassasjerer enn en Co 757.
764 tar vel ca. 15 flere økonomipassasjerer, men selvfølgelig avhengig av konfigurasjon. Når man tenker på at nesten alle flyene er fulle er vel ikke 764 urealistisk, eller?

Bilder fra Airliners.net

757 til venstre...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	757.jpg
Views:	653
Size:	4.6 KB
ID:	14133   Click image for larger version

Name:	767.jpg
Views:	660
Size:	4.8 KB
ID:	14134  

Last edited by LN-AØR; 15-11-2007 at 17:09.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 17:09   #8
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Continental og OSL

Eller venstre...
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 17:10   #9
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Continental og OSL

Quote:
Originally Posted by The Ticketor View Post
Eller venstre...
Hehe, ja nå er det rettet opp...
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 17:21   #10
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Continental og OSL

Nå er det vel snakk om Continentals sine 767-200 modeller og ikke den lange -400.
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 19:12   #11
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: Continental og OSL

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Nå er det vel snakk om Continentals sine 767-200 modeller og ikke den lange -400.
Hvor har du dette fra?
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 19:31   #12
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Continental og OSL

Quote:
Originally Posted by Thomas View Post
Hvor har du dette fra?
Fordi jeg tviler på at Continental vil hoppe fra 16 til 35 business seter ved å sette inn en 400 maskin før de er oppe i daglige avganger hele året.
Dessuten faller vel alle argumenter om dårlig betalingsvilje på intercontinentale ruter fra Oslo i grus, om Continental ser behovet for en så betydelig ekspansjon på business class fra Osl........ eller?

Uansett går ikke 767 -400 maskinene mest som innenriks i USA?

767- 400 200 + 35 seter
767 -200 149 + 25 seter
757 - 200 159 + 16 seter
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 19:34   #13
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Continental og OSL

En 767-200, som Continental bruker en del til Europa, vil representere en økning på ni seter i business (fra 16 til 25), men en reduksjon på ti seter (fra 159 til 149) i economy.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 19:46   #14
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,724
Default Re: Continental og OSL

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
En 767-200, som Continental bruker en del til Europa, vil representere en økning på ni seter i business (fra 16 til 25), men en reduksjon på ti seter (fra 159 til 149) i economy.
Hvis etterspørselen er tilstede for å fylle opp BusinessFirst kabinen, så vil de jo tjene bedre penger. Er ikke billige de setene foran på denne ruten..

762 har vel god del større cargo portensial? Dette har sikkert også mye å si for lønnsomheten.
view is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 19:48   #15
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Continental og OSL

767-200 er også betydelig dyrere å operere enn 757'en deres er. Eneste årsak, eventuelt utover akutt behov for større biz, til å sette inn B762 ville vel da være cargobehov?

Selv om jeg ikke helt tror på 767-400 på OSL, hadde det vært veldig trivelig å oppleve!
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 19:55   #16
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Continental og OSL

Quote:
Originally Posted by Trety View Post
767-200 er også betydelig dyrere å operere enn 757'en deres er. Eneste årsak, eventuelt utover akutt behov for større biz, til å sette inn B762 ville vel da være cargobehov?

Selv om jeg ikke helt tror på 767-400 på OSL, hadde det vært veldig trivelig å oppleve!
Det hadde vært moro!
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 19:58   #17
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Continental og OSL

Hadde også ruten vært markedsført skikkelig er jeg ganske overbevist om at både 400 maskin og en trippel sju kunne gått for fulle mugger.
Er det slik at ruten i størst grad tjener markedet i vest?
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 20:25   #18
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
Default Re: Continental og OSL

Jeg kjenner jo litt til CO operasjonen ved OSL. Og det hadde ikke gjort noe med litt større metall her. 762 hadde vært fint med ekstra BF seter. Har opplevd ganske ofte at man har pax på venteliste for å kjøpe Business seter... 149 seter i økonomi er bare et par seter i differeanse i praksis. Samt at cargo mulighetene er helt klart større.

Jeg kjenner ikke til noen rykter, men har jo vært syk en del i det siste. Men som Thomas har nevnt tidligere så har SA fått manualer for 767. Slik at man er forberedt i tilfelle.
Tror nok at det aller mest står på tilgjengelig utstyr, og ikke lysta til ruteplanleggerene i Houston. Tror nok at med å starte med en 762 ville vært perfekt.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 20:40   #19
PAS
ScanFlyer Blue
 
PAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 91
United Re: Continental og OSL

Ja, det har vært snakk fra CO flere ganger om en større maskin pga stor pågang ikke bare med pax men også cargo.
Jeg har hørt 767, men vet også at de snakker med SA om kapasitet til å kunne bruke 777 i noen perioder.
PAS is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2007, 20:40   #20
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Continental og OSL

Quote:
Originally Posted by learjet View Post
Jeg kjenner jo litt til CO operasjonen ved OSL. Og det hadde ikke gjort noe med litt større metall her. 762 hadde vært fint med ekstra BF seter. Har opplevd ganske ofte at man har pax på venteliste for å kjøpe Business seter... 149 seter i økonomi er bare et par seter i differeanse i praksis. Samt at cargo mulighetene er helt klart større.
Vet du noe om det er noe særlig etterspørsel etter cargokapasitet på denne ruta? Det er suverent at du som har litt inngående kjennskap uttaler deg, du holder både liv i håpet og kommer med noen vettuge argumenter samtidig!
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL WF-380 TripReports 16 02-05-2011 14:18
Continental øker på OSL --> Continental reduserer på OSL Martin Flyforum 62 06-04-2011 18:13
Continental 767-400 på OSL Eidesen Bilder & foto 9 21-04-2010 18:00
Continental på OSL i dag ATC-flyradar Bilder & foto 25 05-08-2007 02:48
Continental 039 / 038 OSL-EWR-OSL Thomas TripReports 12 27-02-2006 07:03


All times are GMT +2. The time now is 15:19.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.