![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Nå er vel 145 det største du får i ERJ serien. De over kalles enkelt nok Embraer 170 osv.
![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,508
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,627
|
![]()
Spørs om ikke du bør fortelle det til Embraer siden de selv kaller 170-195 for E-jets, mens 135-145 er ERJ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,508
|
![]() Quote:
Men dette er vel ikke tema vi må vel tilbake til SVG/BGO-LON med BA tematet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,470
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,508
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
feks Airliners omtaler E-170/190 som ERJ http://www.airliners.net/search/phot...15&thumbnails=
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,508
|
![]()
Embraer 170-195 er jo et Regional jet, så da burde det no hete for ERJ 170-195/130-145
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Men fasiten finner dere hos produsenten - de har valgt å skille mellom de tynne og de litt tykkere, og jeg regner de vil ta seg forbehold i hvordan de vil navngi sine fly.
120 med fornavn EMB 135-145 med fornavn ERJ 170-195 med fornavn Embraer http://www.embraer.com/en-US/Pages/Home.aspx
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,470
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Embraer kallar tydligen 170 - 195 för Embraer 170 o.s.v. , däremot registreras maskinerna officiellt som ERJ170 o.s.v.
Exempel från det officiella brasilianska registret: PR-AYS Modelo: ERJ 190-200 IGW Från officiella kinesiska registret: B-3169 ERJ 190-100 LR 19000369 CF34-10E5 2010-08-05 天津航空有限责任公司 Från FAA: N201JQ Serial Number 17000235 Type Registration Corporation Manufacturer Name EMBRAER-EMPRESA BRASILEIRA DE Certificate Issue Date 08/07/2008 Model ERJ 170-200 LR Last edited by RolfL; 07-03-2012 at 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
ERJ = offisielt E = markedsføring. Når flyene var under utvikling, ble de hele tiden referert til som Embraer ERJ-170/175 og ERJ-190-100 og 200 som siden ble 190/195. Sent i utviklingen fant ett markedsføringsgeni ut at vi kaller hele greia for bare E-jets og E170/175/190/195 ble det navnet vi alle bruker idag, men offisielt er det ERJ som er korrekt.
På samme sett er det korrekte navnet til Fokker 100 - Fokker 28-0100, og Boeing 787s korrekte navn er Boeing 787-800 - ANA's fly er hhv. B787-881 -81 er deres customer code hos Boeing.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]() Quote:
![]() Når du nevner dette med fokker. F50 som vi kjenner den heter vel egentlig F27Mk50 såvidt jeg kan huske. Dash 7 heter egentlig DHC-7 =)
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ingen Air Baltic fly til SVG og BGO fra vinterprogrammet 2014/2015 | barca | Flyforum | 3 | 07-09-2014 21:07 |
Embraer RJ145 fra BMI Regional | Karasg | Småprat | 3 | 06-11-2013 19:02 |
BGO-MAN og transfer på LHR? (splittet fra BA på SVG/BGO) | LN-AFG | Reiseforum | 10 | 15-05-2012 00:33 |
Hva kalles F-16? (splittet) | LN-KOG | Småprat | 20 | 24-04-2012 20:12 |
BMI med salg i business BGO/SVG-LHR til 1800kr t/r | Someone | Reiseforum | 5 | 15-03-2011 00:45 |