![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Hei,
Har hørt noen rykter om at Continental skal sette inn Boeing 767 på ruten til Oslo grunnet høyt pax antall. Noen som vet noe, eller har hørt noe om saken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 655
|
![]()
Det hadde i alle fall vært helt fantastisk! Men en CO 767 tar ferre økonomiklassepassasjerer enn en Co 757.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
|
![]()
Har de nok 767'ere til det da? Trodde det var grunnen til at vi ikke får noe større hit: At de ikke har nok fly, og må bruke de større flyene hvor 757'ern ikke når fram..
Men Dag Johnsen vet kanskje noe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,481
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Tja, SAS fløy jo denne ruten daglig i årevis med 767 så hvorfor ikke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() Quote:
Bilder fra Airliners.net 757 til venstre... Last edited by LN-AØR; 15-11-2007 at 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Eller venstre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Nå er det vel snakk om Continentals sine 767-200 modeller og ikke den lange -400.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Hvor har du dette fra?
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Fordi jeg tviler på at Continental vil hoppe fra 16 til 35 business seter ved å sette inn en 400 maskin før de er oppe i daglige avganger hele året.
Dessuten faller vel alle argumenter om dårlig betalingsvilje på intercontinentale ruter fra Oslo i grus, om Continental ser behovet for en så betydelig ekspansjon på business class fra Osl........ eller? Uansett går ikke 767 -400 maskinene mest som innenriks i USA? 767- 400 200 + 35 seter 767 -200 149 + 25 seter 757 - 200 159 + 16 seter
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
En 767-200, som Continental bruker en del til Europa, vil representere en økning på ni seter i business (fra 16 til 25), men en reduksjon på ti seter (fra 159 til 149) i economy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,724
|
![]() Quote:
762 har vel god del større cargo portensial? Dette har sikkert også mye å si for lønnsomheten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
767-200 er også betydelig dyrere å operere enn 757'en deres er. Eneste årsak, eventuelt utover akutt behov for større biz, til å sette inn B762 ville vel da være cargobehov?
Selv om jeg ikke helt tror på 767-400 på OSL, hadde det vært veldig trivelig å oppleve!
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Det hadde vært moro!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Hadde også ruten vært markedsført skikkelig er jeg ganske overbevist om at både 400 maskin og en trippel sju kunne gått for fulle mugger.
Er det slik at ruten i størst grad tjener markedet i vest?
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]()
Jeg kjenner jo litt til CO operasjonen ved OSL. Og det hadde ikke gjort noe med litt større metall her. 762 hadde vært fint med ekstra BF seter. Har opplevd ganske ofte at man har pax på venteliste for å kjøpe Business seter... 149 seter i økonomi er bare et par seter i differeanse i praksis. Samt at cargo mulighetene er helt klart større.
Jeg kjenner ikke til noen rykter, men har jo vært syk en del i det siste. Men som Thomas har nevnt tidligere så har SA fått manualer for 767. Slik at man er forberedt i tilfelle. Tror nok at det aller mest står på tilgjengelig utstyr, og ikke lysta til ruteplanleggerene i Houston. Tror nok at med å starte med en 762 ville vært perfekt. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 91
|
![]()
Ja, det har vært snakk fra CO flere ganger om en større maskin pga stor pågang ikke bare med pax men også cargo.
Jeg har hørt 767, men vet også at de snakker med SA om kapasitet til å kunne bruke 777 i noen perioder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL | WF-380 | TripReports | 16 | 02-05-2011 14:18 |
Continental øker på OSL --> Continental reduserer på OSL | Martin | Flyforum | 62 | 06-04-2011 18:13 |
Continental 767-400 på OSL | Eidesen | Bilder & foto | 9 | 21-04-2010 18:00 |
Continental på OSL i dag | ATC-flyradar | Bilder & foto | 25 | 05-08-2007 02:48 |
Continental 039 / 038 OSL-EWR-OSL | Thomas | TripReports | 12 | 27-02-2006 07:03 |