Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-09-2010, 13:48   #1
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Default Re: Rollin' down the road again - bursdagsferien som ikke ble helt som planlagt...

God tur!

Det holder vel lenge med å skilte Business og *A Gold.
At EuroBonus sølv i tillegg kan bruke skranken er kunngjort i medlemsinformasjonen.

Blir fort rot og åpent for misforståelser hvis man skal skilte både *A Gold og EuroBonus sølv
Old 10-09-2010, 17:18   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Rollin' down the road again - bursdagsferien som ikke ble helt som planlagt...

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
God tur!

Det holder vel lenge med å skilte Business og *A Gold.
At EuroBonus sølv i tillegg kan bruke skranken er kunngjort i medlemsinformasjonen.

Blir fort rot og åpent for misforståelser hvis man skal skilte både *A Gold og EuroBonus sølv
Jaja, det er mulig jeg har blitt for "bortskjemt" med et annet selskap, litt lenger borte ved veggen på OSL, som gjerne skilter at business-skranken også kan benyttes av sølv- og gullmedlemmer av selskapets bonusprogram.

Etter å ha sittet og blomstret litt i nærheten av gaten, beveget jeg meg bort til gate 46, som da hadde blitt gate 46, etter å ha vært gate 56 en stund, for å sende avgårde en DY-maskin til LGW. Hadde også fulgt med på FR24, for å se etter flyet mitt, som skulle være LN-RRT. data.flight24.com viste dog at den hadde flydd til AES for bare en liten stund siden, og jeg fikk ikke ting helt til å stemme. Ikke stemte det med hverkan avgans- eller ankomsttider til og fra AES, og attpåtil var det en utenlkandsgate - selv om de selvsagt kunne busset den ankomne pax'en, men som sagt, det stemte bare ikke. WIAS kunne dog bekrefte at en ankommende flight fra CPH også ble operert av LN-RRT, og når jeg visste hvor jeg skulle lete, fant jeg den, ca. ved Svinesund på veg nordover -mens det stod at den var på veg fra OSL til AES .
Heldigvis kom den seg ned på OSL, og fant fram til gate 46.

Traff så på Learjet, og vi ble stående og prate litt, mens jeg ventet på boarding. Et øyeblikk ble vi avbrutt av en dame, som skjønte at han jobbet her, og måtte da kunne hjelpe henne. Dessverre hadde ikke han så mye med upgrades hos Icelandair å gjøre, men han fikk allikevel høre hvor vanskelige FI hadde vært å få tak i, og at han måtte gjøre noe med det. Basta!

Det ble så etterhvert boarding, og jeg syntes å høre at de ropte opp rad 18 til 32. Jeg hadde 16, men siden køen da var så lang, så satset jeg på å stille meg bakerst. Kom fram til gate, viste BP og leg, og vips så slapp jeg ombord.
Fant så 16A, og fikk satt meg. En flyvertinne spurte om jeg var klar over at jeg satt ved nødutgang (Gjør jeg? Er det derfor det er sånn dør her? ), noe jeg var klar over. samt at jeg også hadde sett skiltene over døra, som forklarte hvordan de skulle åpnes. At jeg faktisk har erfaring med å åpne sånne, gadde jeg ikke finne fra Youtube-bevis på akkurat der og da .

Vi kom oss avgårde, og flighten foregikk helt uten de alt for store hendelsene.
Crewet dro fram trallene, og begynte serveringen, noe jeg stod over. En dame på 14F, ble "glemt", og begynte å plinge vilt, da crewet tok med seg tralle for å rydde den bort. Hun ville ha "Hvitvin og snacks", noe hun fikk. Jeg så på klokka, og tenkte at om det hadde vært meg, hadde jeg droppet det.

Rett etterpå, var det fram med tax-free-tralla, og det første salget ble gjennomført på 16D. Da det salget var over, gikk setebeltelyset på.. Nå hadde det gått hele to minutter siden damen i 14F hadde fått vinen og snacksen sin. Vi kom oss så ned, og taxet avgårde. I det vi forlater rullebanen, tar den ene frøkna (de var forresten ren kvinnelig bestning i kabinen, og det motsatte i cockpit) opp en mikrofon, og forteller at vi snart skal lande. Så ler hun litt, og fortsetter med at vi har landet, og at man fortsatt må sitte rolig, og de greiene der . Etter enda litt taxing, ble vi så stående og vente, på at en - og jeg siterer kapteinen - "Airbus A319, tror jeg det er?" - skulle taxe ut fra den taxevegen vi skulle inn på. Bussen stakk, vi fikk parkere, og etterhvert kom også jeg meg av.

Så var det å prøve noe nytt. Har landet på CPH før, men har alltid hatt en conection videre. Denne gangen derimot, var det å finne bagasjebåndene. Da jeg kom dit - etter vanlig rask gange rett fra gaten - lå kofferten min der .
Deretter var det å komme seg gjennom tollen, som tilfeldigvis lå omtrent rett ved jernbanestasjonen. Etter litt køståing, fikk jeg en enveisbillett til Hovedbanegården for ca. 37 DKK. Huff så dyrt .

Til slutt kom det også et tog, og siden alt på innsiden så ut som første klasse, ble det å løpe litt langs toget, til man fant noe som ikke så ut som det. Kom meg så inn, og valgte å bli stående, siden det var passe fullt, og jeg ikke skulle så langt. Skvatt først litt, da jeg forstod at toget skulle i retning Øresund - da jeg kom på hvor Øresund låi forhold til København, tok jeg det litt mer med ro .

Etterhvert kom toget fram, og jeg kom meg av, og fant vegen til Scandic Palace Hotel. Fikk fortalt damen hva jeg het, og jeg fikk et nøkkelkort. Skulle så forsøke å ta heisen. Ikke i min villeste fantasi, kunne jeg forestille meg at den døra, som var en "vanlig" dør, med "ordentlig" dørhåndtak, hadde en heis bak seg. Etter å ha skjønt det, gikk heisen, og jeg trykket på nytt. Da kom det en heis fram bak en annen dør, som var type "vanlig" heisdør. Fant så rommet, hvor jeg hittil har slappet av, og skrevet dette.

Blir her en natt, før turen går videre i morgen. Hvor? Det er det den sangen lenger opp -og den i TR-tittelen - kommer inn i bildet. Men det tar vi litt etterhvert
Martin is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2010, 02:45   #3
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Jaja, det er mulig jeg har blitt for "bortskjemt" med et annet selskap, litt lenger borte ved veggen på OSL, som gjerne skilter at business-skranken også kan benyttes av sølv- og gullmedlemmer av selskapets bonusprogram.
De sjekker kanskje bare inn for eget selskap?
SAS-skranken sjekker inn for flere selskaper.

Posting Rules