Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 10-09-2010, 12:16   #1
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

SAS Rollin' down the road again - bursdagsferien som ikke ble helt som planlagt...

Som den observante Scanair-leser har fått med seg, har undertegnede hatt for vane å tilbringe bursdagen sin på ferie utenlands, og at det er ganske mye som skal få han til å flytte på akkurat den ferien. For som Status Quo synger: "20 wild horses and five hundred men.." (så synger de videre: "they couldn't drag me that far down again". Jeg mente mer at 20 ville hester og 500 menn ikke kunne fått meg til å flytte ferien). Allikevel, var akkurat den sangen "medskyldig" i at ferien ble flyttet på i år.

Men mer om det senere. Dagen begynte i ti-tiden, hvor jeg stod opp, og spiste frokost, mens jeg sjekket litt forum og Facebook og slikt. Kofferten var allerede pakket, og etter å ha fått slengt oppi iPhone-laderen, var jeg klar. Med Scanair-tag festet på laptopveska (tok ikke sjansen på å henge en på kofferten som skal sjekkes inn), dro jeg avgårde for å rekke 10:50-ish-bussen til OSL.

Bussen ankom OSL rett før rute, og jeg fant vegen inn og opp. Det ble litt omflytting av noen småting i bagasjen, og en SAS-automat ble lokalisert. På vegen møtte en forresten på noen av medlemmene i Ole-Ivars, som jeg i forbifarten hørte skulle sjekke inn på "dom røde" - mao. skulle de fly DY. Bandets nettside avslører spillejobb i Troms i morgen, så jeg gjetter på DY248 til TOS .

Inn med kortet på SAS-automaten, hvor jeg la inn et kolli, og fikk bagasjelapper. Det stod så at reisen ikke krevde Boardingkort, men siden jeg er litt gammeldags av meg akkurat der, så var det inn med kortet en gang til, og printe ut et slikt et. Deretter var det å finne en slik bagdrop-skranke, for å kvitte seg med kofferten. Siden jeg har sølvkort, ble det å teste ut Business-bagdropen. Burde SAS forresten satt opp et skilt om at EBS-medlemmer kan bruke skranken? Stod kun "Business" og "Gold" såvidt jeg kunne se. Jeg satte dog fra meg kofferten på båndet etter å ikke ha stått i kø, og de ble scannet, damen ba om å få se legitimasjon, og jeeg fikk et ønske om en god tur.

Deretter til security, som gikk som en drøm. Etter å ha manøvrert seg gjennom sikksakkbåndene i vanlig gangfart, var det å finne seg noen slike bokser, å fordele ting i dem. Med min flaks var det selvsagt et par stykker i "min" sluse som måtte "tas for hånd", så det ble litt trafikk-kork akkurat der. Da det ble min tur, var det dog å sprade gjennom, uten et eneste pip. Fikk så samlet tingene mine, og kom meg inn på utland, gikk den tunge vegen forbi loungene, bort til gaten.

Jeg må forøvrig få lov til å si: Med både Scanair-tag på bagasjen, og en forumist på vakt på flypark i dag (ifølge vedkommendes FB-status), er gate 46 for dårlig ()

Vi snakkes plutselig
Martin is offline   Reply With Quote

Posting Rules