![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Enligt A-ekonomi på SVT1 får FlyMe nya ägare genom isländska Fons. De äger redan Sterling, Maersk och Iceland Express.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette er vel begynnelen på slutten for Flyme som eget selskap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Med DM/NB i DK
FLYME i SE ICELAND EXPRESS i IS mangler vel kun DY i N og et eller andet finsk selskab før de med rette kan kalde sig Nordic Airlines System! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Utrolig hvor mye penger noen vil satse på FlyMe... Selv hadde jeg nok satset på flyNordic eller Malmø Aviation...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
dette var ventet - enten at Fons tok tak i selskapet og forsøkte å få det med i Maersk/Sterling-gruppen, eller at de la ned hele skiten. Nå spørs det vel hvordan det går med samarbeidet Sterling/flynordic
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
FlyNordic hadde nok ikke vært så lett å få kjøpt tror jeg. Men om FlyMe er noe å satse på spørs vel. Men det er selvfølgelig interessant at disse folka kjøper det ene etter det andre lavprisselkapet i Norden. Det blir veldig interessant å følge med og se hvordan de vil forholde seg til det Norske markedet.
Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis FONS' plan er å samle Skandinaviske lavprisselskaper, er ikke det norske markedet uniteressant for dem. Enten vil de ønske et tettere bånd mellom DY og Sterling - Sterling trenger feed fra Norge - eller de vil satse på de tunge rutene til OSL (BGO/TRD/SVG/BOO) med eget matriell. Om de velger den siste løsningen får vi en deja-vu av 1998/99-sesongen, som kostet oss Color Air. Det vil bli en beinhard krig, der den med tynnest lommebok vil måtte kaste inn håndkledet. Hadde jeg vært Kjoser'n (som sitter på den største enkeltposten i NAS), hadde jeg valgt å selge ut til islendingene (selv til en lav pris) fremfor å få den "800-kilos gorillaen" inn i markedet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har disse islendingene uendelig med penger på bok, da? De kjøper jo kun selskaper som går med tap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
jeg lærte at minus og minus gir plus....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
Naa er de jo i ferd med aa bygge seg opp til et selskap av stoerrelse .. regn med en form for konsolidering og satsing paa samme flytype, feeding og andre markedstiltak saa snart alt kommer paa plass. Svensk innenriks blir sannsynligvis droppet kjapt, hvis det gaar saa daarlig som dere sier til fordel for mer loennsomme ruter - som Soer-Europa. Dette er et marked jeg innbiller meg fortsatt har potensiale i Sverige (veldig serioes markedsundersoekelse
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
|
![]()
Tanken är att man skall satsa på Stockholm-Göteborg Stockholm-Malmö på högtid eftersom de har haft bäst kabinfaktor. Man kommer antagligen att lägga ner övriga linjer. Sedan kommer Fly Me att utföra Sterlings/Maersk charter och linjetrafik från sverige på övrig tid då planen ändå inte används.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva får jeg får SAS-poengene? | Fry | Reiseforum | 5 | 06-08-2014 20:14 |
Thai Airways får ikke selge pakkereiser-> Nå får de det allikevel | jameson82 | Reiseforum | 2 | 29-03-2012 18:52 |
SAS Nya B738or | AnteKratz | Flyforum | 10 | 23-07-2009 00:32 |
Nya linjer ARN! | ATC | Flyforum | 6 | 21-05-2007 21:04 |
Ägare LN-TUJ/TUL/TUM | RolfL | Flyforum | 1 | 24-11-2004 22:29 |