Flyprat

Flyprat (https://forum.flyprat.no/index.php)
-   Flyforum (https://forum.flyprat.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   FlyMe får nya ägare (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=7225)

Pedro 15-08-2005 21:27

FlyMe får nya ägare

Enligt A-ekonomi på SVT1 får FlyMe nya ägare genom isländska Fons. De äger redan Sterling, Maersk och Iceland Express.

HMWK 15-08-2005 21:37

Re: FlyMe får nya ägare

Dette er vel begynnelen på slutten for Flyme som eget selskap.

Guest 15-08-2005 21:47

Med DM/NB i DK
FLYME i SE
ICELAND EXPRESS i IS

mangler vel kun DY i N og et eller andet finsk selskab før de med rette kan kalde sig Nordic Airlines System!

Bengt 15-08-2005 21:48

Det stod lite mer på Dagens Industris hemsida här

EB 16-08-2005 06:13

Utrolig hvor mye penger noen vil satse på FlyMe... Selv hadde jeg nok satset på flyNordic eller Malmø Aviation...

CK 16-08-2005 07:52

dette var ventet - enten at Fons tok tak i selskapet og forsøkte å få det med i Maersk/Sterling-gruppen, eller at de la ned hele skiten. Nå spørs det vel hvordan det går med samarbeidet Sterling/flynordic

laurenz 16-08-2005 13:25

FlyNordic hadde nok ikke vært så lett å få kjøpt tror jeg. Men om FlyMe er noe å satse på spørs vel. Men det er selvfølgelig interessant at disse folka kjøper det ene etter det andre lavprisselkapet i Norden. Det blir veldig interessant å følge med og se hvordan de vil forholde seg til det Norske markedet.
Hilsen,
Laurenz

CK 16-08-2005 13:36

Hvis FONS' plan er å samle Skandinaviske lavprisselskaper, er ikke det norske markedet uniteressant for dem. Enten vil de ønske et tettere bånd mellom DY og Sterling - Sterling trenger feed fra Norge - eller de vil satse på de tunge rutene til OSL (BGO/TRD/SVG/BOO) med eget matriell. Om de velger den siste løsningen får vi en deja-vu av 1998/99-sesongen, som kostet oss Color Air. Det vil bli en beinhard krig, der den med tynnest lommebok vil måtte kaste inn håndkledet. Hadde jeg vært Kjoser'n (som sitter på den største enkeltposten i NAS), hadde jeg valgt å selge ut til islendingene (selv til en lav pris) fremfor å få den "800-kilos gorillaen" inn i markedet.

Herlov 16-08-2005 13:52

Har disse islendingene uendelig med penger på bok, da? De kjøper jo kun selskaper som går med tap.

CK 16-08-2005 14:10

jeg lærte at minus og minus gir plus....:wow:

FBU 4EVER 16-08-2005 14:51

Quote:

Originally posted by Herlov
Har disse islendingene uendelig med penger på bok, da? De kjøper jo kun selskaper som går med tap.
Det er snakk om russiske interesser bak,så da kan det kanskje väre snakk om hvitvasking,slik som de forrige eierne av FlyMe drev med.

LN-MOW 16-08-2005 15:00

Naa er de jo i ferd med aa bygge seg opp til et selskap av stoerrelse .. regn med en form for konsolidering og satsing paa samme flytype, feeding og andre markedstiltak saa snart alt kommer paa plass. Svensk innenriks blir sannsynligvis droppet kjapt, hvis det gaar saa daarlig som dere sier til fordel for mer loennsomme ruter - som Soer-Europa. Dette er et marked jeg innbiller meg fortsatt har potensiale i Sverige (veldig serioes markedsundersoekelse :cool2 ). Hva med sekundaermarkedene i Sverige? Kan de klare et par ukentlige til steder som f.eks. Malaga og Larnaca?

HMWK 16-08-2005 15:27

Quote:

Originally posted by FBU 4EVER
Quote:

Originally posted by Herlov
Det er snakk om russiske interesser bak,så da kan det kanskje väre snakk om hvitvasking,slik som de forrige eierne av FlyMe drev med.

Har du noen linker hvor dette står? Og jeg som trodde at det var 100% Islansk!

jr 16-08-2005 19:31

Tanken är att man skall satsa på Stockholm-Göteborg Stockholm-Malmö på högtid eftersom de har haft bäst kabinfaktor. Man kommer antagligen att lägga ner övriga linjer. Sedan kommer Fly Me att utföra Sterlings/Maersk charter och linjetrafik från sverige på övrig tid då planen ändå inte används.

TG923 17-08-2005 18:02

Fly Me lägg ner olönsamma linjer
Sundsvall och Ängelholm

http://www.boarding.no/art.asp?id=17737

All times are GMT +2. The time now is 05:02.

Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.