![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Gjorde noen søk på Lufthansa sine sider som SVG-FRA og BGO-FRA. Legger merke til at fra 27.sept vil Lufthansa bytte flytyper fra disse stedene. Fra SVG vil det nå benyttet Embraer 190 eller 195 som driftes av LH Cityline med 108 seter på så og de de fleste avgangene i bytte med Boeing 737-500. Fra BGO blir det bytte til CRJ700 med 65 seter fra Embraer 190 flytypene.
Nesten hver gang jeg har reist med Lufthansa fra SVG via FRA til en annen plass så har flyene vært smekkfulle i økonomi klasse og noe ledig i business. Fra BGO får jeg høre at det alltid er veldig bra belegg i de flyene fra FRA. Jeg har f.eks. reist en del ganger tidligere med LH om vinteren med en Boeing 737-300 eller 737-500. Kan noen fortelle meg hvorfor LH setter inn fly med mindre kapasitet til disse to stedene nå? Er det ikke rart at de setter inn fly med mindre kapasitet på steder hvor flyene fyller seg kjapt opp? Kan noen fortelle med at dersom det f.eks. kommer veldig mange bestillinger til et tidspunkt i en viss dato om LH vil et par dager på forveien bestemme seg å sette inn større fly da til f.eks. SVG eller BGO? Er det noen stor forskjell å reise med Lufthansa Cityline fly og de vanlige flyene til LH? Betyr det og at når man flyr med Cityline fly at man blir busset til/fra gate til/fra flyet i FRA? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fulle, fly betyr ikke nødvendigvis at selskapene tjener penger. Det kan også være muligheter for at det aktuelle flyet kan tjene mer penger på andre ruter. Det er et puslespill som skal gå opp, helst i flyselskapets favør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
LH er vel ganske fleksible med flyparken mener jeg å huske, som de fleste selskaper er. Så har de mange bookinger og kabalen med flytyper går opp for et skifte så kan det være de gjør det.
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå er det vel ikke flere seter i en 737-500 en i en E190, tror det er 108 i begge.
Ellers så ser det ut som om E190 er tilbake på BGO i November. 2 av 3 ganger jeg har tatt E190 til FRA fra BGO, har flyet parkert ved gate, Men jeg har alltid blitt busset fra Gate. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Nevnt tidligere også, i alle fall for SVG: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=70203
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
critical mind
|
![]()
Arsaken ligger i fleet-availability. LH begynner med lapjoint-modification pa sine 737er i vinter, noko som binder 1-2 fly pa bakken. Derfor ble dette avgjort a ta bort dette kapasitet fra FRA istedenfor en av de DIRECT stations. Sammenhenger med Crew-situasjon ved Direct-Stations.
Det vil likevel hende at det kommer Busser og Boeings innimellom til SVG.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Nå skal jeg reise SVG-MRS i november med LH og da blir det spennende og se om om jeg får reise direkte til/fra gate i FRA. Dessuten føler jege at jeg ofte blir busset til fra gate i FRA enten det er Boeing 737-500 eller A320/321 man reisr med. KAn skje jeg har vært veldig uheldig med å velge avganger der man blir busset til/fra flyene. LEgger dessuten og merke til at dersom man reiser med AF, KL, BA, AB, IB i terminal 2 der så blir man og ofte busset. Har aldri lagt merke til disse flyene ved gate der. Last edited by barca; 14-09-2010 at 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ingen Air Baltic fly til SVG og BGO fra vinterprogrammet 2014/2015 | barca | Flyforum | 3 | 07-09-2014 21:07 |
Embraer sine fly - hva kalles de (splittet fra BMI til BGO/SVG) | LN-TIB | Småprat | 12 | 09-03-2012 01:16 |
Apollo og Novair med Cuba flighter fra BGO TRD og SVG kommende vinter | LN-HAT | Flyforum | 3 | 10-09-2006 19:20 |
Ikke akkurat spotter schedule på DK fra BGO/SVG til HKT | LN-HAT | Flyforum | 5 | 16-07-2005 08:33 |
STS SOlia fra SVG og BGO til Madeira | DY | Flyforum | 0 | 30-03-2005 12:37 |